Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: lydkort-selvsving, Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Har en compaq presario sidste års model, og har nu smidt et soundblaster audigi se lykort i - og når jeg så beder den om at afspille musik står den og går i selvsving. Det er ligesom den tager nogele to-sekunders cykluser, og det suger al kraft fra systemet, og den begynder at hakke i det, og bliver generelt langsom.

En kammersjuk sagde noget om at jeg skulle trykke f8 når den booter op, og fortælle pc'en at den skulle se bort fra det indbyggede lydkort...? Hjælp..

tunghør

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Okay, så tror jeg måske jeg fandt ud af hvad der var galt.

Jeg gen-installerede windows forleden, fordi det måske kunne være  problemet, at den trængte til det. Den har så spillet fornuftigt hele ugen, men i dag kom der så en automatisk opdatering til windows media player, og bagefter gik den straks i selvsving. Fik hurtigt taget mig sammen til at downloade winamp, og det hjalp.

Det er altså bare Bill Gates der igen har pillet ved et eller andet, han bare skulle ha' holdt pølserne fra. Den mand kunne godt lære et par ting eller to om brugervenlighed..

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Fedt når man selv kan svare på det de andre giver op over for, ikke?   Jeg kan se du skrev for 14 dage side.

Det kunne godt være at du skulle geninstallere drivere til kortet, det er tit andre drivere kan løse problemet. Nogle programmer kan godt få et lydkort til at gå i selvsving og dem har man måske installeret. Eller man kører fx et for højt signal ind på en indgang, den slags.

Det indbyggede lydkort på dit motherboard skal deaktiveres i bios. Det kunne måske godt drille.
Til top Vis Ken_T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken_T Besøg Ken_T's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte at andre måske kom til at sidde med et lignende problem på et tidspunkt, og så kunne de måske bruge min oplysning til noget fornuftigt .

Jeg har nu i 5 dage kørt musik fra pc'en, med winamp - og der er ingen problemer mere. Det eneste der drillede var vist ham bill gates..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Aargh! Nu er der så lige pludselig problemer med lydstyrken. Pc'en kan kun spille cirka 10 procent så højt som før. Alt ser ellers ud til at være i orden - player lydstyrke til max, systemlydstyrke til max. Nogen der har et bud på problemet?

Synes godt nok jeg har haft noget tam-tam med den pc, her på det sidste. Windows er ellers købt og betalt, ligeså en mcaffe firewall, og der er ingen virus. Hvad hulen er problemet..?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes