Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Grafikkort: LCD-LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yokeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 32" lcd tv og har min pc sat til. Nu er det sådan at jeg "kloner" mine skærme. Men kan ikke have 2 forskellige opløsninger på. Altså kører jeg 1024 x 768 på begge. Så der er scalering på mit tv. Vil gerne ofre en wide til min pc men kan ikke finde en pc skærm der kan opløse i 1360 x 768 som mit HD tv er lavet til. Hvordan tackler jeg den? Findes der et grafik kort der kan klone med to forskellige opløsninger?

Har VGA til pc skærm og

DVI til 321 Hyundai 32" lcd

Softw. ATI

Til top Vis yokeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yokeren

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Forhør dig inde på hardwareonline.dk som gæst. Der sidder sikkert en masse som kan svare dig på dette, jeg mener selv man skal sidde skærmindstillingerne til noget andet ligesom dualview fra nvidia og derefter indstille hver skærm.

Mvh.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:

Forhør dig inde på hardwareonline.dk som gæst. Der sidder sikkert en masse som kan svare dig på dette, jeg mener selv man skal sidde skærmindstillingerne til noget andet ligesom dualview fra nvidia og derefter indstille hver skærm.

Mvh.

Ja dette er korrekt.....Men kloner IKKE hvis skærmene kører, eller skal køre i to forskellige opløsninger....

Jeg kan ikke huske hvad ATI's implementering af DUALview hedder men det er her du skal kigge efter en løsning på dit problem....Men jeg vil anbefalde dig at kigge på Autoloading af forskellige Skærmkonfigurationer, fordi at Dualview stort set er ubrugeligt i HTPC sammenhæng....

Jeg har vendt de forskellige problemstillinger i min indledning til  skærmopsætning og automatisering af NVidia  Grafikkort.....Men du kunne måske have nytte af at læse lidt af det til trods for at du har et ATI kort.....http://patriarken.mine.nu/nvidia.htm

Mvh Anders

yokeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Super. Tak for hjælpen! Kikker lige lidt på det og vender sikkert tilbage:)
Til top Vis yokeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yokeren

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Dette emne har været diskuteret mange gange i alle mulige forums, og der findes ikke nogen mulighed for det du ønsker. Du er nødt til at have en pc(mediacenter) til hver skærm.Er du i det hele taget sikker på dit tv kan kører 1:1 mapping?? Ellers kan du i princippet ligeså godt kører videre med den opsætning du har. Når tv'et alligvel scalere alle signaler er den opløsning du kører med ikke så dårlig men det vil selvfølgelig være bedre med en pc skærm i det rigtige format så du kører 16:9 på begge skærme.
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes