| Forfatter |
|
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
bare lige en lille notits, som i skal være opmærksomme på.
Jeg købte 2X512 Corsair XMS2 mb ram hos Compumail - det ene modul var i stykker. Og jeg sendte det retur til Compumail - i en boblekuvert, fint pakket ind.
Politikken er bare at de ikke bytter sådan en - Bare ærgeligt - det er da dem der har sendt mig en defekt vare...
HMM... :-(
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
Hej alle,
Jeg købte 2X512 Corsair XMS2 mb ram hos Compumail - det ene modul var i stykker. Og jeg sendte det retur til Compumail - i en boblekuvert, fint pakket ind.
Politikken er bare at de ikke bytter sådan en - Bare ærgeligt - det er da dem der har sendt mig en defekt vare...
HMM... :-(
|
|
|
Så bryder de loven. Meld dem til forbrugerstyrelsen.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
Hej alle,
HMM... :-( |
|
|
Det lyder forrygt, men som Spencer også siger, så begår de en ulovlihed ved ikke at ville bytte en defekt vare!
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De begrundede det med at varen skulle sendes antistatisk.
...men min tanke var ligesom, at det
ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen -
så er det jo noget andet.
Pointen var ligesom at varen var defekt - så behøver man vel ikke behandle det som "glas"...
Er det stadig ulovligt for dem? Og hvad gør man så?
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
...men min tanke var ligesom, at det ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen - så er det jo noget andet.
Pointen var ligesom at varen var defekt - så behøver man vel ikke behandle det som "glas"...
|
|
|
Antistagisk matriale eller ej, varen var i stykker og den er ikke blevet hverken mere eller mindre i stykker af at blive sendt i en "bobbel kuvert" forstået på den måde, at det er ikke forsendelsen der er "skyld" i at varen er knækket. Så selv om de mener den ikke er sendt på den rigtige måde, så mener jeg ikke at det ændre noget som helst. Det havde været noget andet, hvis de havde kunne bruge varen til en anden handlende hos dem, og at din forsendelse så var "skyld" i at det ikke kunne lade sig gøre. Det mener jeg ikke i dette tilfælde er tilfældet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
...men min tanke var ligesom, at det
ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen -
så er det jo noget andet.
|
|
|
Hvis du kan bevise at du gjorde opmærksom på at varen var defekt, inden du returnerede den - evt. via emails, så står du rimeligt godt, vil jeg mene. Det er rigtigt at de kan stille krav til emballering, men den tror jeg ikke de slipper fra, når du har nævnt at den var defekt. Men prøv sagen ved forbrugerstyrelsen, og spørg dem hvordan du står.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
På deres hjemmeside skal man inden man returnerer oprette sagen - og der angive hvad der er galt. Der skrev jeg at jeg havde testet klodsen i alle slots på MB - og at dette altså fejlede (modsat det andet som jeg havde fået, som jo virkede)
Så de vidste at det var defekt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
På deres hjemmeside skal man inden man returnerer oprette sagen - og der angive hvad der er galt. Der skrev jeg at jeg havde testet klodsen i alle slots på MB - og at dette altså fejlede (modsat det andet som jeg havde fået, som jo virkede)
Så de vidste at det var defekt.
|
|
|
Hvis du ikke har en email, eller et brev fra dem, hvoraf det fremgår at de har modtaget din klage, så er det svært for dig at dokumentere at du har indtastet noget på deres hjemmeside. Jeg håber at du har et eller andet, der kan vises frem til forbrugerstyrelsen.
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele er dokumenteret på et link jeg har til deres registreringsside (og printet)...
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, jeg er jo hobbymekanier :-)
Og en anden gang så ved andre "amatører" så bare det mere...send det antistatisk.
Men
jeg mener nu alligevel at der er noget fornuft i at stole på sine
kunder - jeg er 100% sikker på at man dermed tjener mere på de gode,
end man sætter til på dem med ond vilje...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wonderboy skrev:
Jaja, jeg er jo hobbymekanier :-)
Og en anden gang så ved andre "amatører" så bare det mere...send det antistatisk.
Men
jeg mener nu alligevel at der er noget fornuft i at stole på sine
kunder - jeg er 100% sikker på at man dermed tjener mere på de gode,
end man sætter til på dem med ond vilje...
|
|
|
Helt enig. Hvis de gør det konsekvent, mener jeg også at det bør indberettes, så din oplevelse kommer med i statistikken. Utroligt at de gider svindle med noget der er så billigt.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wonderboy,
Husk lige at give dem karrekter på EDBpriser.dk.
Jeg som alle normale mennesker enig Spencer, det er sg* skidt service.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de er lidt 'grove', og påstår at varen var ok, inden du sendte den, og først beskadiget i posten, så slipper de for at betale. Men pænt af dem - det er det ikke.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I princippet er det korrekt, at man skal håndtere den slags i en antistatisk pose. Men på den anden side, så var modulet jo i stykker... Ellers gad du nok ikke returnere det, for at få et magen til.
Hvis Compumail havde lidt kundeservice, burde de bare bytte modulet. Det er jo ikke dem det går ud over, da de får det krediteret hos leverandøren. Men jeg kender desværre alt for godt Compumail for den slags... Jeg købte en gang en pc'er, som efter noget tid begyndte at drille. Den var til rep flere gange, men de gjorde INTET ved den. De fortalte bare, at de havde testet den, og at alt var OK. Men når jeg kom hjem, kunne den ikke starte op, som inden jeg afleverede den. Det gentog sig flere gange, og pludselig var garantien ved at udløbe... Og det var lige hvad de ønskede. Til sidst og inden garantien udløb, var den en sidste gang til rep. Da jeg hentede den vidste jeg godt den ikke virkede. Men alligevel sagde de, at de havde kørt en masse tests, og at alt var perfekt. Jeg bad dem om at sætte en skærm til, så jeg kunne se at det virkelig passede at den fungerede. Svaret var, at det ville de ikke, og jeg skulle se og komme ud af butikken. Da jeg kom hjem kunne jeg i øvrigt konstatere at den ikke fungerede.
Har også flere gamle studiekammerater der havde masser af bøvl hos Compumail. SÅ du er ikke den eneste. Men prøv www.shg.dk i stedet. Det duer bare!!! Jeg køber en del gennem mit arbejde hos dem, og alt privat hentes også derude! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da godt nok som en skod shop.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
He - hvis de er verdensmestre i at sprælle, og vride sig til kunden giver op, så er det vist fornuftigt at give op med det samme. Hvis varen koster under kr. 500,- vil forbrugerombudsmanden ikke behandle klagen (syg grænse).
Men mon ikke som principiel sag at det alligevel vil interessere forbrugerklagenævnet ? Om ikke andet, så for at give virksomheden endnu et kryds på listen over klager.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det ville være spændende at se hvordan Compumail selv håndtere ting med hensyn til ESD, jeg mener RAM'en var jo defekt ved ankomst. Man kan jo bare gøre sig sine tanker.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at være en nar men hvad præcis har denne tråd med HTPC at gøre?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Ikke for at være en nar men hvad præcis har denne tråd med HTPC at gøre?
|
|
|
Vist bare en generel advarsel om at bygge sin HTPC med stumper fra det firma. EDIT: Men du har vist egentlig ret, i at tråden burde ligge under emnet 'forhandlere'.
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Compumail / PC-Lager... Hverken god service eller godt arbejds milijø !!
Jeg blev ansat hos Compumail... 2 Dage efter blev min kammerat fyret og jeg sagde op. Chefen var ualmindelig fræk og mishandlede ikke sine folk optimalt... Grunden til min kammerat blev fyret var han er "Vietnamneser" Hvilket chefen ikke mente var godt for hans firma, Han var racistisk og ligefrem svinet min ven til.. Til og med beskyldte ham for at have stjålet ram derovre. Min kammerat svaret ham igen og det førte så til en fyringen, inkl han kropsvisiteret ham for om han havde stjålet ting.. Jeg ville ikke arbejde i dette milijø så jeg sagde også op..
Udover det har jeg handlet meget ved PC-Lager og har modtaget defekt grafikkort som de ikke ville tage retur.. De mente det var en fejl under montering, Sjovt nok blev kortet monteret af en professional.. Så jeg fik aldrig byttet kort...
|
| Til top |
|
| |