| Forfatter |
|
Langmack Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå skulle det være, nu har jeg savlet længe nok over mCubed's HFX Mini. Så det er ankommet og står og venter på mit andet grej.
Forventet setup: CPU: Intel Core 2 Duo Mobile T7200 2.0GHz (OK) MB: Abit IL-90MV (Mangler) RAM: 2x1GB Kingston DDR2 Value 533MHz (OK) HDD: Samsung spinpoint 500GB SATA300 (OK) GFX: Onboard Intel 950 Graphics (OK) Tuner: Hauppauge PVR500MCE (OK) Lydkort: Terratec Aureon 7.1 Space (OK) Drev: HFX Slot-in DVD (OK) Net: Linksys Wireless-N USB 300mbit (Mangler)
Jeg har købt "barebone"-pakken, dvs. der følger en god del med. Skal jeg bruge mere end det der følger med standard? Tænker på PCI-risers etc. (Det skal lige siges at den står pt. på mit arbejde, og jeg har ikke åbnet pakken endnu, så kender ikke til tilbehør pakkens omfang).
"Problemet" med det lækre Abit HTPC bundkort, er flg. Der er er ingen PCI-e port, dvs. det er Onboard grafik som skal trække læsset - jeg går ud fra det er ok, når det ikke skal bruges til noget med 3D? Dertil skal der tilkøbes en heatpipe til at nedkøle den? Og kan man godt bruge Nvidia's mpeg2 decoder alligevel? Har ingen erfaring med dem som følger med til PowerDVD etc.
Derudover er der 2 PCI porte. I mit nuværende HTPC har jeg 3 i - tuneren, lydkort og netkort. Så jeg regner med at smække tuneren og lydkortet i, og så købe USB udgaven at det Wireless-N netkort jeg har fra Linksys.
Hvis der er noget der er nyttigt at vide inden jeg begynder på projektet (fx speciel fremgangsmåde ved samling etc.), lytter jeg meget gerne øre.
Ellers vil jeg græde mig selv i søvn endnu engang over at mit Abit bræt stadigt er i restordre :-)
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 04:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså med mindre du absolut vil have trådløst netværk, så er der altså ingen grund til at købe et LinkSys Wireless-N. Bundkortet har nemlig et indbygget netkort  Men har du tænkt over at den kun har VGA udgang på selve "grafikkortet"? Altså skal ikke kommentere om der er en synlig forskel fra VGA til DVI/HDMi for det utrænede øje, for har ikke set det stillet op mod hinanden, men du vil jo løbe ind i problemer med HDCP hvis du senere skulle få lyst til Blu-Ray/HD-DVD... Men ellers ser det ud til at være et fremragende setup
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
VGA står godt, men det er analog. Og ved at bruge HDMI/DVI undgår man nogle analog til digital konventeringer i tv'et. Og ja det er synligt i lang de fleste tilfælle,... Held og lykke med projektet..
|
| Til top |
|
| |
Langmack Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Grunden til at jeg ønsker at bruge Wireless-N, er for at sikre mig at jeg kan streame film af god kvalitet uden båndbredden kommer til kors. Har et Wireless-N PCI kort i min nuværende (Alm. ATX Silverstone kabinet) og det kører ganske udemærket. Mht. VGA, så er det fordi min Samsung LE32R51B kun understøtter 1:1 pixelmapping via. VGA - og da HDCP ikke er aktuelt pt, er det ikke noget jeg bekymrer mig om  Når den tid kommer skal jeg have skiftet det ud med en 46 tommer model
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det i hvert fald ingen problem med VGA kan jeg se. Men det er heller ikke et problem med det inbyggede netkort. Det kører trods alt 100Mbit, hvilket er meget mere end rigeligt til at streame over. Det bekymrer mig dog en smule at du vælger et bundkort med så gammelt et chipset på. Og er du sikker på at det indbyggede grafikkort kan håndtere HD-film?
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nagash skrev:
Det bekymrer mig dog en smule at du vælger et bundkort med så gammelt et chipset på. Og er du sikker på at det indbyggede grafikkort kan håndtere HD-film?
|
|
|
Ifølge Abit's hjemmeside har bundkortet HDMI 1.2, så fremtidige forbindelser bliver ikke noget problem.
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories= 1&model=324
945GT er det nyeste (og bedste) chipset til bærbare og ligeledes er GMA950.
GMA X3000 findes kun til stationære (G965), men ville have været at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
Langmack Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Grunden til at jeg går efter den trådløse del, er fordi jeg ikke gider at trække netkabler igennem vægge mm til maskinen :-)
Jeg er dog stødt på et problem. Jeg har udover mit TV, en 15'' LG touchscreen tilsluttet til min nuværende maskine, forbundet via DVI porten på grafikkortet. Når jeg nu slutter det nye bundkort til, har jeg kun VGA - ergo skal jeg evt. have en VGA splitter liggende (vil jeg gerne undgå, da hvis det skal være ok kvalitet skal den være aktiv).
Kan jeg benytte HDMI porten samtidigt som VGA? Tænker på at Sætte et HDMI->DVI kabel med en DVI/VGA adapter på og så forbinde touchscreenen. Det skal lige siges at kvaliteten herpå er underordnet, da den kun bruges til musik/radio brug og ikke til at se tv på.
Ville det gå?
Ellers skal det være jeg skal over i Aopen's alternativ: http://global.aopen.com.tw/products/mb/i945GTm-VHL.htm
Den har nemlig en PCI-e port, og jeg kan benytte mit nuværende GeForce 6200 med de 2 udgange på. Ulempen herved er så mere varme og større effektforbrug (Også begrænset hvad den medfølgende eksterne strømforsyning kan trække).
Forslag?
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg regnede på det ville det koste mig over 6k at flytte min nuværende htpc over i et HFX mini kabinet så vil da gerne høre hvad der fulgte med i din pakke og hvad du gav for skidtet.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |