| Forfatter |
|
Helikopteren Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jeg har for noget tid siden spurgt herinde om råd til køb af LCD tv. Men sagen er nu den at min DVD maskine er afgået ved døden, billig L Å R D  Men så overvejede jeg om man kunne indenfor et budget der hedder 12-14k samle noget med disse krav: 1. Et LCD TV 28/32" gerne et man ikke bliver træt af 2. En HTPC der er nogenlunde lydløs, og den har disse krav a. Skal kunne afspille DVD film (DOH?) b. Må gerne kunne optage ned på en HDD c. Skal kunne tilkobles HD-tv, og videresende til TV'et via HDMI. d. HTPC'en skal IKKE bruges til spil, kun musik+film. Evt skal den hente filmene fra min laptop og afspille på TV'et. e. Den må også meget gerne have DVD-brænder, så man kan brænde eventuelle optagelser ud. Er alt dette muligt indenfor mit budget? Hvis nej, hvor mange penge skal jeg ellers ud og finde, eller hvilke krav kan blive opfyldt til de der 12-14k ? //Lars Hansen
__________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på følgende dele, men ved ikke om det er noget man kan bruge til noget. Jeg satser lidt på at få en god HTPC, og så evt vente lidt med at købe et TV.
Bundkort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233320
CPU: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216461
GFX? : http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214041
Så ved jeg ikke med RAM, GFX, HDD og PSU, kabinet og eventuel DVDbrænder Er der andet jeg har brug for? Kan man finde de der 4ting samlet til omkring 3800kr? Eller skal man længere op?
Jeg har kigget lidt på dette kabinet: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159222 Men er det godt til prisen? Jeg kan nemlig godt lide designet.
Til slut> Jeg er studerende, så alle former for sindssygt udstyr til sindsyg mange penge er udelukket, mit budget er pænt stramt, og derfor MAX 14000kr for TV+HTPC. Eller MAX 8000kr for HTPC og så bruger jeg mit gamle Finlux CRT 26" lidt endnu.
Jeg har en MX1000 mus, men ved ikke om det er nødvendigt med diverse remotes eller med et tastatur.
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par kommentarer..
Hvad med TV-input, Kabel? (hvilket Tv-kort)?
En HTPC kan faktisk nøjes ned et meget lille PC-system og dermed væsentlig billigere...
- Intel Celereon eller AMD mindste udgaver (helst 35 watt udgave).
- Motherboard med onBorard grafik (fås med DVI-stik på motherboard).
- Kasse f.eks. Antec 2400
- men diskplads kan man ikke få nok af...
Denne "besparelse" kunne anvendes til et ordentlig TV istedet (et med pixelmapping 1:1 via dvi)
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så har jeg et godt tip til dig  Skærm her. Jeg har selv lillebroren LX2R. Kanon skærm med pixelmapping 1:1. Ialt er du så oppe på 11-12.000,- og har det bedste setup. (som bare VIRKER) Mht. HTPC'en, så er den helt idéel til MCE  Derudover kan du spille på den hvis du vil det... NB: Jeg købte selv mit fjernsyn hos Tecknickdirect. Det var bare helt i orden - havde det efter 4 dage. Og så sparer man bare lige et par tusinde!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
avsh skrev:
|
Et par kommentarer..
Hvad med TV-input, Kabel? (hvilket Tv-kort)?
En HTPC kan faktisk nøjes ned et meget lille PC-system og dermed væsentlig billigere...
- Intel Celereon eller AMD mindste udgaver (helst 35 watt udgave).
- Motherboard med onBorard grafik (fås med DVI-stik på motherboard).
- Kasse f.eks. Antec 2400
- men diskplads kan man ikke få nok af...
Denne "besparelse" kunne anvendes til et ordentlig TV istedet (et med pixelmapping 1:1 via dvi)
|
|
|
Det med TV-kort, det havde jeg glemt, jeg troede man kunne få GFX med ind- og udgang. Hvilket system kan du anbefale så, hvis det er?
Wonderboy skrev:
Jamen, så har jeg et godt tip til dig
Skærm her. Jeg har selv lillebroren LX2R. Kanon skærm med pixelmapping 1:1.
Ialt er du så oppe på 11-12.000,- og har det bedste setup. (som bare VIRKER)
Mht. HTPC'en, så er den helt idéel til MCE Derudover kan du spille på den hvis du vil det...
NB: Jeg købte selv mit fjernsyn hos Tecknickdirect. Det var bare helt i orden - havde det efter 4 dage. Og så sparer man bare lige et par tusinde!
|
|
|
Kan den der HTPC optage fra TV ned på HDD? Jeg ved dog godt at jeg skal have et TV med 1:1 pixelmapping, men jeg ved ikke hvilket. Jeg har kigget på et Sony 32V2000, og det er muligt at købe til 12k, men kan så for fx 6000kr købe en HTPC der kan det jeg gerne vil have den skal kunne? Jeg kender ingen steder de sælger LG TV, og kan derfor desværre ikke tjekke hvad jeg synes om dem, medmindre i kender et sted i midtjylland hvor man kan teste dem. Eller i Aalborg.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, ja optage på harddisken er det jeg primært har brugt den til. Det er fantastisk at optage via den elektroniske programguide. Det virker bare på den! Den har jo det fede MCE Interface, som du kan se nogle eksempler på herAlle dine mp3'ere kan du spille, se alle jeres digitale billeder, afspille dvd, optage dvd, osv. osv....det er rigtig Home Theater PC... Mht. skærmen, så er det rigtigt at man siger at man skal se den med egne øjne...jeg har set 3 modeller fra LG...(også hos min bror), og de står klokkeklart. Til brug med HTPC'en er de perfekte...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Wonderboy Jeg er ikke så meget for at bestille i udlandet, da jeg er evig uheldig, og det vil med garanti gå i stykker ;) Hvordan er billedet i forhold til fx Phillips eller Sony? Den der HTPC, er det ikke billigere at samle det selv? Jeg har lavet dette system:  Men er der noget jeg mangler deri? Udover TV-kort, som jeg ikke har en disse forstand på. Det GFX der sidder i det har HDMI udgang, ved ikke om man så har brug for et TV-kort. Det er btw dette gfx: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341334
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud - men det er også 3000 mere. Men bestemt en fin pc. Husk du også skal have strømforsyning, kabinetblæsere og en god cpu køler....det er også hurtigt over 1000,-
Disse ting er i den jeg linkede til...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
Det ser fint ud - men det er også 3000 mere. Men bestemt en fin pc. Husk du også skal have strømforsyning, kabinetblæsere og en god cpu køler....det er også hurtigt over 1000,-
|
|
|
Ja okay, mangler PSU, det bliver nok en Chill Inovation 400w hvis den kan være der, der følger 2 kølere med kabinettet, er det ikke nok? Og CPU'en er boxed, så der er køler med der også. Så er det bare om den larmer for meget, men det finder man jo ud af :) Den kommer vel ikke til at køre full speed særlig meget, kun når den optager vel. Der er trods alt speedstep på CPU? __________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt bemærkninger til dit forslag:
Det du betaler for motherboard, cpu og grafik-kort kan uden det går ud over funktionen, kan med en anden konfiguration købes ca. 3000,- billigere (grafik-kort f.eks. ikke nødvendigt inkl. larm, varmeproblemer).
Forslag til motherboard: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310998
Der mangler PSU til kassen.
Ram behøver ikke være ECC.
Check bl.a. her i forum om pixelmapping 1:1 via dvi, det er primært LG-tv der kan klare det...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
avsh skrev:
Lidt bemærkninger til dit forslag:
Det du betaler for motherboard, cpu og grafik-kort kan uden det går ud over funktionen, kan med en anden konfiguration købes ca. 3000,- billigere (grafik-kort f.eks. ikke nødvendigt inkl. larm, varmeproblemer).
Forslag til motherboard: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310998
Der mangler PSU til kassen.
Ram behøver ikke være ECC.
Check bl.a. her i forum om pixelmapping 1:1 via dvi, det er primært LG-tv der kan klare det... |
|
|
Heysan Kan det godt klare det? Jeg er dog Intel man, så en Core Duo vil jeg foretrække, grundet speedstep, strømforbrug(!) og varmeudviklingen. Og så gerne et 7.1, da jeg nok senere hen vil have det :) Det med LG TV's 1:1 mapping, det er jeg ikke helt inde i, vil lige læse lidt om det, og så vender jeg frygtelig tilbage ;) EDIT: I skrev at dette kunne tage 1:1 Pixelmapping: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207813 Hvordan kan i se det? Men hvad nu hvis man kører uden HTPC, hvordan er billedet så? Og kan man bruge alm analog på det? For her hvor jeg bor nu er der kun analog, nada digital. Så det med HD kvali er nok kun via DVD indtil videre, indtil jeg flytter til Lyngby til sommer. Kan det så ikke svare sig? __________________ Is it considered shoplifting to rape a prostitute?
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se mere om pixelmapping her:
http://pixelmapping.wikispaces.com (flot arbejde)
TV-kort:
analog: f.eks. de meget kendte hauppauge 150 og 500.
Digital f.eks.
Technotrend budget, fire/floppyDTV, twinhan.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
|
|
|
Nå, ja - TV Kort skal du også have. Så er det jo snart ½ pris for den jeg linkede til på QXL   __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe wonderboy, har også lige skrevet til ham. Men da jeg ikke ved med sikkerhed hvilket TV osv jeg har brug for, så kan jeg ikke rigtig købe en HTPC. Hvis det nu fx ender med at jeg køber et TV til 13k, så har jeg ikke lige penge til en HTPC også ;)
Jeg har søgt og søgt efter information mht 1:1 pixelmapping, men jeg fatter ikke lige hvordan jeg finder ud af om et TV understøtter det.
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy: Her står der at det ikke er muligt med 1:1 via HDMI på det LG TV? http://pixelmapping.wikispaces.com/LG+TVsMen hvordan er det hvis man skal kunne have mulighed for at tilslutte analog signal til en HTPC? Og derfra videregive billed+lyd til et LCD TV via HDMI ?
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helikopteren skrev:
Hehe wonderboy, har også lige skrevet til ham.
|
|
|
Nu siger du skrevet til ham  ...det er MIG...se min HTPC nede i min profil. Mht. tv, så kan stort set alle bruge HDMI eller DVI. Og så kan du helt sikkert bruge HTPC'en. Det med pixelmapping forstår jeg sådan: Dit grafikkort kan ikke køre den rigtige 1366 X 768 som de fleste HDTV kører med. De kører i stedet for 1360 X 768. Hvis dit tv ikke kan pixelmappe, kan der opstår en lille forvrængning af billedet, fordi det ikke passer sammen. Når du kan pixelmappe, så skal tv'et nok sørge for at pixel mødes...tja...1 til 1, og dermed er det skarpt. Det kan sikkert uddybes på 1000 måder, men dette er min "korte" version... Mht. HTPC'en så spørg du bare ind...jeg kan fortælle at jeg lige skulle test Windows Vista i går, og det kører kanon godt. (der kommer en anden tråd om dette...)  Og i øvrigt godt fanget i dit link omkring LG'erne. Jeg har som sagt LX2R, og troede egentlig at det samme gik for LC'erne. Men technickdirect har også f.eks LP1!! Mht. signal, så kommer et almindeligt analog signal ind i tv-kortet. Grafikkortet sender det bare ud med det stik det nu har HDMI eller DVI...det virker bare... __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal blot sættes et analog TV-kort som hauppauge 150 i HTPC-en...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
avs: fx dette? http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=149038&am p;Place=&Placeurl= Wonderboy: Hvorfor sagde du ikke fra starten det var dig?   Men, kan man ikke bare cutte det bundkort+CPU der er i den HTPC du sælger, og så smide Core 2 Duo i? For det vil jeg meget hellere have, mere effektiv med mindre strømforbrug :) Og det er meget relevant, for jeg hører musik hele tiden når jeg er hjemme :)
Sony 32V2500 <3
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helikopteren skrev:
avs: fx dette? http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=149038&am p;am p;Place=&Placeurl=
Wonderboy: Hvorfor sagde du ikke fra starten det var dig?   Men, kan man ikke bare cutte det bundkort+CPU der er i den HTPC du sælger, og så smide Core 2 Duo i? For det vil jeg meget hellere have, mere effektiv med mindre strømforbrug :) Og det er meget relevant, for jeg hører musik hele tiden når jeg er hjemme :)
|
|
|
Tja, glemte lige at jeg ikke hedder fcbayern her også!! Og i min profil er den samme pc...nå, så det var altså ikke for at skjule det. Desværre kan man ikke sætte en Core 2 Duo i bundkortet, fordi det er et andet chipsæt der skal bruges. (selvom det også er en sokkel 775). __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|