Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Bedste indstillinger, Nvidia grafikkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 19 September 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd, hvori vi postede vores bedste Nvidia indstillinger til HTPC brug? Standardinstillingerne ved installation af de nyeste drivere er IKKE optimale til eks. videobrug.

Derfor: Skriv hvilke indstillinger I har li Nvidias kontrolpanel (ikke nødvendigvis alle, men bare man har ændret i):

  • Lysstyrke
  • Kontrast
  • Nuance
  • Mætning
  • Gamma
  • Kantforbedring

Har du CRT, LCD, Plasma eller projektor?

Hvilken udgang bruger du? DVI, VGA, S-VHS eller Composit?

Skriv også dit favoritprogram til afspilning af videofiler.

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen
 
DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 19 September 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Favoritprogram til afspilning af videofiler = BSPlayer - Den er suveræn! Afspiller alle formater, bruger ikke så mange resourcer som fx. Windows Mediaplayer og fylder kun et par mb.

__________________
John Jørgensen
Min DVD samling
Til top Vis DonWerner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonWerner Besøg DonWerner's Websted
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 19 September 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Billedindstillingerne er ikke sammenlignelige da de optimale indstillinger kommer helt an på hvilken skærm/ hvilket TV der er sat til.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 19 September 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Billedindstillingerne er ikke sammenlignelige da de optimale indstillinger kommer helt an på hvilken skærm/ hvilket TV der er sat til.

Netop derfor skrev jeg også at man skulle angive om man bruger projektor/skærm

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 19 September 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

zuluDK skrev:
Billedindstillingerne er ikke sammenlignelige da de optimale indstillinger kommer helt an på hvilken skærm/ hvilket TV der er sat til.


Netop derfor skrev jeg også at man skulle angive om man bruger projektor/skærm



Det jeg mener (og skrev) er at der stor forskel på skærme fra forskellige producenter og de optimale indstillinger derfor kan variere meget. Det kommer også an på hvor meget der er indstillet på TV'et og hvordan lysforholdene er i rummet.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 19 September 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej.

Rigtig god ide. Jeg er helt med på at en skærm ikke er en skærm osv. Men altid rart med lidt pointers fra andre. Mit setup er:

6600gt passiv > s-vhs > crt 32" 16x9.

720x 576

100hz

Jeg har ikke rigtigt rodet med gamma osv pga. manglende evner, måske man bliver klogere her?

mvh. Per.

 

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes