Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 12:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kan DU modtage Canal Digital eller Viasat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Kan du med din HTPC modtage Canal Digital og/eller Viasat?
-Vel og mærke IKKE via en settop-box, men direkte med et DVB-S kort!

Hvis du kan, så giv lyd fra dig og skriv evt. et par ord om hvilken opsætning du bruger (og evt. hvilken opsætning du ikke har haft held med!)

Jeg har også høre at de 2 firmaer har låst alle nyoprettede kort til den medfølgende (møj)box - har det nogle konsekvenser for mit HTPC projekt (jeg har IKKE noget kort endnu!)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har CD via sat-kort i min htpc med firewirekort fra www.digital-everywhere.com - conax cam version 4.0 og mediaportal som front-end / alm. xp underneden. Jeg har fravalgt mce-xp idet den ikke er så nem i fht. dvb-kort. Det fungere fint. Hvis det står til troende at alle kort idag blir chip-pairred, så skal du have et dragon-cam i dit dvb-kort. I dragon-cams kan du indtaste din godkendte set-topbox's serienummer og på den måde tror kortet at det sidder i den originale box. Så kan du så lægge din dyrt indkøbte settop i skabet nede på kontoret ligesom jeg...Det fungere på samme måde med viaskod. Det er til at få lange løg af at det skal fungere på den måde som CD og viaskod kører mth. intet salg af kort uden receiver...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Ok det lyder umiddelbart fint! (taget i betragtning hvor meget CD og ViaSat stritter imod!)

Min tanke er umiddelbart også at køre med Media Portal på en XP maskine!

Vil du evt. kort forklare (eller linke til) hvad "Conax Cam" og "Dragon  cam" er - vel og mærke i relation tille dette problem (jeg har uden held "spurgt google"!)

Vil du iøvrigt mene, at hvis man så havde 2 kortlæsere, og 2 DBV-S modtagere i maskinen, ville det så være muligt at fx optage et CD program, mens man ser et ViaSat program? -eller mere interessandt, ville man kunne optage ét Viasat program, og se et andet? (fx TV3 og 3+)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det med dragon cam må du søge dig frem til, jeg er kun bekendt med at det kan gøres, ikke hvor du kan finde opskriften. sorry. conax cams kan du købe hos forskellige net-parabol-shops. Men conax kan ikke bruges til chippairring. Du skal bruge dragoncams til begge systemer, kun dragon-cams kan omgå chippairring. dragon kan også købes hos flere online danske parabol-shops. Jeg ved at man også bruger nds-kodning i UK, hvor dragoncams således også er interesssante dér. Prøv at søge på sat-forums både her og uk.

mvh. Per.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

glemte lige: du kan kun se og ikke simultant optage, når du har én tuner på kortet. Hvis der er flere tunere på samme kort, kan du se og optage samtidigt. Hvis du har flere sat-kort i maskinen kan du selvfølgelig optage på ét kort og se via et andet...Jeg er ikke bekendt med der findes sat-kort med flere tunere, ligesom der findes analoge kort.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har i juli måned købt en Force 505S HD med et nyt Canal Digital abonnement. Det nye kort virker fint i min gamle reciever, så det kan ikke være parret.

Du kan altså godt bruge kortet i din HTPC, men du er nødt til at købe en godkendt modtager for at få abonnementet.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes