Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Spørgsmål omkring HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vikings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Skal til at bygge en HTPC. Men har lige nogle spørgsmål som jeg gerne skulle have klarlagt før jeg begynder på projektet.

1. Hvorskal den stå?
    a. I stuen ("stue" kabinet)
    b. eller gemt væk i et "server rum med en extender i stuen" (alm pc kabinet + extender)

2. Hvis man har en extender i børneværelset kan man så se et tv program på dette fjernsyn mens man ser et andet tv program ind i stuen? Det spørgsmåler er her er vel om der skal være flere tvkort i maskinen for at se 2 eller flere forskellige tv programmer.

3. Det samme kan spørges omkring afspilning af musik. Kan man afspille en sang i stuen og en anden, via en extender, i børneværelset.

4. Jeg har tænkt at ligge hele min dvd samling ind på maskinen og så kommer det samme spørgsmål som før. Kan man se 2 forskellige dvd'er samtidig. En film i stuen og en anden film på børneværelset?

5. hvis den står i "server rummet" hvad så med lyd (5.1). Så skal man vel stadig have sin forstærker stående i stuen?

Håber at der er nogen der har nogle svar på mine spørgsmål er har nogle links der kan besvare dem. Jeg håber at den kan afspille flere ting af gangen således at man ikke behøver at trække tv stik rundt i hele huset.

Til top Vis vikings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vikings

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

1) Det er meget forskelligt hvad folk vælger, så læs de tråde, der er herinde om emnet og overvej så selv hvilke fordele og ulemper du vægter højest.

2) Du skal have en TV-tuner for hver forskellig kanal du vil se samtidig. Det gælder selvfølgelig også hvis du vil optage noget samtidig med at du ser noget på en anden kanal.
MediaPortals TV-Engine kunne du tage et kik på: http://www.team-mediaportal.com

3 og 4) Din server kan sagtens læse fra flere forskellige steder på harddisken "samtidig", så det vil ikke være noget problem.

5) Dine højtalere skal jo forbindes til din receiver på den ene eller anden måde, og du skal vel også kunne styre din receiver med en fjernbetjening? Hvis du stiller den sammen med serveren skal du bruge længere højttaler-kabler og en ir-blaster til at sende fjernbetjeningssignalet til receiveren. Men ville du ikke have en extender i stuen? For så er det jo denne som skal forbindes med receiveren og ikke serveren...

Personligt ville jeg anbefale en server-løsning med en mindre HTPC i hvert rum. Det kan nemt gå hen og blive dyrt, men for mig vil det være den optimale løsning.
Jeg har selv en server kørende med Hauppauge PVR-500 dual-tuner og 4x400 GB HD, men har bestilt en Ziova CS505 som afløser til min lidt alrende HTPC. Så må vi se hvordan det kommer til at virke - eller om jeg skal til at bygge en ny HTPC.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes