Forfatter |
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 14 December 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke forstået hvilken type signal der kommer ud af min computer til projektor når jeg har en 960x540 opløsning.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 14 December 2003 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Installer powerstrip applikationen den kan fortælle dig det du ikke umiddelbart kan se - og ekstremt detaljeret. Går udfra at du har styr på VGA/DVI begreberne, så det springer vi let og elegant over....
Om det er progressivt eller interlaced afhænger i sidste ende også hvad type skærm/projekter du har. Jeg kører progressivt på plasma'en her.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger i forvejen PS til 1:1 pixel mapping til min projektor. Ud fra udelukkelsesmetoden kan jeg regne ud af den sender progressivt signal afsted, da der ikke er flueben i interlaced.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du hermed selv svaret på dit spørgsmål
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også stille sjove spørgsmål og lave store selvmål  Hvad for en projektor har du smidt på? Er billedet godt? Jeg har bestilt en BARCO Cinema 8 til kælderen, nu vil jeg prøve kræfter med de helt store billedeflader. Men den kommer først 3. uge i januar
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta-> Jeg købte en Z1, som er det eneste budgettet holder til. Jeg er begynder, men er blevet en hel del klogere på en måned (tak til hifi4all og avsforum). Dette gør at jeg har vanskeligt ved at vurdere billedkvaliteten, men jeg er imponeret. Jeg har købt en progressive scan DVD afspiller, for at øge brugervenligheden for kæresten, men søger selvfølgelig at få forbedret kvaliteten over en HTPC (eller hvad man kan kalde en snegl på vejen med 1.4 gHz).
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver spændende med din Barco, men vi snakker jo et kvantespring i kvalitet i forhold til en billig LCD projektor (også de dyre).
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Z1'eren er vist også rigtig god, men alt skal ses i forhold til pris. Eneste ulempe ved projektor m.m. er betjening og tv-tuner. Her er en HTPC genial. 1,4Ghz er rigeligt til det meste, alt afhængig af din native opløsning vel at mærke, men Z1'eren kører så vidt jeg husker 720 x 576 så det er ikke noget problem.
Har du så et tv ved siden af? Eller har du smidt en ekstern tuner på projektoren? Du bør prøve Viewsonic NextN5 og allerhelst NextN6. Den leverer at ekstremt flot billede og næsten uden støj. Har en N5'er jeg gerne vil af med N6'eren kan køre HDTV opløsning i sin scaler og har komponent RGB ud, det kan 5'eren ikke, den har bare VGA, Composite og S-VHS.
Yeps, glæder mig som et lille barn til Barco'en, men vil ofre en del kroner på at få den indstillet og kalibreret af en fagmand. Men der er stadig ikke noget der slår at godt billederør, og der går nok et årti eller 2 før det sker.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 14 December 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil blive glad for den Cine 8.
Har selv en Graphics 808, den har bare ikke farvefiltrerede LC linser ligesom som den Cine 8, men samme Panasonic rør...
Og ja, der kommer til at gå laaaaaang tid før de digitale kommer på på CRT niveau..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en ekstern TV-tuner med tekst tv (Zinwell ProV+), det var desværre et krav at den havde tekst-tv (pga. kæresten), så det blev ikke til viewsonics.
PS. Z1 native res. er 960x540.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2003 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det ikke give et bedre billede hvis jeg resizede med FFDSHOW til 1280x720 (720p), end at resize til native resolution 540p?
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
Vil det ikke give et bedre billede hvis jeg resizede med FFDSHOW til 1280x720 (720p), end at resize til native resolution 540p? |
|
|
Det mange gør er at resize i ffdshow til en opløsning højere end projektorens native, for derefter at resize til native opløsning ved hjælp af radeon-kortet(powerstrip). Det giver selvfølgelig ingen fordel bare at resize op og derefter ned. Men ideen er at benytte ffdshows resize-filter, som samtidig kan tilføre "Luma Sharpen" og "Chroma Sharpen". Ved at resize til en høj opløsning og så tilføre sharpen på det højtopløselige billede, kan man faktisk få et ret godt resultat. Efter man har tilføjet sharpen og muligvis også lidt "Gradual denoise", sender man så projektorens native opløsning ud af Radeon-kortet.
Men med en 1.4 processor, vil jeg mene at du ligeså godt kan lade ffdshow ligge. Processoren er simpelthen ikke kraftig nok til at opretholde den rette framerate. Jeg kører selv i øjeblikket på en XP2600+ og jeg kan ikke gøre ret meget før processoren er i knæ. Husk på at ffdshow også kræver fuld software-dekodning, uden nogen form for hjælp fra hardwaren, hvilket på en 1.4 CPU, vil give den rigeligt at se til alene.
Her er et link, hvis du vil vide mere: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=1724fd488fa0 a5ece639dd8a93bb1f42&threadid=246752&highlight=zp
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgeligt vigtigt at du altid sender native opløsning ud af din HTPC. Du ønsker jo ikke at projektoren skal til at skalere, vel .
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Tranum.
Jeg har læst tråden inden jeg startede dette spørgsmål, men det er først nu efter din post at jeg forstår ideen med at scale op og gøre billedet pænere for derefter at bruge PS til at køre native ud til projektoren.
|
Til top |
|
|