Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har invisteret i en M$ MCE remote og har hentet MediaPortal. Hvordan pokker får jeg skidtet til at virke? Har læst noget om at Girder skulle kunne gøre tricket så har også hentet denne, men kan ikke få det til at virke. 
Jeg har hentet Girder 4 trial på deres hjemmeside (dem som har lavet Gider4), og har tilmed hentet et plugin som bare skulle åbnes og MCE remote delen skulle aktiveres og så skulle det virke, men det gør det ikke. Den modtager IR-signalet (det står der da den gør, såeh...)
Hjælp! Hvordan får jeg det til at virke?! Trin for trin vejledning vil værdsættes meget!  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du kan også bruge HIP, ved godt den ikke kan så meget som girder, men den er gratis.
Jeg bruger den selv sammen med mce-remote og MP.
mvh. Per.
Edit: hov så lige din underskrift; dur technotrend med MP?
|
Til top |
|
|
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technotrend budget 1500 serie står ikke i MP-support liste, men jeg tror det muligvis kan lade sig gøre, fordi der findes BDA-drivers...
Opgav dog de videre forsøg, da DVBviewer blev en mulighed.... __________________ DVBViewer DVB-S og DVB-T (technotrend budget)
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bruge girder og MCEir alternative. Samme driver og metode som HIP, men dll filen kan bruges i girder med support for at lære/sende andre IR5 signaler end lige MCEremotens.
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Hej.
Jeg har invisteret i en M$ MCE remote og har hentet MediaPortal. Hvordan
pokker får jeg skidtet til at virke? Har læst noget om at Girder skulle
kunne gøre tricket så har også hentet denne, men kan ikke få det til at
virke. 
Jeg har hentet Girder 4 trial på deres hjemmeside (dem som har lavet
Gider4), og har tilmed hentet et plugin som bare skulle åbnes og MCE
remote delen skulle aktiveres og så skulle det virke, men det gør det
ikke. Den modtager IR-signalet (det står der da den gør, såeh...)
Hjælp! Hvordan får jeg det til at virke?! Trin for trin vejledning vil værdsættes meget!  |
|
|
Ups læste ikke lige ordentligt hvad du ville Du skal installere en driver til den plugin (mceIR)der disabler alt funktionalitet, og så skal du selv programmere den i girder enten via et MP preset eller manuelt.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for jeres svar! 
Kort sagt: hvad er nemmest for at det virker? Det skal bare virke i MediaPortal og skal kun bruges til at navigere i menuerne og sådan... ikke noget med at styre musen eller noget (som krav, dog kunne dette være rent blær)  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at girder løsningen er nemmest, men jeg bruger girder til næsten alt og jeg kan ikke sige om det er nemt for dig.... Girder virker således: 1 Den skal have en plugin for at kunne bruge din remote (MCEir) 2 Fordi at MCE remote fungerer som et keyboard via MS's Driver skal alle eksisterende funktioner disables (ellers ville du først sende den tiltænkte kommando fra MCE remoten og derpå den du har sat girder til) Med andre ord skal du bruge den alternative driver der medfølger i pluginen der disabler oprindelige kommandoer 3 så skal/kan du hente en GML fil fra girders hp indlæse den og lære din remote alle de kommandoer du har lyst til. Jeg har ikke girder 4 kører med den gode gamle 3'er (ikke så meget nonsense)
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille update: Jeg har smidt Girder i papirkurven, sat en tændstik til denne, hentet HIP, hentet MCE controller og nu virker det!  
Takker for hjælpen!
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|