| Forfatter |
|
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt en Gigabyte HA91 HTPC inkl. trådløst tastatatur og styresystem - men der er desværre ingen DVI/s-vhs udgang, som der ellers er opgivet på producentens side :-(
Jeg har dog været heldig at få maskinen så tilpas billigt at jeg vil beholde den - den ser også lækker ud i forhold til mange hjemmebyggede maskiner :-)
Mit dilemma: Der er desværre kun en VGA-udgang - men der er en ledig PCI-port.
Lige nu har jeg kun et alm. CRT-tv, men regner med at skulle have et 37" panasonic plasma tv på et senere tidspunkt.
Skal jeg investere i et Radeon 9250 PCI grafikkort med både tv-ud og DVI? Eller skal jeg blot købe en ekstern VGA => tv-converter og så anvende pci-porten til et lydkort med bedre lyd? Er der nogen væsentlig forskel på kvaliteten af signalet på et fladskærmstv, når man sammenligner VGA vs. DVI?
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto


Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte til min første HTPC et RADION 9600 ALL-IN-WONDER med TV og det hele..!? men så ville jeg bygge en ny HTPC, og for ikke at skulle komme ud for, at nu vil jeg prøve med DVB-T eller en anden form for TV tuner! har jeg valgt at købe seperat grafik-kort og tuner.
Jeg har denne gang købt MSI med Nvidia 7600GT..! her er 2 DVi udgange, disse følger der stik med til så de kan køre som VGA "r,g,b" desuden er der ind og udgange for både Component, S-video og Composite.
Den eneste hage ved kortet er..!? det larmer lidt for meget, men det koster ikke alverden "ca. 1500,-"
Som TV-tuner fik jeg denne gang anbefalet et Pinnacle... Det kan jeg IKKE anbefale, og så er det jo rart at man kan prøve med en anden?
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er indbygget tv-tuner med hardware mpeg2 encoding - så det er fint nok...
Men er godt nok lidt i tvivl om løsningen på VGA vs. DVI problematikken.
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det egentlig med Samsung LCD vs. Panasonic PV60 i forhold til HTPC?
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg ville anbefale dig at købe et nyt grafikkort med de fornødne udgange, feks MSIs 7600GT Diamond1 med HDMI. D ette ville jeg vælge da man kan få lydkort som USB, som efter sigende skulle være ganske udemærket i dag, specielt hvis du har tænkt dig at bruge SPDIF. __________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er indbygget SPDIF... Der er enten plads til full-størrelse PCI eller et lowprofile AGP-kort... AGP-porten vil jeg helst ikke anvende - da det er her, at tv-tuneren er monteret. Den er videre koblet til de fine front-indgang til videooptagning...
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenUkendteFisk skrev:
Jeg tror jeg ville anbefale dig at købe et nyt grafikkort med de fornødne udgange, feks MSIs 7600GT Diamond1 med HDMI. Dette ville jeg vælge da man kan få lydkort som USB, som efter sigende skulle være ganske udemærket i dag, specielt hvis du har tænkt dig at bruge SPDIF.
|
|
|
Det nævnte grafikkort er til PCI Express, ikke til PCI ! Der findes kun et begrænset udvalg af grafikkort til PCI og det er ikke just highend-kort. Det betyder dog ikke så meget hvis PCen kun skal bruges til TV og ikke til spil.
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - der er tale om gode gamle PCI - men trods alt hverken Vesa LB eller ISA :-)
Det bliver nok et radoen 9250 grafikkort med DVI og s-vhs, der skal løse problemet. Måske kombineret med et speciel radeon VGA => RGB-scart kabel og powerstrip...
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer skrev:
Yes - der er tale om gode gamle PCI - men trods alt hverken Vesa LB eller ISA :-)
Det bliver nok et radoen 9250 grafikkort med DVI og s-vhs, der skal løse problemet. Måske kombineret med et speciel radeon VGA => RGB-scart kabel og powerstrip...
|
|
|
Dette kort har kæmpe mangler hvad angår VMR9...og jeg vil mene at du skulle investere i noget andet skal det være pci så et fx5200.....Agp så gf6600 eller 6800 __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener, at fx5200 eller G6200 er bedre end ATI 9250? Troede ellers ATI var lidt foran, hvad angik TV-output kvalitet.
Hvad menes med VMR9?
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi maskinen både mangler DVI og tv.out :-(
Så et grafikkort med DVI er nok påkrævet...
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik udfra den kørte med PCI-E, så min fejl. Vil slutte op om patriarkens råd hvis det ska være PCI. Lidt offtopic, hvorfor får du ikke byttet den hvis du lige har købt den?
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi den var billig og "good looking" :-)
kun 3K - koster 5½K hvis man selv samler et tilsvarende system...
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |
4K-DATA Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh lækkert kort :-) Det kan desværre ikke sidde i maskinen - men nu har jeg heldigvis fået butikken i tale - de vil sende et nyt addon modul til mig med både DVI og tv-out :-)
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
| Til top |
|
| |