Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Styring af ekstern forstærker med IR? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg har en HTPC, en forsærker og et CRT TV (har desværre ikke råd til LCD lige nu!)
Jeg vil gerne bruge min HTPC til at styre fx vol på forstærkeren og on/off på TV!

Jeg har set at man kan få en MCE remote, med tilhørende IR-modtager, hvori der er mini-jack stik til ’IR-emitters’! Så jeg kan sætte et lille ’IR-øje’ (forbundet med kabel) på de enheder jeg gerne vil styre. Det er i og for sig også en ok løsning, hvis det ikke var fordi jeg ikke ønsker at bruge selve remoten!!!

Mit spørgsmål går nu på om man kan styre IR-modtager/transmitter delen med ’alm. komandoer’ (fx at F5 udløser et eller andet signal på min forstærker) – hvis ikke med den originale software, så evt. vha. ’Girder’ eller ’HIP’!

Jeg har nemlig en ganske udmærket iMON remote som jeg gerne ville forsætte med at bruge – i dens software kan man definere hvad hver enkelt knap skal fortolkes som (fx Play = ”Ctrl + Shift + P” eller hvad man nu måtte ønske!)

Alternativt ville jeg se på en USB-UIRT  (http://www.usbuirt.com/) – nogen der har erfaringer med denne, i relation til mit ’problem’

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du kan fint bruge din IMON sammen med Girder og således configurere MCEir pluginen til at Blaste ir til din fjerner eller forstærker via MCE transcieveren... når du trykker på din IMON remote...MHT keyboard, der findes også plugin til det til girder.......Kort sagt:Girder er et MUST til enhver velkonfigureret HTPC....

Jeg laver noget lignende, men bruger dog bluetooth+girder+ mce tranciever.....har lavet en masse netværksstik rundt omkring i min lejlighed som jeg har lavet nogle DIY kabler til....Således kan jeg trække component, s-video, ir, spdif ovs som jeg behager fra mit serverrum...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes