Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Surround til htpc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hvad har i gjort mht. surround sound og HTPC?

Jeg vil ikke have en stor reciever stående, og mine krav er ikke store. Man kan få mange små surround systemer, som har det hele indbygget. Jeg ved selvfølgelig godt at det er på kompromis af lydkvaliteten, men lige pt. er det vigtigere at det fylder nada...

Den skal bare modtage et optisk eller coax signal fra HTPC, og så behandle og forstærke det. Dvs. den skal kunne klare DD og dts, og så forstærke...

Nogle gode forslag?

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 September 2006 kl. 05:26 | IP-adresse registreret  

Du skulle prøve et par Zalman 5.1 Headphones....de opfylder de krav du stiller..........Aaah for mange fadbamser i aften

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2006 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Hvor meget ligger dit budget på?
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 23 September 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Mit budget er forholdsvis skrabet, så det skal ikke være vildt dyrt. Overvejer brugt - og evt. noget på ebay. Kan huske at yamaha engang havde lavet en surroundprocessor, men den er så vidt jeg husker uden egentlig forstærker.

Jeg ville gerne have et mediacenter som blev lidt ligesom zitechs model med indbygget forstærker, bortset fra at det ikke skulle være i samme kasse pga. varme. Meningen var at det skulle smides under sofaen i en hjemmebygget kasse, og at det så skulle have eksternt dvd drev, og evt. et bluetooth keyboard...

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 23 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Nu er min viden om lyd desværre meget begrænset, men synes da Logitech Z 5500 Digital lyder som et godt bud.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=101822&am p;Anmeldelse=true
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3669
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Logitech's Z 5500 system er et rigtig godt bud. Jeg har selv systemet og er yderst tilfreds med det. Det koster ca. 2300 kr. og til de penge for du et solidt system med rigtig go' lyd. Prøv evt. og søg på google - skriv "logitech z 5500 review" - så vil du se at det har fået et utal af rigtig gode anmeldelser. Go' fornøjelse.

the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 24 September 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Har også en ide om man får meget mere for pengene med "PC Højttalere". Man skal jo nærmest op i 10k, for at få noget rigtig hifi der er bedre.
Ved ikke hvorfor "PC Højttalere" er så meget billigere, men har jo nok noget at gøre med produktions mængden er større, og de dermed skal sælges billigere
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Det er også mit indtryk at du helt klart får mere for pengene, ved at købe PC højtalere...Inden jeg købte Logitech's Z 5500, lyttede jeg på et Bose, et JBL og et Jamo surround højtaler system. De kostede mellem 4000 og 6000 kr. og i mine ører var de ikke bedre end Logitech's system, som koster 2300 kr.

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

OK så er PC højttalere ikke bedre. Jeg har meget stor respekt for at DonW rent faktisk har været ude og lytte. Men nu kan man jo lytte på mange forskellige måder.

Mest udtalt er det naturligvis når man lytter til musik i stereo, men her snakker vi om Surround, men jeg vil alligevel fortælle hvor jeg har kunne høre forskel på PC højttalere bla. Z5500 og større højttalere.

Mest markant oplever jeg at kvaliteten af Sub'en er for dårlig i PC systemer. De er for svage til at give et ordentligt dybt og samtidig præcist brag. Ligeledes virker det som om de bliver trætte når de skal komplekse scenarier som fx. både eksplosion, musik og motorlyd på en gang. Man kan simpelthen ikke høre hvad det er for lyde der er blandet sammen.

Centerhøjttaler. Det jeg har oplevet er sådan set godt nok. Det er ikke klokke klart tale der kommer ud af en PC højttaler til 200kr, men generelt opstår problemet med utydelig tale pga. får dårlige/svage forstærkere. 

Surround højttalerne, ja de kan såmænd være gode så længe der ikke er for meget gang i lyde og musik. Et højt lydtryk giver mere klemt og utydelig lyd.

Endelig er der forstærkerdelen og her er der som nævnt problemer med at de er for svage når der rigtig er gang i alle kanalerne, hvilket jo er der man mærker kvaliteten af sit surround system.

Alt i alt, så lyder PC systemerne godt til prisen, men de er ikke kraftige nok til at spille gode film tracks, illusionen om at være omgivet af lyd falder simpelthen sammen når der skal levere mange lydindtryk... og nej, det bliver ikke bedre af at skrue op for volumen, det kommer bare støj, støj og mere støj med i signalet.

Er man så villig til at give 5-10.000 eller endnu mere for at få lyd som PC højttaler systemer ikke kan præstere? Ja, der kender I svaret bedre end jeg :)

Mvh
/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes