| Forfatter |
|
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger et program til min server som dels kan optage 24/7 uden at bryde sammen og som har en funktion til at fjerne reklamer og/eller allerede optagede sekvenser. Men findes det? Søger evt bare en optage program som ikke er et mediecenter, men stadig har program oversigt/valg.
Tanken er at jeg vil sætte den til at optage 24/7 på diverse musik kanaler for at få nogle musikvideoer og drømmen er naturligvis at det kan sættes op til automatisk at fjerne videoer jeg allerede har og kun efterlade video sekvenser som jeg ikke allerede har.
Søger evt et godt optageprogram OG et godt videoredigerings program som ville være hensigtsmæssigt til formålet.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa DVR-ms toolbox kan fjerne reklamer på optaget content ved at analysere frames, men da et MTV fx ikke udsender data om hvilken musikvideo osv de afspiller i nuet kan det blive vanskeligt for et program at vide hvilke videoer du allerede har da optagelsen vil være en stor fil uden content headers.(Hvis det skulle virke pr automatik så skulle content headers sammenlignes med dit bibliotek og thrashe allerede eksisterende videoer udfra en "naming convention") Kort sagt det er simpelthen UMULIGT medmindre man gider at lave videoerne manuelt.....Mit råd hent de videoer du skal bruge med torrents hvis du er pirat.....Ellers gør det manuelt.... Brug MCE + Videoredo + DVR-ms Toolbox til det manuelle... mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
At hente gratis videoer som essiensielt er optaget fra TV er en copyright gråzone som jeg ikke tror AGP gidder beskæfige sig med. Og i værste tilfælde, ville det første søgsmål stå i hvorvidt det var video copyright holderen eller TV kanalen, det skulle havde rettighederne til retsforfølgelse.
Men noget helt andet er at musikvideoerne tilgængelige herigennem er af meget omskiftelig kvalitet, gående fra dårlig til uacceptable. Jeg har naturligvis en række videoer allerede, men det er få af dem jeg syntes er tilfredstillende kvalitet. Jeg ønsker en højt og konsistent kvalitet på mit musikvideo bibliotek.
Jeg er helt sikkert indstillet på at lave videoerne selv (inc navngivning), men ønske så meget automatik som muligt. Jeg søger nok egentlig bare et simplet program til at klippe, klistre og navngive subsekvenser (de enkelt videoer) af hel-optagelsen og evt konvertere, støjreducer eller quality enhance.
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seeker skrev:
Jeg søger nok egentlig bare et simplet program til at klippe, klistre og navngive subsekvenser (de enkelt videoer) af hel-optagelsen og evt konvertere, støjreducer eller quality enhance.
|
|
|
Nogen forslag?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Hvis du mener at have så store krav til billedkvalitet (og kabel kvalitet) så vil du vide at de meste capture i udgangspunktet vil være mpeg2 576i, hvorfor l**tet vil være lossy og i "dårlig kvalitet"....Så kan du jo forsøge med dine highgradekabler og se om det forbedrer kvaliteten....;-) (nu skal du nok få denne tråd for dig selv) Har givet dig de forslag som du behøver til det bedste tænkelige kvalitet med et std PAL signal i 576i....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
kaarecc Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har rodet en del med samme problematik. Jeg bruger GBPVR (www.gbppvr.com) som "mediecenter". Den står med 2 stks hauppauge pvr500 dobbeltunere og optager, dvs kan optage på 4 kanaler samtidig. Den kan selv finde ud af at tænde pc'en, når den skal optage og kan sættes til at gå i dvale eller standby bagefter.
Der er programguide, som kan opdateres automatisk med med 02grabber (www.02design.se). GBPVR er lidt snørklet at sætte op mht. kanaler, men når det først kører, funker det ret godt. Det er ret hurtigt at gå ind i guiden og vælge de programmer man vil optage.
Jeg er specielt begejstret for GBPVR, fordi det understøtter hauppauges MVP, en lille boks der via nettet (både kablet og trådløst) kan smide optagelserne ud til et tv. Nå, det var en sidebemærkning.
GBPVR har faciliteter til at fjerne reklamer. Jeg ved ikke hvor godt de funker, jeg har aldrig nået at sætte mig ind i hvordan de fungerer.
Hvis jeg skal klippe reklamer ud bruger jeg Wombles Mpeg-VCR (www.womble.com) der koster nogle få dollars, men til gengæld er det bedste "klippe" program jeg endnu er stødt på til Mpegs.
Håber det kan være dig til hjælp!
Venligst
Kaare
|
| Til top |
|
| |
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
#kaarecc
Kan ikke umiddelbart finde noget om subtitles i beskrivelsen mpeg-VCR...
Men kan det redigere *.TS filer med DVB-subtitles eller Tekst-TV-subtitels?
Kan det håndtere *.TS filer med flere lydspor?
Altså beholde disse spor i det redigeret output?
Netop disse ting er svagheden ved www.videoredo.com (som en mulghed anført ovenfor). Dette program kan fjerne reklamer, f.eks. reklamer midt i en film, men det er ikke en automatisk funktion... __________________ DVBViewer DVB-S og DVB-T (technotrend budget)
|
| Til top |
|
| |
kaarecc Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej avsh,
Det var et godt spm. Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har ikke rodet så meget med DVB. Womble kan håndtere TS kan jeg se i programmet, Det kan ihvertfald gemme i som mpeg TS. Hvordan programmet klarer subs og flere lydspor, tjae...!?
Den version jeg har (der er vist kommet en nyere siden) understøtter bla. Mpeg2 Program Stream, Video Stream og Transport Stream samt ac3 og pcm i mpeg2 program streams. Ved ikke om det gør sagen klarere?
venligst
Kaare
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Hvis du mener at have så store krav til billedkvalitet (og kabel kvalitet) så vil du vide at de meste capture i udgangspunktet vil være mpeg2 576i, hvorfor l**tet vil være lossy og i "dårlig kvalitet"....Så kan du jo forsøge med dine highgradekabler og se om det forbedrer kvaliteten....;-) (nu skal du nok få denne tråd for dig selv)
Har givet dig de forslag som du behøver til det bedste tænkelige kvalitet med et std PAL signal i 576i....
|
|
|
Analog til digital konvertering vil naturligvis være en lossy process, men dårlig kvalitet er en relativ størrelse og hvis man sammenligner med den genrelle PAL/NTSC capture-kvalitet man finder via diverse peer2peer, så er hjemme bryg helt sikkert at fortrække. Det er dog værd at bemærke at jeg jo kunne ha haft en digital modtager som gav mig MTV digital, hvormed det burde være muligt at capture loseless, det er dog som du gættede, ikke tilfældet. NB! Bedre kabler vil naturligvis forbedre kvaliteten?!? Igen er kvalitet relativt, men når jeg kan se forskel på mit TVE LCD-TV om jeg kører med discount eller clicktronic kabler, så ville det da være logisk at antage at en fornuftigt tuner vil medføre en endnu mere markant forskel.
kaarecc skrev:
|
Jeg har rodet en del med samme problematik. Jeg bruger GBPVR (www.gbppvr.com)
som "mediecenter". Den står med 2 stks hauppauge pvr500 dobbeltunere og
optager, dvs kan optage på 4 kanaler samtidig. Den kan selv finde ud af
at tænde pc'en, når den skal optage og kan sættes til at gå i dvale
eller standby bagefter. |
|
|
Glimrende forslag. Har selv en PVR500 til formålet (dual tuner er fedt, men dual HW encoder holder MAX), det er dog mindre relevant at den selv kan tænde og slukke, da jeg som bemærket, regner med at kører den 24/7 (og da det er en server skal den alligevel ikke slukkes).
kaarecc skrev:
| Hvis jeg skal klippe reklamer ud bruger jeg Wombles Mpeg-VCR (www.womble.com) der koster nogle få dollars, men til gengæld er det bedste "klippe" program jeg endnu er stødt på til Mpegs. |
|
|
Glimrende. Den får jeg lige kikket på
|
| Til top |
|
| |
kaarecc Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Var ikke lige obs på at du søgte noget til automatisk fjernelse af reklamer. Før du bruger for meget tid på det, vil jeg lige gøre opmærksom på at womble er 100% manuel. Men det er hurtigt og let at bruge.
venligst
Kaare
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa. Det havde jeg næsten forventet. Tror kun det der med autoremove og billedsammenligning fungere i min egen snørklede verden
__________________ Sony DA50ES - Sanyo Z4 - Xbox(XBMC)
Infinity Kappa 80 - B&W CDM C SE
TaraLabs PhaseIII/TFA - Kameleon 8
|
| Til top |
|
| |