Forfatter |
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg er netop faldet over denne nyhed fra Apple - kan ses her: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/6744044/ wa/PSLID?mco=16B3B2E6&nclm=AppleTV&wosid=9i3OykzqJ6D Z3mzLAhK142shJOh
Men jeg er lidt i tvivl om hvad den kan? Er det et godt alternativ til en HTPC? Det ser ud til den kan streame musik/fotos/film trådløst fra en PC, men kan den også optage TV osv. som man kan med en HTPC, eller er det i bund og grund bare en ekstern harddisk med forbindelse til fjernsynet og Wifi? Det ser ikke ud til den har noget drev, så hvis man vil afspille film i HD opløsning af den ene eller anden art skal de vel overføres til harddisken eller hvad?
Størrelsen, designet og prisen er jo tiltalende men er det en halv løsning? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan desvære IKKE optage...men der er flere der speuklere i at man kan få en USB dims(Turner eller lign. ) dertil der gør at den kan komme til dette...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar. Ved du om det er en helt almindelig harddisk der sidder i, som evt. kan opgraderes af én selv?
Jeg er også lige kommet til at tænke på hvordan det trådløse fungerer. Skal man have noget Apple AirPort Extreme agtigt noget, eller vil det virke fint med mine almindelige trådløse pc'er som er på nettet via en ældre D-link accespoint? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det virker med alt trådløst men den understøtter 802.11n standarden. Flere spekulere i det af opgradere netop HDD, men ingen har fået den endnu så det er umuligt at sige.
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejede den også, indtil jeg så hvor mange begrænsninger den har, mht. til både audio og video codecs. Så længe at iTunes i Europa ikke tilbyder downloads af film, tv serier osv. er den efter min mening total ubrugelig. Så kan man self. også diskutere hvorvidt man vil give 15$ for at downloade en film der er fuld af DRM og egentlig ikke er i en specielt god kvalitet.
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg har også overvejet den, indtil jeg så, at den stort set ikke understøtter andet end Apple's egne formater.
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV er en extender - ikke et mediecenter.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke man kan istallere noget der gør at den kan køre VLC player eller lign? Det snakkes der om...
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Den kan desvære IKKE optage...men der er flere der speuklere i at man kan få en USB dims(Turner eller lign. ) dertil der gør at den kan komme til dette... |
|
|
Ja det kunne jo være interessant. Jeg må nok bare vente til den kommer i handlen og så undersøge hvad folk rundt omkring kan få den til og hvad den ikke kan.
Tak for hjælpen. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige at man bare kan konveterer alle sine DVIX/XVID i QT pro  Så mangler man kun muligheden for at streame drtv.dk med den...  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil da også komme til at tage det meste af et år, hvis man skal det. Desuden skal man jo også have dem konverteret til wmv for at kunne afspille dem på Xbox360 uden transcoding. Så det bliver dyrt i lagerplads ;o).
Man kan selvfølgeligt håbe på, at der kommer et program som transcode360 til Apple extenderen.
|
Til top |
|
|