Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Problemer med undertekster + lyd i livetv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tomk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med MediaPortal ver. 0.2.2.0 på Windows XP . Jeg modtager tv-signalet digitalt med Hauppauge WinTV-NOVA-T-500 (DVB-t).  Jeg kan modtage DR1, DR2 og TV2.

Mit problem er at DR1 og DR2 ikke har nogen lyd, men det har TV2. Jeg har tilsluttet min computer via SPDIF til min forstærker. Når jeg navigere rundt i MediaPortal kan jeg hører lyden "bing", så der kommer altså lyd til forstærkeren. Det er først når jeg går ind i menuen "Mit TV" at lyden forsvinder. Det kan jeg konstatere for når jeg scroller ned ad i punkterne i venstre side inde i "Mit TV" kommer der ingen "bing" ud af højtalerne. Når jeg går ud af "Mit TV" er "bing"-lyden kommet tilbage.
Jeg har prøvet at bruge de forskellige "Audio Codec" min uden resultat.
Jeg har en digital reciever tilsluttet til mit fjernsyn og der er der lyd på alle kanalerne.

Et andet pussigt problem er at jeg ikke kan se undertekster på DR1 og TV2, men der er ingen problemer på DR2.
Der er ingen problemer med visning af undertekster på min før omtalte digitale reciever.

Håber der er nogen der kender løsningen på mit problem eller måske komme med nogle forslag til hvor jeg skal kigge henne.

På forhånd tak.
Tom.
Til top Vis tomk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tomk

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved sender DR2 med subtitles som del af selve billedet, mens DR1 og Tv2 anvender DVB-subtitels. Mener det program der bedst håndterer DVB-subtitels er DVBviewer....

Bemærk også at TV2 sendes i 2 to udgaver en med AC3 lyd og en anden med stereo..

Er det noget af problemet?

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Undertekster sendt som separat stream i DVB og via tekst-tv er ikke supporteret i MP. Problemet ligger i den TV-Engine som anvendes, som pt. er fra Microsoft, så MCE lider af samme problem. MP arbejder på deres egen TV-engine, men det forlyder dog at subtitles ikke er supporteret i den første version. Subtitles er der desværre ikke meget fokus på i vores lille del af verdenen, da de store markeder som regel synkroniserer lyden.

Bemærk at min erfaring er med DVB-C og ikke DVB-T som du anvender. På kabel er det typisk kun på Canal Digital hvor der er problemer med subtitles, alle andre kanaler får "klistret" teksterne ind i billedet hos TDC.

Mht. til lyden så prøv i dine settings at sæt "Audio Renderer" til "DirectSound". Hvis du har mulighed kunne du tjekke om der er lyd via din analoge udgang.

Du kunne evt. downloade en trial version af myTheathre. Generelt så performer live tv og optagelser bedre i dette program og subtitles virker via live DVB-C. Softwaren er forholdvis simpel at konfigurere, og applikationen kan bruges som reference til indstillinger og funktioner i MP.

Håber det giver nogle idéer til at komme videre...

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

tomk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Mange mange tak for de 2 indlæg. Det varmede. Jeg troede min tråd sådan set var glemt imellem alle de andre tråde.
Svarene var noget jeg kunne bruge til noget og så blev jeg det klogere, for disse oplysninger var jeg ikke klar over.
Jeg vil rode videre med problemet udfra disse hints.
Tak.
Til top Vis tomk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tomk

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

HTPC og specielt MediaPortal debateres ikke meget på dette forum, derfor skal du ikke regne med at få meget respons her. Synes faktisk ikke der er noget godt DK forum for HTPC.

Jeg vil derfor anbefale MP's eget forum hvis du vil vide mere...

http://forum.team-mediaportal.com/

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:

HTPC og specielt MediaPortal debateres ikke meget på dette forum, derfor skal du ikke regne med at få meget respons her. Synes faktisk ikke der er noget godt DK forum for HTPC.

Jeg vil derfor anbefale MP's eget forum hvis du vil vide mere...

http://forum.team-mediaportal.com/

Tjae..måske, men jo flere der deltager jo bedre bliver det her......Jeg er faktisk af den opfattelse at HTPC forummet har en rimelig fast skare af brugere der ligger inde med meget nyttig viden. Desværre er der ikke så meget struktur i HTPC delen som man kunne ønske sig.

Mange generelle spørgsmål vedr htpc bliver besvaret her, men det er da klart at det nok aldrig bliver et egentlig MP support forum...

mvh Anders

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve at installere ffdshow og bruge den til lyd, du kan checke Patriarken side for opsætning

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Tjae..måske, men jo flere der deltager jo bedre bliver det her......

Helt enig, lad os endelig får HTPC debatten mere ind i kampen på dette site.

Og thumps up til dig, for dine altid udførlige forklaringer. Kan se du har en masse viden, som du er god til at dele med andre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes