Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til TwinhanDTV Cab-CI ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jacob_Bentzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 April 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Når jeg vil scanne efter kanaler, så kan jeg ikke finde Denmark under Country.
Hvad skal jeg gøre??
Til top Vis Jacob_Bentzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob_Bentzen

Jacob_Bentzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Og så kan Vista Media Center heller ikke finde kortet :(
Til top Vis Jacob_Bentzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob_Bentzen

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Du skal jo installere den BDA driver der er på deres hjemmeside, MCE understøtter jo ikke DVB-C så den eneste måde at bruge det er hvis MCE tror kortet er et DVB-T, og det er det´BDA filen gør.

har du prøvet den?

link her: http://www.twinhan.com/download_driver&software.asp

Du skal ned til der hvor der står BDA driver, og dit kort hedder 2033. og læs så lige notice forneden på siden.

Du må meget gerne vende tilbage og skrive om du får det til at virke, jeg overvejer selv kortet..

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Er ikke sikker på det holder...

Kan MCE overhovedet køre med Twinhan-DVB-C, er der tilpasninger der får MCE til at opfatte det som et DVB-T?

Det er tilfældet FloppyDTV og Technotrend DVB-C, men jeg tror ikke det gælder for twinhan....

Hvis man installere de omtalte BDA-drivers kan det f.eks. bruge andre HTPC-programmer, f.eks. DVBviewer og myTheater.

Har tidligere prøvet dette twinhan kort med DVBviewer, men fik det aldrig til at vise kodet kanaler, der kan være sket ændringer siden (nye drivers m.v.)....Det kunne fint scanne og finde alle kanaler og vise ukodet kanaler (med de omtalte BDA-drivers)....

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

avsh skrev:

Er ikke sikker på det holder...

Kan MCE overhovedet køre med Twinhan-DVB-C, er der tilpasninger der får MCE til at opfatte det som et DVB-T?

Det er tilfældet FloppyDTV og Technotrend DVB-C, men jeg tror ikke det gælder for twinhan....

Hvis man installere de omtalte BDA-drivers kan det f.eks. bruge andre HTPC-programmer, f.eks. DVBviewer og myTheater.

Har tidligere prøvet dette twinhan kort med DVBviewer, men fik det aldrig til at vise kodet kanaler, der kan være sket ændringer siden (nye drivers m.v.)....Det kunne fint scanne og finde alle kanaler og vise ukodet kanaler (med de omtalte BDA-drivers)....

som med floppyDTV og technotrend gør BDA driveren at MCE ser DVB-C kortet som et DVB-T, men det du omtaler med de kodet kanaler, det ved jeg ikke noget om. jeg kan dog ikke se hvorfor det ikke skulle kunne det, hvis man har det rigtige cam(med den rigtige firmware) og et TDCkort.

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

En tråd mantis 2033 DVB-c kort, der omhandler problemerne med netop dette kort....

http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=12863

Jeg er ikke sikker på den med at BDA-drivers kan simulere at alle kanaler skal opfattes som DVB-T.

Har f.eks. anvendt de samme BDA-drivers til technotrend 1500 serien på alle 3 platforme og det fungerer med DVBviewer, som både kan scanne satelliter, kabel-tv og DVB-T...

For at kører MCE med technotrend til DVB-S og DVB-C, skal der et hjælpeprogram til, som netop gør det som du anfører, at simulere at det skal opfattes som DVB-T. Det er ikke selve driverne, der gør det....

FloppyDTV har så vidt jeg ved 2 forskellige sæt driveres et til MCE og BDA-drivers...

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

avsh skrev:

En tråd mantis 2033 DVB-c kort, der omhandler problemerne med netop dette kort....

http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=12863

Jeg er ikke sikker på den med at BDA-drivers kan simulere at alle kanaler skal opfattes som DVB-T.

Har f.eks. anvendt de samme BDA-drivers til technotrend 1500 serien på alle 3 platforme og det fungerer med DVBviewer, som både kan scanne satelliter, kabel-tv og DVB-T...

For at kører MCE med technotrend til DVB-S og DVB-C, skal der et hjælpeprogram til, som netop gør det som du anfører, at simulere at det skal opfattes som DVB-T. Det er ikke selve driverne, der gør det....

FloppyDTV har så vidt jeg ved 2 forskellige sæt driveres et til MCE og BDA-drivers...

Ja så kunne det da godt tyde på det ikke fungere, jeg har selv prøvet og skrive til twinhan 2 gange på email og spurgt om kortet kunne bruges under MCE, uden at få noget svar.. Så det er ikke den løsning jeg skal vælge kan jeg se.

Det er bare ærgeligt at de ikke kan tage sig lidt sammen, hvis floppydtv kan fungere kan det twinhan kort også, det handler bare om noget software.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes