Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ingen surround - kun stereo, hjælp ;) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen,

Jeg har et problem, som nu har irriteret mig i dagevis. Jeg kan simpelt hen ikke få min PC'er til at udsende et surround signal.

Jeg har et onboard 7.1 lydkort og bruger optisk udgang til min Denon 3806 forstærker. Det er Realtek AC97 Audio og jeg har inde i Sound Effect manageren og højtalereindstillingere prøvet ALT.

Jeg har søgt og søgt på problemet og ikke fundet nogen løsning. Nogen skriver at man skal sætte højtalere til stereo andre at man ikke skal... Jeg har prøvet begge dele.

Jeg har også hentet de nyeste RealTek driveres - men lige meget hvad, så får jeg kun et stereo signal ind i forstærkeren. Kan det virkelig være så svært, at få surround sound ud af PC'eren?

Og please, kom ikke og sig at jeg skal købe et lydkort - det kan ikke være rigtigt at skulle ud i den situation, når nu bundkortets lydkort understøtter surround - og formålet er kun til PC spil. Film og andet gøjl kører via Xbox360 og DVD.

Jeg har downloadet HD-wmv clips og testet 5.1 lyd herfra: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/domorew ith/sursoshowcase.aspx

Som sagt - jeg har sat højtalere til 5.1 surround speakers og inde i MSI Sound Effect Manager under højtalereindstillinger har jeg valgt 6CH højtalere + S/PDIF (optisk og coax). Jeg har også prøvet med stereo settings - men det hjælper heller ikke.

Er der nogen, som ved hvad jeg gør galt? Eller hvor jeg kan finde vejledninger, som virker ;)

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Mit setup er næsten identisk med dit, bare lidt mindre Denon forstærker.

Det signal jeg sender ud fra min MCE er et stereo signal, forstærkeren finder så selv ud af resten; om det er DTS eller DolbyPro surround den skal afspille, virker rigtigt godt...

... ved så ikke om jeg har forstået spørgmålet korekt ???

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Problemet er at det er lyden fra spil du vil have over i din forstærker, og når dit lydkort ikke understøtter Dolby Digital Live eller DTS Connect (som laver sorround lyden fra dit spil om til hhv. DD og DTS) må du nøjes med et digitalt stereosignal eller at køre 5.1 analogt (med 3x2 RCA-kabler).

Hvis du vil have lyden fra dine spil over digitalt skal du have et lydkort som understøtter mindts en af de førnævnte standarder.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes