Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Erfaring med floppyDTV og cmore HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torben_tt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har en floppyDTV modtager i mit mediacenter som fungere næsten upåklageligt til mit mediacenter. Jeg har dog det problem at når jeg ser cmore hd hakker billedet hele tiden. Det på trods af jeg har et 7600gt kort i. Jeg kan ikke forstille mig at grafikkortet ikke er kraftigt nok, men måske min 3200+ cpu er for lille?

Jeg tænkte at der måske var andre der havde haft ligende problem.

Til top Vis Torben_tt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben_tt

DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hvad er floppyDTV for noget?

Torben_tt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Det er en dvb-c modtager som er kombitabel med mce 2005. Dvs ingen behov for selector hvis man har tdc kabel og gerne vil have digitale kanaler.

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Her nogle forskellige idéer til hvad du kan prøve for at opklare hvad der er problemet.

Prøv evt. at køre med standard driver og Mytheatre programmet for at se om det gør nogen forskel på CMORE HD.

Har du tjekket CPU load, mens du kører CMORE HD I MCE?

Såfremt du har delt dit kabel-tv signal med andre enheder, så prøv evt. også at køre FloppyDTV som eneste tilsluttede for at udelukke at det er signalproblemer. HDTV kan være mere følsomt med hensyn til signalkvalitet.

kpach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke set på kanalen gennem længere tid. Men umiddelbart er der ingen problemer. Jeg bruger også floppyDTV og Geforce 7600GT. CPU'en er en Intel Dual 2 Core 2,13 GHz eller hvad den nu hedder. Tror nu ikke det er din CPU som giver problemer. Hvilken codec bruger du. Prøv med Nvidia Pure video den bruger jeg.

Mvh. Anders

Til top Vis kpach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kpach

humperdink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en FireTDV-C Tuner, hvor jeg har modtaget C More HD i et par uger... EKSTREMT flot "HAK-FRIT" billede via en standard VGA udgang på et integreret Intel grafikkort - det er sådan et grafikkort til kontorbrug... så ikke noget fancy højtydende kort er nødvendigt for at se HD.

Men, da stort set alle andre kanaler var lidt "livløse" i farverne, købte i sidste uge et XFX GeForce 7300LE kort og installerede de nyeste drivere... nu har jeg samme problem... C More HD hakker helt vildt... er det Nvidia's drivere som er skod eller? Til gengæld står alle andre kanaler nu perfekt og flotte i farverne...

Til top Vis humperdink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af humperdink

Torben_tt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

cpu load er ca. 50%, så det burde ikke være cpu´en.

Jeg startede med puredecoder men skiftede over til powerdvd for at se om det løste problemet. Jeg syntes faktisk at det hjalp en del, men til gengæld er billedet på de andre kanaler ikke lige så klart som men puredecoder, men det kan man muligvis justere sig ud af.

Her til morgen opdagede jeg at lyden heller ikke var synkroniseret med billedet.

Det underlige er at inden jeg anskaffede mig 7600gt kortet testede jeg lige hurtigt med et 6600gt og mener at det kørte problemfrit, der var den dog også koblet til en 19" tft skærm over vga. Nu køre den til et 32" lcd over hdmi.

Det med andre kilder koblet på antenne nettet er heldigvis til at teste. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes