| Forfatter |
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der findes er par tråde omkring dette mene, men kan ikke finde det svar jeg leder efter..
Som sagt, så har jeg brug for et nyt Lydkort. Jeg hører utrolig meget musik fra min computer og har derfor besluttet mig rippe samtlige cd'er i min samling til et givent lossless format. problemet er bare at jeg ikke ved hvilket hvilket lydkort der skal vælges. Lydkortet skal sluttes til mit Stereo One anlæg og skal derfor overføres analogt. Så jeg kræver kun et analogt stereo lydkort med god lyd! Alle muligt skumle ind og udgange har jeg slet ikke brug for.
Jeg har kigget på nogle forskelige kort. Blandt andet M-Audio's Delta Audiophile 2496 og Emu 0404, men jeg føler at det måske er en smule overkill med alle de ting de kan. Så har jeg også kigget på Creatives kort, men de er måske bedst egnet til gaming og ikke så meget musik-lytning. Har også hørt enkelte gode ting om Audiotraks kort...
budgettet er på max 1000 kr.
jeg har også læst noget om at man skal passe på med at tilslutte kortet analogt da der er risiko for at det futter af.. noget input evt.?
håber der er nogen der kan hjælpe mig derude..
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terratec's kort skulle vist være ganske hæderlige, og de kan også fås
for menneske penge. Jeg har ikke selv lyttet, men mon ikke der er nogle
andre herinde der har?
Terratec online shop
Morten
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Mange kan godt lide terratec, men ved de kort jeg har testet har driverne ikke været imponerende. Skal det være analogt, ville jeg kigge m-audio revolution 7.1, eller AudioTrak Prodigy LT. Digitalt, så er vi i noget HDA som undertegnede ejer men som jeg ikke er ubetinget tilfreds med, hvilket er beskrevet ved flere lejligheder her i forummet. mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
EMU kortet plejer altid at blive anbefalet i din situation. Har desværre ikke selv haft chancen for at høre det men det har fået utrolig god kritik.
Jeg mener at jeg har set det til omkring 750,- men kan ikke huske hvor.
|
| Til top |
|
| |
Rasmusd Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et E-mu 0404 og det er rigtigt godt, man skal dog lige være klar over at analogudgangene er 2 mono jackstik, man kan få ledninger direkte til lydkortet, eller man kan få et omformerstil fra jack til phono. Hvis man derefter sætter det op til at køre asio ud, så windows ikke styrer noget, så er det rigtigt godt.
Link til billigt e-mu http://www.violamusik.dk/shop/productinfo.asp?id=6011EMU%2D0 404
Flac kan i øvrigt anbefales til lydformat, og foobar 2000 som afspiller.
Mvh. Rasmusd
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 04:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
Ja, der findes er par tråde omkring dette mene, men kan ikke finde det svar jeg leder efter..Som sagt, så har jeg brug for et nyt Lydkort. Jeg hører utrolig meget musik fra min computer og har derfor besluttet mig rippe samtlige cd'er i min samling til et givent lossless format.problemet er bare at jeg ikke ved hvilket hvilket lydkort der skal vælges. Lydkortet skal sluttes til mit Stereo One anlæg og skal derfor overføres analogt. Så jeg kræver kun et analogt stereo lydkort med god lyd! Alle muligt skumle ind og udgange har jeg slet ikke brug for.Jeg har kigget på nogle forskelige kort. Blandt andet M-Audio's Delta Audiophile 2496 og Emu 0404, men jeg føler at det måske er en smule overkill med alle de ting de kan.Så har jeg også kigget på Creatives kort, men de er måske bedst egnet til gaming og ikke så meget musik-lytning.Har også hørt enkelte gode ting om Audiotraks kort...budgettet er på max 1000 kr.jeg har også læst noget om at man skal passe på med at tilslutte kortet analogt da der er risiko for at det futter af.. noget input evt.?håber der er nogen der kan hjælpe mig derude..
|
|
|
M-audios kort er kommet i en 24/192 version til 1350kr.
http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=13049
Den gamle 24/96 kan fås til 800kr.
Jeg kan derimod godt anbefale HDA Explosion 7.1 til 1100kr. Bruger den i min HTPC, dog kun til film,da musik kommer fra min CD afspiller
Komponenet kvaliteten på kortet er rigtig god i denne prisklasse.
Creatives kort har aldrig været noget at juble over, medmindre du er til spil. Deres lydkvalitet har været underdog og de upsampler stadig 44.1KHz til 48KHz (for digital udgang).
Og så er der deres elendige drivere....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen gutter.. altid lækkert med en masse input
jeg tror at valget står nu mellem EMU 0404 og Audiotrak Prodigy LT
Rasmus jeg er ikke helt med på hvordan jeg skulle slutte det EMU kort til forstærkeren. Siger du at det er 2x jack til 2x phono jeg skal bruge?
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan EMU 0404 forresten afspille lyd i spil? Det hænder jo at man lige skal prøvet et eller andet...
|
| Til top |
|
| |
Rasmusd Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan godt afspille lyd fra spil og lign, det er dette stik 2 stk. du skal benytte.
Eller købe en tilpasset ledning til 0404, (kan ikke lige finde link nu) som jeg har købt og benytter med stor tilfredshed.
Mvh. Rasmusd
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha.. det lyder godt, så tror jeg næsten det må blive et EMU 0404. Hvis du findet det stik må du lige sige til.
tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Rasmusd Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet en anden ledning end den jeg benytter her nederst på siden, det er dog lidt dyrt.
Jeg benytter en fra FID-AUDIO, MEN DET SER IKKE UD TIL AT EKSISTERE LÆNGERE.
MVH. RASMUSD
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 03:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undskylder for at bryde ind, men jeg har et spørgsmål, som er lidt relevant for tråden  : når man bruger et lydkorts digitale udgang, er det så lige meget hvilket lydkort man bruger, så længe receiverens D/A konvertere er gode nok? Lydkortet afkoder vel bare bits'ene fra computeren og sender dem som digital lyd til receiveren. En form for semi-passthrough, ikke??
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis kortet ellers kan lave et perfekt passthrough så burde det alt andet lige være bedøvende lige meget hvilket kort du så bruger. Og ja det er din receivers DAC der umiddelbart vil være det mest afgørende for lyden.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det perfekte svar!
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spænende.. du må lige sige til hvis du ser en anmeldelse af det. Har stadig ikke købt et lydkort
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
Spænende.. du må lige sige til hvis du ser en anmeldelse af det. Har stadig ikke købt et lydkort
|
|
|
Nogen der ved hvordan det ser ud med dc-pop på de analoge udgange på det nye prodigy 7.1? Hvad med bass management? Audiotrak lovede for et godt stykke tid siden at indbygge bass management i deres kontrolpanal, som det f.eks. er tilfældet ved m-audio revolution 7.1. Sidst jeg tjekkede var dette dog stadig ikke sket.. nogen der har hørt hvordan det går, og om det evt. har fundet vej til det nye kontrolpanel til det nye prodigy 7.1? __________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Tak for det perfekte svar!  |
|
|
Mjaaaa... Det er jo en gammel diskution - Men kort fortalt så er det LANGT fra ligegyldigt hvilket lydkort man bruger SELVOM man bruger digital overførsel... Når man snakker digital overførsel af lyd, ja så er det ikke længere et spørgsmål om at læse 1-taller og nuller... Den faktor som spiller ind her er jitter - tidsmessig støj (variationer) - med andre ord, variationer i hastigheden som det digitale signal sendes med... og en PC'er har ikke i sig selv en høj-precisions-clock (og har ikke brug for en sådan), og dermed kræver det at lydkortet har denne - og derfor afhænger lydkvaliteten af lydkortet...! Og kan man høre forskel... Ja for f..... 
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Da_Saint skrev:
Tak for det perfekte svar!  |
|
|
Mjaaaa... Det er jo en gammel diskution - Men kort fortalt så er det LANGT fra ligegyldigt hvilket lydkort man bruger SELVOM man bruger digital overførsel... Når man snakker digital overførsel af lyd, ja så er det ikke længere et spørgsmål om at læse 1-taller og nuller... Den faktor som spiller ind her er jitter - tidsmessig støj (variationer) - med andre ord, variationer i hastigheden som det digitale signal sendes med... og en PC'er har ikke i sig selv en høj-precisions-clock (og har ikke brug for en sådan), og dermed kræver det at lydkortet har denne - og derfor afhænger lydkvaliteten af lydkortet...! Og kan man høre forskel... Ja for f..... 
|
|
|
...men er D/A konverteren så bedre på de fleste nye lydkort end dem der er indbygget i mange forstærkere (simpelthen fordi det mange gange er nyere teknologi der er på lydkortene)?? Så ville det måske give endnu bedre lyd hvis man kører det analog over i forstærkeren. Jeg har selv den gamle top model receiver fra Onkyo og ved ikke hvad der er bedst, at køre digital eller analog over?? __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
Pakster Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft M-Audio's Delta Audiophile 2496 i et par år nu er er ubetinget glad for det. Jeg ville have et stereokort der skulle tilsluttes mit anlæg for at få så god lyd som mulig.
Driverne til kortet kan være lidt indviklet, men når man får det på plads så er det kort en fryd. Kan ikke udtale mig om de andre omtalte kort.
|
| Til top |
|
| |