Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 21:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: PC tilsluttet 2 skærme/mus og tastatur (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
putte1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Dette er ikke et egentligt HTPC spørgsmål, men muligvis er der nogle der kan komme med nogle fornuftige inputs alligevel :)

Jeg har i min stue en Samsung LCD LE32R51B og til denne vil jeg koble mit VGA signal fra min stationære computer i et nærliggende kontor. Det skal blot være muligt at surfe/spille lidt på skærmen i stuen når den alm.skærm på kontoret ikke bruges.

Selve kablingen har jeg som sådan ingen spørgsmål til, begge skærme kobles på computeren via en VGA splitter.

Spørgsmålet hertil er så, hvordan jeg løser problemet med mus/tastatur. Jeg har set, at der findes omskifterbokse hvortil man kan koble et tastatur/mus og flere skærme, men jeg ønsker jo at bruge 2 forskellige mus/tastaturer. Hvordan løser man det ??

Er der nogle tastature/mus man skal holde sig fra?? jeg skal have en trådløs løsning og er på udkig efter nogle af de smarte små tastature evt. med trackball.

På sigt er det meningen at en HTPC skal indkøbes/samles.., men det ligger stadigvæk et stykke ude i fremtiden :) derfor denne løsning.

Til top Vis putte1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte1974

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens have flere mus og tastature sluttet til samtidigt, bare sørg for at sæt 2 er USB, da der jo kun er et sæt PS/2-stik til mus og tastatur.

Det er lidt småt med trådløse tastature med trackball og hvis de samtidig skal være med radiobølger (RF) i stedet for infrarød er udbudet meget begrænset. Dog er der lidt at vælge i mellem her:
http://www.netcity.dk/butik/default.htm?XMPg=http://www.netc ity.dk/butik/_102.htm

Hold dig fra VGA-splittere. Med mindre den er af rigtig god kvalitet giver den mere eller mindre synligt kvalitetstab, og da din skærm og dit TV alligevel ikke skal køre med samme opløsning (jeg går ikke ud fra at din PC-skærm kører 1360x768 ;)), så skal du alligevel skifte opløsning når du skifter fra skærm til TV.

Har dit grafikkort ikke to skærm-udgangen?

Så kan du bruge den ene til skærmen og den anden til TV'et. Det gør det hele noget mere fleksibelt.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

putte1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar..., lyder fint med mus/tastatur vidste ikke man blot kunne sætte et "ekstra" sæt til i USB portene :)

Jeg havde kig på en LINDY VGA splitter fra Av-connection.dk og det er en aktiv splitter så tabet skulle være minimal. (er næsten nødt til at have en splitter på da kabellængden fra kontor->stue er ca. 20 meter)

Sjovt du nævner opløsningen, jeg vidste at LCD skal have 1360x768 men havde da ikke tænkt over at opløsningen på VGA skærmen er en noget anden :) Jeg har et geforce4 TI4200 gfx kort i maskinen og det har både DVI-I og VGA udgang, kan man tilslutte til hver af disse og så sende forskellige opløsninger ud ??

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ja, DVI-I kan også sende et analogt signal ud (hvis du da ikke allerede bruger DVI til din almindelige skærm).

Du kan sagtens sende forskellige opløsninger ud til de to skærme hvis du kører med extended desktop.
Du kan dog ikke få det samme billede på de to skærme med hver sin opløsning - samtidig. Det siger lidt sig selv.

Afhængigt af hvilket grafikkort du har kan du muligvis lave en hotkey, der skifter mellem de to forskellige opløsninger og output.
PowerStrip kan vist også gøre det hvis grafikkort-driveren ikke kan.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

putte1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

oki :) tak for hjælpen....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes