| Forfatter |
|
Sivil Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg er igang med at finde en CPU køler som skal erstatte den nuværende som fulgte med, da jeg købte min Core 2 due processer 2,13 Ghz...
Jeg har kigget på de forskellige anbefalinger inde på: http://stillepc.dk/anbefalinger/anbefal_cpu_koler.htm
Jeg har specielt kigget på Scythe Ninja, men da den er 150mm(H) og mit kabinet kun 17mm(H) tror jeg det kommer til at knibe og tør ikke tage chancen i frygten for at skulle returnere varen 
btw. mine kabinetmål er : 430 mm (W) x 170mm (H) x 430 mm (D
Hvis der derfor var nogen herinde som havde nogle anbefalinger eller erfaringer omkring køling af Core 2 due processorer, ser jeg meget gerne en kommentar
På forhånd tak!
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har stået i selv samme situation i sidste uge med min E6300... Jeg endte med at købe denne fra Arctic Cooling:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180003
Den er billig, nem at installere og larmer ikke meget Installer softwaren speedfan og sæt den til omkring 50% så hører du ikke noget og min CPU er sjældent over 40 grader! Pt. 39 og 41 - har været tændt siden kl 22...
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du tager din CPU køler af, tager en tommestok, og sætter den på cpukøleren, ligger kabinetsiden op til og ser det præcise mål, du skal være opmærksom på om der lige over CPU køleren (når kabinetsiden er monteret) sidder køleribber der kan pege ind i kabinettet.
Hvis det mål er under målet på køleren så kan den vel være der :)
Jeg målte selv min HTPC for lidt tid siden og fandt ud af jeg havde plads til en køler der var 115 MM høj, men det var ikke til at finde en stor passiv køler under 115 desværre, men en ven havde så en NorthQ kobberkøler som var rimelig stor, og med fanmate på siger den ikke meget :)
|
| Til top |
|
| |
Sivil Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Tak for jeres hjælp, men læste lidt anmeldelser og kiggede selv på størrelsen af mit kabinet, og nåede i sidste ende frem til, at købe ASUS nyeste skud på stammen indenfor CPU køling, ASUS night silent eller noget... :)
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vandkøling... Billigt og ekstremt effektivt! Hvis du kobler det til en "radiator" i et andet rum og placerer pumpen der, slipper du for støjen. Alternativt kan du lade radiatoren stå i nærheden af maskinen, og såbenytte en low noise pumpe. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
neglas Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke erfaring med køling til Core 2, men de Arctic Cooling cpu kølere jeg har haft, er ekstremt stille, og så er de generelt utroligt billige. Kan klart anbefales.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv artic cooler pa mine C2D. bade den mindste e6600 og den storste QX6700 holdes kolige. Nemme at afmontere og satte pa igen hvis man skifter cpu ofte.
Rene __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |