Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: At bygge en HTPC... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Heyhey derude..

Skal til at bygge mig en HTPC til den flade på væggen..

Så der er jo et par ting der skal købes hjem..

Går efter at lave en pc der self er så støjsvag så mulig samt hurtig nok til at kunne kører fullHD..

Og nu vi snakker om FullHD.. hvad kræver det så af en cpu.. ville en E4300 kunne gøre det, da jeg har forstået af cpu'en er det mest afgørene..

Hvad med GFX.. ville gerne have en HDMI udgang i gfx kortet men dem der er ude med hdmi ville de være hurtige nok til en spille en HD film? har kun fundet et kort fra ATI som ikke lige et mit fortrukne valg.. så fundes der et fra nvidia.. gerne med det der Purevideo HD ting..

Og så til tvkort.. nu har min fladskærm jo DVBT tuner.. men det skal tvkortet vel også have.. hvad ville i anbefale der..

Har selv et xfi lydkort som jeg havde tænkt mig at smide i så den er klaret..

Og rammene bliver det nok et billig 2gb sæt evt fra kingson.. skal jo ikke oc..

Hvad siger i :D

Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Faktisk er en cpu ikke det mest afgørende hvis man snakker om HD afvikling. Det er derimod grafikkortet, der skal have hardware understøttelse for at afvikle de codec der er tale om, herunder også h264. Og der skal være HDMI udgang med HDCP understøttelse. (eller må man bruge anydvd)

Det er nok helt oppe i GF 8600 kortene man skal hvis der slet ikke skal være problemer med HD, fx afvikling af blue- ray ved 1080p.  Skønt der er ikke så mange drev af den slags til PC endnu

Det er vel ikke nødvendigt med DVB_T, men du har jo nok enten antenne til DVB_T eller måske kabel med DVB_T? Så ville det vel være ok og det man skal have. Men analog er der jo endnu.

Måske du ville se på dette link - en side jeg lavede i dag (1maj). Det kunne da godt være der var noget af det der kunne fange, selv om du sigter lidt højere.

Link   

Ken_T 
Til top Vis Ken_T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken_T Besøg Ken_T's Websted

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

ser fin ud.. må jeg lige læse helt igennem..

Ang det bundkort du har valgt.. Abit.. hvordan klare det 1080p? mener det er jo onboard gfx..

Havde kikket lidt på Nvidias 7600GS HDMI. der snart kommer ud.. det bliver nok det..

Så smider jeg nok min nuværende e6300 cpu i og køber en ny til denne :D

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Har selv kig på et GIGABYTE 8500GT Fanless kort der er på vej om kort tid. Der er hardware håndtering af MEPG-4 så CPU'en aflastes helt. Det er også med HDCP. Findes også i en 8600GTS udgave.

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

er det med HDMI udgang.? selvf dvi kan jo altid få en converter på..

også meget fedt at have et kort der faktisk kan trække et spil hvis man nu lige ville prøve et spil c&c 3 ik :P

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Ja det der med 1080p tvivler jeg nok også lidt på, men det siger AMD faktisk. De prøvede med lidt problemer og nye drivere ville løse problemet (sagde de) Det passer måske. Der er faktisk gjort meget ud af at det skulle køre. Men... Jeg vil da nok se det først. Men de har da satset på det.

Jeg tror jeg vil kigge på de andre bundkort med samme grafikkort, måske er der nogle der har prøvet det. Der er adskillige der har bygget med dem.

Til top Vis Ken_T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken_T Besøg Ken_T's Websted

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Af uransagelige grunde er der ikke HDMI på første ombæring af de nye kort med det nye videochipset 8500/8600 - på trods af der er direkte udgang i chippen.

Mon ikke det er et spørgsmål om tid, da første ombæring sjældent varierer meget fra reference boardsne.

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt jeg lige har været  fraværende, sorry.

Med hensyn til HDMI udgang på geforce kortene (8500GT og 8600GT) så er i stedet en DVI dual Link udgang. Den har særlig stor båndbredde og kan bruges med meget højt opløste skærme. Men der er HDCP understøttelse.

Og så må man konvertere til HDMI kabel hvis man skal bruge det. Lyd må man så trække for sig selv.

Ken_T

HTPC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes