Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Scaleo E TV-billede m.m. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schulze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ejer en Scaleo E og må indrømme at jeg er utrolig skuffet over Scaleo E eller måske bare TV-tunerkort generelt.

Fodbold på min MCE er en joke. 24 timer på min MCE er en joke. Tekst der bevæger sig hurtigt hen over skærmen er en joke.

Med joke mener jeg, at det flyder ud og man bliver vanvittig af at kigge på billedet.

Jeg talte med sælgeren og fik forklaret at sådan var det med LCD skærme.

NOT! Når jeg kører uden om Scaleo og sender TV-billedet direkte op i min LCD-skærm er der ingen problemer.

DVD-afspilning på Scaleo virker perfekt. Det er TV delen der er noget skrammel.

Er der nogen der kan komme med forslag til hvordan jeg får løst det problem?

En anden ting jeg ikke fatter er DVI. På Scaleo er der en VGA og en DVI-udgang. Hvis jeg tilslutter min LCD skærm til Scaleo via DVI er den maksimale opløsning jeg kan køre med 800x600. Vælger jeg en højere opløsning får jeg sort skærm på mit LCD TV. Mit LCD TV kan klare 1366x768. Hvilken opløsning er det egentlig så man skal vælge i Windows? 1366x768 findes jo ikke.

Håber virkelig at høre fra nogen. Meget gerne fra nogen med Scaleo E. Hvor det hele bare virker. For så er det jo nemt at løse problemet. Ned til forhandleren og få en bytter.

Til top Vis Schulze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schulze

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Oløsningen du skal køre med er 1360x768. Som du selv er indepå findes 1366x768 ikke. Opløsningen på en PC skal kunne deles med 8. Hvad er det for en LCD du har? Det er de færeste der kan køre ordentligt med DVI (1:1 pixelmapning), så du vil nok få det bedste resultat med VGA.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Schulze
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Yep, men jeg kan ikke vælge 1360x768 under egenskaberne for det grafikkort der sidder i Scaleo E.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for et grafikkort der sider i?
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Schulze
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Intel Graphics Media Accelerator 900

rasris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har desværre også haft dårlig erfaring med billed gennem scaleo E har prøvet alt har perfekt billed når antenne signal går direkte i tv men mindre skarpt samt lidt matte farver mår det kører gennem media ,har prøvet alverdens opdateringer samt antenne forstærker uden held ,så nu er den desværre leveret tilbage mens jeg er gået i tænkeboks over hvad jeg så skal have,jer er bange for efter at have læst en del forum omkring dette problem at man må beregne et vis signal tab gennem media center øv øv, Har efter aflevering fået en mail fra en gut med en scalero e der skrev at han havede løst problemet med en kvalitets antenne forstærker så måske det var en ide

?????

Hilsen Erik

Til top Vis rasris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasris

Schulze
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Mit signal er fra SAT. Jeg har også haft den tilsluttet et analogt og et kabel signal. Ingen forskel.

Alm. TV-signal er fint nok, men hvis der er hurtige bevægelser bliver det sløret at se på og det er for ringe. Jeg mistænker onboard grafikkortet. Jeg tror ikke det kan følge med ved hurtige bevægelser.

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et Hauppage tv kort der sidder i den kunne du prøve at justere lidt på det motion blur filter som default er skruet alt for højt op. Patriarken har lavet en vældig fin beskrivelse af hvordan du kan tweake dit Hauppage tvkort, som for mit vedkommende løste problemet med at billedet blev sløret ved hurtige bevægelser. Prøv at søge efter det her på forum'et

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

ppreusse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Schulze skrev:

En anden ting jeg ikke fatter er DVI. På Scaleo er der en VGA og en DVI-udgang. Hvis jeg tilslutter min LCD skærm til Scaleo via DVI er den maksimale opløsning jeg kan køre med 800x600. Vælger jeg en højere opløsning får jeg sort skærm på mit LCD TV. Mit LCD TV kan klare 1366x768. Hvilken opløsning er det egentlig så man skal vælge i Windows? 1366x768 findes jo ikke.

Håber virkelig at høre fra nogen. Meget gerne fra nogen med Scaleo E. Hvor det hele bare virker. For så er det jo nemt at løse problemet. Ned til forhandleren og få en bytter.

Jammen så må jeg jo på banen. Jeg har en Scaleo E som bare fungere. Med hensyn til 1366x768 kan du kun definere denne hvis du under skærmindstillinger - avanceret - skærm slår "skjul indstillinger som skærmen ikke supportere fra". Mit Medion 50" fortæller Windows at maximal opløsning er 740x480, men det vil jeg ikke finde mig i

Husk at opdatere Hauppauge driverne (ikke fra FS's download side men direkte fra Hauppauges website). FS har ikke fået taget sig sammen til at opdatere driverne   (type: HVR 1300)

http://www.hauppauge.de/pages/support_mce.html

Husk at opdatere MCE med nyeste version (som jeg installerede manuelt ud fra et link. Måske kommer den automatisk via Windows Update, men tror det nu ikke, da MCE delen jo er stand alone i forhold til XP sikkerhedsopdateringer. Måske andre kan svare på det).

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C44 6A8D8-639B-4E36-BD5C-577078529407&displaylang=en

Pt. har jeg lidt "fnidder" med at remoten ikke altid vågner efter resume (selvom det er denne som anvendes til at resume), mens keyboard'et er ok. Det er dog ikke konsekvent og har ikke fundet årsagen endnu og det har ikke noget med at MCE ikke er i fokus (dvs. aktivering af grøn knap gør ingen forskel som andre skriver).

Og ja - en 4 ports antenneforstærker gav KANON forskel i kvaliteten med og uden HTPC'en koblet til. Dvs. svagt signal fra TDC forringes væsentligt på HTPC'en og en smule på TV'et. Derfor ser mange en forringelse via HTPC'en som selvfølgelig også skyldes at du kobler en ekstra enhed på og dermed forringer signalet iøvrigt.

Peter

Til top Vis ppreusse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppreusse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes