Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Extender mangler lyd... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Har fået ny digital surround (Dolby Digital) og løbet ind i et underligt problem.

Jeg bruger en Media Center PC hvor jeg via 360'ern som Extender kan se video, tv m.m.

Men nu har jeg ikke længere lyd på min musik, videoklip, optaget tv samt live tv - men på nogle WMV HD videoklip HAR jeg lyd. Alt virker direkte på min PC men altså ikke på Xbox 360.

Havde ingen problemer med mit "gamle" setup hvor jeg kun havde Dolby Pro Logic.

Nogen der kan hjælpe her?

Til top Vis BeoFantast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFantast

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 December 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej BeoFantast.

Hvad er det for ny digital surround (Dolby Digital) du har ??

Prøv at se denne tråd, genkender du noget ??

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47740&P N=1

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Beovision 7-40 har jeg nu, og jeg havde ingen problemer med min Avant.

Det sjove er, at hvis jeg tilslutter min Xbox via camera indgangen (alm. stereo lyd) så virker det.

min konklusion er, at alm. stereo lyd ikke kan afkodes gennem den digitale indgang, derfor ingen lyd?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen BeoFantast.

Din konklusion  er rigtig, når det kunne lade sig gøre på dit Avant TV var det fordi at en Dolby surround 5. dekoder er analog, nu har vi Dolby Digital 5.1 surround dekoder, som via de 4 S/pdif coaxial indgangsdåserne kan behandle AC3 = Dolby Digital 5.1 lyd og DTS lyd som er ægte, og den lyd der er implementeret i home theater hardware, altså film og musik på DVD og AC3 lyd som sendes af blandt andet Canal Digital + TV kanalerne.

Modtager dit TV, PCM (MPEG) mono eller stereo eller Dolby surround 5 lyd, er det analog lyd, og behandles ikke i digital dekoderen, men afvikles som på Avanten TV'et hvor Dolby surround 5 lyd giver mono lyd på baghøjttalerne, og en subwoofer skal have liniesignalet fra en af fronthøjttaler stikdåserne. Denne lyd aktiveres med tryk på LIST speaker og taste 5 på Beo4 fjernbetjeningen.

På det link jeg sendte kan du se navne på Audio formater til 5.1 og 6.1 og extended surround, som ikke er ægte Dolby Digital 5.1, her eksempler.

DTS-HD : Dolby Pro Logic IIx / DTS-ES Discrete : Dolby Virtual Speaker / DTS 96/24 : Dolby Headphone / DTS Neo:6 : MLP Lossless / DTS 5.1 : LPCM audio support / Dolby Digital Plus : MP3 / Dolby TrueHD (5.1) : WAV / Dolby Digital (5.1) : AAC decoding / Dolby Digital EX : DVD-Audio.

Der er sikkert mange flere uægte formater som et PC lydkort's dekoder, vil kunne behandle, og som giver en mere eller mindre overbevisende analog surround effekt.

Personlig vil jeg så forsøge at finde udad hvordan det kan lade sig gøre at rippe Dolby Digital 5.1 lyd og DTS lyd fra mine musik og film DVD'er til harddisken, eller brænde DVD'er kun med DTS lyd / Dolby Digital 5.1 = DD lyd. Når billede materialet ikke skal med, vil der være plads til rigtigt meget musik på en DVD.

Problemet med dette er en masse former for kopisikringer som går i aktivitet så snart det er digital musik vi vil prøve at kopier. Der er lavet en lov der gør det forbudt at kopier digital lyd, også selv om vi har købt og betalt for den.

På vores BeoVision 7-40 TV får man en rigtig god lyd oplevelse via de 4 S/pdif coaxial indgangsdåserne, og når DD dekoderen skal have home teater hardware signal, ja så må vi jo prøve på en eller anden måde at lave kopier der opfylder vores behov.

Kan du, eller kender du nogen der kan finde ud af det, vil jeg meget gerne høre hvordan det kan lade sig gøre.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Desværre er min konklusion nok rigtig, jeg forstår bare ikke hvordan noget lyd kommer igennem og andet ikke gør, jeg er ret sikker på at at de WMV HD klip med lyd der virker ikke er med DD lyd.

Jeg skal rode lidt mere med dette da det bare SKAL virke.

Er du ellers tilfreds med dit tv?

Michael 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Når du så er færdig med at rode, og hvis noget andet end AC3 / DD 5.1 vil åbne dekoderen så husk at skrive det her.

Ja jeg er rigtigt rigtigt tilfreds med mit TV, og har på denne tråd skrevet rigtigt meget om det.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Avanceret setup du har, har godt læst om det tidligere

Tror jeg venter til Windows Vista kommer med at rode meget mere, da jeg skal have dette på min PC og derfor sletter alt og begynder forfra med setup af min Xbox 360.

En sådan kan iøvrigt anbefales til spil jo, men også til musik, billeder,video m.m.

Godt nytår og på genhør.

Michael

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes