| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg læste netop en interessant tråd tilbage fra marts 2006 om hvilket Tv-kort var bedst til HTPC brug. Men der formentligt sket en del det sidste år? Jeg har indtil for nylig haft en Acer Aspire iDEA 500 HTPC herhjemme, men må sande at kvaliteten på TV-billedet bare ikke er godt nok til mig. Acer'en er udstyret med dual hybrid Conexant 714 MCE tv-tuner (mener jeg, den hedder).
Mit TV er et Fujitsu Siemens PQ42 plasma - et glimrende TV som tilbyder 1:1-pixelmapping. Så det er ikke selve Windows interfacet som er uskarpt, men Live TV i full screen. En opgradering til Medieplayer 11 synes jeg hjalp en lille smule på kvaliteten, men vi er stadig langt fra samme billede som TV'ets egen tuner kan præstere. Jeg har prøvet Dscaler og andre tweaks og tools, samt både DVI->DVI, DVI->HDMI og endda HDMI->HDMI forbindelse ved optimale opløsninger osv.
Jeg savner en HTPC, og er i fuld gang med at specificere en saml-selv model, men min bekymring er på nuværende tidspunkt hverken støj, hestekræfter (læs: Mhz), kapacitet - det kan kort skæres ned til TV-tuneren.
Hvilken TV-tuner leverer i dag det bedste resultat? HTPC'en skal tilsluttes en almindelig analog fællesantenne - jeg har 25 kanaler, dobbeltskærmet antennekabel og ingen problemer med signalet direkte tilsluttet TV'et.
* Hauppauge PVR-500 MCE? * nVidia DualTV? * Vistaview Saber 2020 PCIe? * Andre?
Mit forhold til både HDtv og DVB er ambivalent. På nuværende tidspunkt tilbydes der ingen attraktive digitale kanaler via Coax, og da mit antennesignal er rigtig godt (selvom det er analog) på DR og TV2 så klarer jeg mig indtil videre... HD materiale ligger i digital form på netværket, og altså ikke noget som kommer i nærheden af min TV-kort. :-)
Med venlig hilsen PhazeOne
|