| Forfatter |
|
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender til ovenstående lydkort? Se evt. mere hos XS|Sound
__________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Tjae det er en c-media chip der sidder på kortet.....Driverne er noget l**t, fordi det er et cmedia branded crapass kludetæppe hvor ord som: tilfældighed, uvirksom og sparsom er på læben ved daglig brug. Kender kun dog ikke til den analoge del men kun til de digitale dele af kortet(Dolby Digital Live, DTS interactive osv) som er det samme som på alle andre c-media baserede kort fx: TB Montego DDL, Terratec Aureon PCI, Auzentech X-purity(Meridian, eller nu også Claro HT), Auzentech Mystique, Auzentech X-plosion, Club3d Theatron Dolby Digital Creator, Club3d Theatron DTS connect, Razer - AC1, Diamond Xtreme Sound. Fælles for dem alle med undtagelse af Aureon PCI og TB Montego DDL er at de bruger c-medias kontrol software der som nævnt er noget være l**t. Alt encoding til AC3 bitstreams foregår i modsætning til hvad folk tror ikke i hardware men i software, som så bruger en del cpu tid. På Auzentech's serier er der forholdsvis gode DACS på, og Mystique kortet som jeg selv har er fornuftigt til analog også.... Man kan skifte OPAMPS hvis man går op i den slags(Kan gøres på ALLE Auzentechs kort). Grundlæggende vil jeg ikke anbefale dette kort, men mindre du mener at kunne holde C-medias drivere ud....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input  Umiddelbart er det lydkvaliteten igennem den analoge del jeg går op i, idet jeg skal igang med et lille HTPC projekt hvor output'et fra den analoge del på kortet skal direkte ind i en effektforstærker. I den forbindelse skal kortet kunne levere god lyd i alm. stereo men også i film med DTS 5.1 og/eller DD 5.1. Derudover skal kortet have en digital optisk indgang hvor jeg skal kunne tilslutte en Xbox360 for at spille i DD 5.1 Så kortet skal i korte træk fungere som forforstærker i et HTPC setup. Hvad er det der gør deres drivere dårlige? Hvis det "bare" er et spørgsmål om drivere, så må mit kompromis være at lydkvaliteten går forest, men selvfølgelig skal opsætningen af kortet jo være iorden og virke  Jeg har også haft et lille kig på kort fra Auzentech og Audiotrak. Audiotrak går for at have en rigtig god lydkvalitet (også herinde) men en elendig support, også mht. drivere, så ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge her  Vista skal også helst være understøttet, måske ikke lige nu, men i hvert fald på et senere tidspunkt, regner da med at bruge det her hen over sommeren når det er ved at være klar
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Det der med at bruge et lydkort som Forforstærker osv er ikke noget som jeg kan anbefale, i hvertfald ikke med output direkte til et effekttrin. Selvom bla PHN2 (Per) har rimelige erfaringer og hans guides og erfaringer har bidraget meget her så skal man efter min overbevisning træde varsomt. Det KAN lade sig gøre... Mht til input/output igennem et c-media baseret Dolby Digital Live kort, så påtænker jeg i skrivende stund selv ved at eksperimentere med dette. Der er altid et men, og i denne sammenhæng består mennet i at man ikke kan bruge input'et (i analog eller digital) til at outputte en AC3 bitstream, officielt i hvert fald. En mikrofon eller alm line in virker fx ikke i DDL(Dolby Digital Live) mode. Dog så er der en Karaoke funktion som man kan enable og så kan du bruge Mic input og outputte et signal(Som du har taget fra en ekstern kilde. Jeg ved at dette vil virke også med fornuftig kvalitet, men jeg har ikke testet dette. Mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du siger er, at hvis man føder et lydkort med et DD 5.1 signal via den optiske indgang, så kan det ikke sende DD 5.1 ud via dets analoge udgange... eller?
Jeg har undersøgt en del vedr. det at bruge et lydkort som forforstærker, men nu prøver jeg og jeg regner stærkt med at få det til at virke. Hvorfor mener du man skal træde varsomt?
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
Det du siger er, at hvis man føder et lydkort med et DD 5.1 signal via den optiske indgang, så kan det ikke sende DD 5.1 ud via dets analoge udgange... eller?
|
|
|
Der er ingen problemer med at sende l**tet både digitalt og analogt igennem....Men skal du fx bruge et lydkorts DDL features som en upmixer(hvilket var det jeg troede du ville) får du ovenstående problem.
Wizard skrev:
Jeg har undersøgt en del vedr. det at bruge et lydkort som forforstærker, men nu prøver jeg og jeg regner stærkt med at få det til at virke. Hvorfor mener du man skal træde varsomt?
|
|
|
Problemet er er der ikke er en volumekontrol på en effektforstærker......Og selvom du muter og disabler windowslyde osv, vil der altid være en risiko for DC pops som potentielt kan smadre dine højtalere(ved tænd og sluk osv) Men virkeligt....det er ikke mit område erfaringsmæssigt, der kan PHN2 (Per) fortælle dig mere, eller du kan søge på hans indlæg.... mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Der er ingen problemer med at sende l**tet både digitalt og analogt igennem....Men skal du fx bruge et lydkorts DDL features som en upmixer(hvilket var det jeg troede du ville) får du ovenstående problem.
|
|
|
Nå okay, så fik jeg ikke forklaret mig klart nok. Det er kun et spørgsmål om at sende signalet videre.
Patriarken skrev:
Problemet er er der ikke er en volumekontrol på en effektforstærker......Og selvom du muter og disabler windowslyde osv, vil der altid være en risiko for DC pops som potentielt kan smadre dine højtalere(ved tænd og sluk osv) Men virkeligt....det er ikke mit område erfaringsmæssigt, der kan PHN2 (Per) fortælle dig mere, eller du kan søge på hans indlæg....
mvh Anders
|
|
|
Det problem er jeg bekendt med. Jeg har lidt kontakt til nogen som måske har en løsning  Men alt input er velkommen og jeg takker for dine indtil videre  __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg da lige tage et kig på... takker  __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
|
|
|
Okay... det er mere fordi jeg har fået af vide at det ikke var muligt med noget kort overhovedet. Det skulle jo gerne være sådan at jeg kan tilslutte min Xbox 360 til mit lydkort og høre lyden fra spillene i DD5.1 som jeg gør idag via min reciever.
Men ved du så om selve decodningen skal gøres via f.eks. ffdshow eller om det sker i selve lydkortet? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |