Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Afløser til mit Prodigy 7.1LT lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Nogle der kan anbefale et lydkort til at afløse mit gamle?

Jeg skal kun bruge det til at afspille musik og film via den optiske udgang.
Lige nu bruger jeg MCE, men skifter senere hen over til Vista. Hvordan er det nu med Vista, den understøtter bitperfect, ikk'? For så er det ret vigtigt at lydkortet kan køre bitperfect. Gode drivers/driverssupport er også et must, da det er netop derfor jeg skrotter det ellers fine Audiotrak kort.

Til top Vis Luckow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luckow

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 December 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

hejsa

Vista har indgående support for Kernel Streaming, hvilket er lig mulighed for bitperfect.

mvh Anders

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

hejsa

Vista har indgående support for Kernel Streaming, hvilket er lig mulighed for bitperfect.

mvh Anders

dvs. så skal man ikke igennem din  Bitperfect guide, når man engang installerer Vista?

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

hvis du virkelig vil havde noget som spakker røv så køb dette http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899

ps. læs lige bedømelserne der er skrevet godt om det.

Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

sennheiser skrev:

hvis du virkelig vil havde noget som spakker røv så køb dette http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899

ps. læs lige bedømelserne der er skrevet godt om det.

[QUOTE=sennheiser]

ok tak for svar men hvad så med et lydkort som audiotrak prodigy 7.1 hifi er det noget som er godt

I én tråd siger du at dette kort sparker røv, og i en anden spørger du om det er godt.....Som vejledning til andre brugere må dine udsagn siges at være værdiløse, da du baserer det hele på brugerratings på edbpriser. Brugerratings på edbpriser er sikkert fin sikkerhed for nogen mennesker, men man ser dog meget tit at folk ikke fatter hvad de bedømmer og at folk ikke kan finde ud af at installere deres hardware ordentligt. Ydermere er der mange teenagere som fx køber det sidste nye for at få den ultimative lyd i deres "inspire" sæt til 500kr... Er det mon noget man kan bruge til noget hvis man har en forstærker til adskellige tusind kroner, og ønsker lyd fra sin PC?

Prodigy HIFI kortet er et fint kort men essentielt det samme som M-Audio revolution 7.1 der er meget billigere. Desuden er disse kort kun at foretrække såfremt at man kører Analogt ud fra sin PC.

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

det er nok bare meget nemere at man selv finder ud af hvad der er godt og dårligt for her inde for man da ikke noget svar.
Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

sennheiser skrev:
det er nok bare meget nemere at man selv finder ud af hvad der er godt og dårligt for her inde for man da ikke noget svar.

Du har da fået svar. Jeg har detaljeret beskrevet hvorfor/hvorfor ikke det Clario HT kort er værd at investere i hvis man i forvejen kører digitalt med et HDA x-plosion kort.

Måden hvorpå du formulerer dig er sandt for dyden ikke særligt hensigtsmæssig efter min bedste overbevisning. Hvis du vil have hjælp, må du præcisere hvad dit lyd lydscenarie er nu og hvad du forsøger at opnå, også mht eventuelle nyindkøb.

Jeg fornemmede udfra dine indlæg, at du var lun på henholdsvis Prodigy HIFI kortet og Clario HT. Samtidigt at du intet vidste om nogle af kortene(Eller var/er i stand til at vurdere fordele og ulemper ved disse kort). Ellers ville du vel ikke have henvendt dig her ville du det?

Samtidigt med(eller med 10 minutters tidforskydning)at du spørger om hhv prodigy kortet og clario kortet er godt eller skidt, anbefaler du Prodigy HIFI kortet til andre pga anmeldelser på EDBpriser. Dette diskvalificerer natuligvis ikke dine udsagn eller EDBprisers anmeldelser, men nogen reel determinant for kortets kvalitet er det vel næppe, hvis ikke det stilles i forhold til  de krav den enkelte bruger måtte have, eller dine erfaringer med kortet. (Digitalt eller Analogt)

Det er kort sagt ingen kontiniutet i dine udtalelser, ej heller saglighed. Hvis du mener at du kan finde kilder til oplysninger der er bedre end dem du kan finde her, så skal du være hjertlig velkommen til et benytte dig af disse.  Ironisk nok er der andre her i forummet der benytter sig af denne metode til at kunne bistå folk som dig med nyttig information. Det tager måske et par dage, men som regel virker vidensdelingen...

Mvh Anders

Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

sennheiser, tak for tippet, men jeg skal ikke have mig et Audiotrak kort igen. De laver gode kort, og masser af features i deres drivers, men stabile drivers, det gider Audiotrak ikke bruge tid på. Prøv f.eks. også at kigge på deres hjemmeside, den opdaterer de heller ikke, den starter bl.a. op med en reklame for det gamle Prodigy 7.1, og nyere drivers finder man kun på deres koreanske hjemmeside.

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft lidt mailkorrespondance med en fra XS|Sound netop vedr. Audiotraks mangel på support.
Han kunne fortælle at ESI Tyskland har overtaget al fremtidig udvikling af Audiotraks produkter og at der her ultimo marts/primo april bliver frigivet Vista drivere til bla. 7.1 Hifi.

Umiddelbart lød det som at der var nye tider på vej, men lad os nu se, ihvertfald er det da positivt at der kommer nye drivere

Bortset fra det, hvis man nu leder efter et kort med rigtige gode analoge udgange, er Audiotrak så stadigvæk vejen frem? Mine krav er god hifi lyd, både i stereo og surround samt en optisk indgang.

Luckow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Wizard, der er faktisk lige kommet Vista og nye XP drivers til 7.1 LT, så måske de også allerede er kommet til 7.1HiFi. Men, folk har de samme sædvanlige problemer med de nye drivers. :(

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes