Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista OEM eller fuld version? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

et klassisk spørgsmål (ihvertfald for dem der overvejer at give penge for OS).

Køber i en OEM version til jeres eksisterende HTPC? (jeg mener, hvis i køber en ny HTPC er det jo fint med en OEM version)

Eller køber i en fuld version?

Kan ikke helt gennemskue hvad der er lovligt. Hvis jeg f.eks skal ud at købe et nyt grafikkort og køber en Vista OEM ved samme lejlighed...er det så helt ok?

Nå, ville ellers bare høre hvad stemningen i forum er omkring OEM eller fuld...fordele/ulemper...

Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Altså så vidt jeg ved,s å binder man sig med OEM pakker til et specielt system. Fx kan man ikke opgradere CPU'en, for så registrerer windows at det er et nyt system. Jeg tror faktisk heller ikke at man kan opgradere grafikkortet.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Det kan man godt med OEM versioner .. vil til hver en tid tage OEM versionen og så få den mus med det kræver .. 

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Er der ikke kun premiumudgaven og herover hvor aerofunktionen er enabled?? Men okay det er vel lige meget når der er til HTPC

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Den eneste forskel på en OEM og en Retail er at på Retail ver af Vista kan du opgradere og skifte pc lige så tit du vil, Det kan man ikke på OEM ver. Det er de samme regler som på Win XP, men du kan godt installere Vista OEM op til 3x derefter skal man ringe til MS og så får man et nyt nummer man kan bruge, det er det samme som med XP, med Retail ver af Vista har man ikke de "problemer".

Jeg kører med en OEM ver af XP nu og køber en OEM ver af Vista , jeg vil ikke give 2000 kr mere for en fuld ver, når der kun er den forskel.

PS: man behøver ikke at købe en mus eller andet for at få en OEM ver, og det er FULDT UD LOVLIGT.

nr.one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

OEM Beskrivelse fra shg

"Bemærk forskellen mellem Windows Retail og OEM er supporten fra Microsoft. OEM varer er beregnet på færdige systemer, og der ydes ikke support fra Microsoft - hvorimod Retail leveres med support fra Microsoft.

På Windows Vista kan Retail med fordel vælges, da der kan vælges mellem 32 og 64 Bit, hvorimod OEM skal man vælge mellem 32 Bit og 64 Bit."

Så kan man alstå ikke ringe til MS for at forny sine 3x.

Til top Vis nr.one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nr.one

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Læs evt her, jeg spurgte herinde for 1 måned siden og har sidenhen ringet til MS og svaret er klart fra deres side. OEM så kan du opgradere alt pånær bundkort. Dvs OEM windows skal fremover følge bundkortet og salg af dette, så skal du købe et nyt. læs her i den tråd. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47728&K W=vista+oem

Har selv OEM i  XP og har skiftet bundkort min 6 gange på det uden problemer, om man kan det på vista ved jeg ikke. De sagde hos MS at de nu via vista kan se hvad dele der er skiftet og ved bundkort åbner de ikke igen. Men måske nogen allerede har prøvet det?

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Klander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

nr.one skrev:

OEM Beskrivelse fra shg

"Bemærk forskellen mellem Windows Retail og OEM er supporten fra Microsoft. OEM varer er beregnet på færdige systemer, og der ydes ikke support fra Microsoft - hvorimod Retail leveres med support fra Microsoft.

På Windows Vista kan Retail med fordel vælges, da der kan vælges mellem 32 og 64 Bit, hvorimod OEM skal man vælge mellem 32 Bit og 64 Bit."

Så kan man alstå ikke ringe til MS for at forny sine 3x.

Hej

Når der siges at MS ikke yder support er det når du ikke kan finde ud af Windows,

ikke det andet med at installere eller ny hardware, jeg kender 1 som kører Vista og har prøvet det efter 3 x han fik et nyt nummer af MS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes