Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: medieboks m. netværk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
milund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej,

I weekenden så jeg en reklame for en D-Link DSM-320RD, der gennem netværk (også trådløst) kan streame lyd og billede fra en medie PC et andet sted i huset. Den har indbygget DVD-afspiller og digital udgang med support for både Dolby Digital og DTS, så det lyder jo alt sammen meget fedt.

Heldigvis skrev jeg til D-Link support for at høre om der var understøttet nogle lossless formater (WMA lossless ville være helt fint med mig), men nej - kun normal lossy WMA, mp3, org vorbis m.m. er understøttet. Der står godt nok at WAV er understøttet - men det fylder jo dobbelt så meget, og er så vidt jeg ved ikke direkte understøttet i RIPningen fra MCE2005...

Er der nogen der kendskab til lignende produkter? Mine krav er:
- Digital udgang (inkl. DTS)
- Håndtering af lossless format
- Både lyd og billede over netværket.
- Der behøver ikke at være indbygget DVD selvom det da er en fræk totalløsning
- Der behøver ikke at være trådløs netværksunderstøttelse, selvom det vil være et plus.

mvh

Michael

Til top Vis milund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af milund

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Et forslag kunne være Freecom Media Player 3,5 Kit.

Den har ikke trådløst netværk, men resten af dine krav, ser den ud til have.

Dog skal du være opmærksom på, at der skal en opgradering og derefter en kode, til at lukke den op for netværket............ Jeg har selv købt én. Og jeg fattede simpelthen ikke hvad der foregik, da denne kode til netværket ikke er beskrevet nogle steder i manualen..

Koden kan du få "gratis".ved at sende en venlig mail til Freecom England. Den koster normalt 20 dollars......... Boksen, som også kan benyttes som ekstern harddisk, kan købes har i landet, ved Getmore.dk

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Og så går det op for mig, at du vil benytte dig af lossless formater....... Det kan denne boks heller ikke.

Til lydformater af lossless etc. Kender jeg kun til 2, som kan gøre dette. Men disse 2 har ikke udgang til skærm.....

Det er henholdsvis Squeezebox fra Slim Devices og Pinnacle M1001 soundbridge..... Denne hed før Roku M1000 Soundbridge. Men Roku blev købt af Pinnacle.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

milund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 14 Juni 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det ser ud til at jeg må investere i en HTPC med høj-WAF kabinet på et senere tidspunkt, hvis jeg både vil have lossless og billede... men tak for hjælpen alligevel
Til top Vis milund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af milund

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes