| Forfatter |
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nu fået FloppyDTV installeret under Vista Media Center.
Jeg har er i stand til at se DR1, DR2 ot TV2 og et par enkelte kanaler fra TDC (Info, C+HD og en masse radio kanaler). C+HD er tydligvis i HD kvalitet... wow.
Men jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan se alle de andre kanaler fra TDC (jeg har TDC's almindlige fuldpakke).
Det gør ingen forskel om jeg har Selector kortet sat i eller ej (og ja... det vender rigtigt).
Jeg har talt med TDC hotline, og de kan se at mit kort ikke er aktiveret, hvilket skulle betyde at jeg skulle have adgang til "alle" kanaler. Efter ~20 dage vil kortet blive aktiveret, og så vil jeg kun have adgang til mine "Fuldpakke kanaler"
Da jeg installerede FireDTV driveren valgte jeg "Danmark(TDC)"... er det ikke rigtigt, når jeg bor i Århus? TDC hotline sagde at kabeltvnummeret skulle være 00700, er det mon ikke det jeg valgte under installationen?
Er der nogen der kan hjælpe?
/Thomas __________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, der er nogle links som jeg kan finde til dig. her er et som måske hjælper. LinksDu skal søge med symbolrate 6875 for at finde noget. Ved ikke helt hvad det betyder, men det kan du nok se. Har ikke selv floppydtv.
Jeg har også en side med floppydtv (HTPC) På min hjemmeside er der et internt link til floppydtv lidt nede, måske det var noget.
Der er også denne, ganske vist om Tvinhans kort, men der er nogle ting der kan hjælpe Link
__________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ken_T
Jeg har reinstalleret FloppyDTV driveren (for at kunne vælge 6875 i stedet for TDC(Danmark)). Jeg får præcis samme resultat, og jeg er overbevidst om det inde bag ved er det samme valg.
Jeg har sådan på fornemmelsen, at det er fordi at mit selectorkort ikke virker. Enten skal det aktivers, eller også er det forældet, eller indeholder en fejl. Det kan selvfølgelig også godt være at der er noget galt med det Viaccess Cam modul jeg har.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har en ide til hvordan jeg kommer videre.
/Thomas
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du været inde og "aktivere" de enkelte kanaler du vil se..... under indstillinger, TV, programguide, rediger kanaler ?...
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.
__________________ Panasonci 42" HD Plasma, Denon AVR2105 Surround Sound Receiver, MiniPod højttalere, 2GHz Core Duo, 4GB RAM, 1.5TB HDD, HFX Classic, FloppyDTV (DVB-C) tuner, 100% passivt kølet, Vista Media Center.
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle du også spørge på recordere.dk, der er der en del med floppydtv. Håber da lige det går an at henvise til dem? Jeg syntes i øvrigt jeg har læst om nogle der var nødt til at aktivere deres kort i en selector. __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan evt. være lidt hjælp at hente her: http://dvb.perch.dk/DVB.php
Her gives bl.a. følgende svar på dit problem:
"Lad computeren være tændt i et døgn eller to med DVB-C kortet igang på en eller anden kanal. Så bør koderne automatisk blive opdateret i dit abonnementskort"
Som du skriver kan det også være dit kort/CAM som er problemet. De kanaler du kan modtage er lige præcis dem, som kan modtages uden et kort/CAM.
Du kunne evt. prøve at installere myTheatre som kan downloades her:
http://www.dvbcore.com/MyTheatre.html
Så har du en alternativ software at teste med. Det er nemt at installere og få op at køre (og at afinstallere). I demo versionen kan man se 1 times tv før programmet skal genstartes. Da programmet samtidig supportere DVB-C subtitles og kan optage i mpeg formattet er det et godt supplement til MCE.
Formoder at du allerede har installeret BDE-driverne til dit FloppyDTV kort 
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej torpedo
Tak... det vil jeg prøve.
I hvert fald det første. Jeg er mega Media Center fan, så der ingen chance for at jeg skifter til myTheater eller andet. Problemet med "bare" at teste det, er at det er en anden driver (så vidt jeg forstår). Men hvis alt andet ikke virker, kan jeg jo bliver nød til at prøve det.
Jeg er i USA hele denne uge... skal nok vende tilbage, hvis det virker eller ikke virker ;-)
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idéen var også kun at du skal bruge myTheatre som et alternativ når der skal testes. Jeg er selv meget glad for MediaPortal, så jeg kan sagtens følge dig. Vend endelig tilbage hvis du stadig har problemer. God tur til staterne, jeg smutter selv af sted i næste uge.
|
| Til top |
|
| |
LarsenLP Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
Hvis du vil have testet, om dit Viaccess CAM eller smartcard virker, kan du bare kigge ud forbi og prøve det af i min MCE. Jeg kører med FireDTV og TDC fuldpakke - dog på MCE 2005...
Lars Peter
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars Peter
Long time ;-)
Det vil jeg nok gerne tage i mod, for det virker stadigvæk ikke. For jeg tror faktisk godt det kan være kortet.
Er der nogen der har noget at indvende mod en sådan test? Jeg mener... kan et kort være bundet til en bestemt adresse e.l.?
Giv mig et kald på 2125 xxxx.
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas.
Fik du den til at spipe? Jeg har lige fået sådan en kort og kan ikke få kanalerne frem.
hvad skal der gøres?
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk lige oplevet samme problem på en Vista maskine, da jeg ville teste mit kørende HTPC setup i Vista. Jeg anvender MediaPortal som min primære software og myTheathre som sekundær.
Jeg oplevede følgende resultater. I MediaPortal virkede alle type kanaler til UG. Men i myTheatre virker de kodede kanaler heller ikke. Ved ikke om det er et myTheatre issue (burde være Vista kompatibel), da alle kanaler virkede i MediaPortal. Det kunne også være et Vista issue når det nu også sker i MCE for andre brugere af Vista.
Jeg har samme setup kørende i Windows XP uden problemer - så her bliver jeg indtil videre.
Så jeg beklager, ingen løsning, kun en konstatering 
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos
Først til Lars Peter: Tak for tilbuddet om hjælp... fik godt din telefonbesked, men havde død travlt, og så mistede jeg dit nummer. Jeg har lidt "dårlig samvittighed" over ikke at tage imod dit tilbud om kaffe, så måske jeg kan byde på en øl en dag? Måske skulle vi gentage vores 1ee juleøl-revival?
Panos: Ja jeg har fået det til at virke, men jeg ved faktisk ikke hvordan. I sommerferien geninstallerede jeg hele mit Media Center, og derefter virkede det.
Jeg mangler dog TV3, og en del af mine kanaler har lidt problemer med stabiliteten. Det er jo digitalt, så enten virker det eller også gør det ikke. Jeg tilskriver det et dårligt sigal (har et 10 meter langt antennekabel, som først går til mit TV og derfra de sidste 2 meter til mit Media Center).
: Thomas
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Jeg mangler dog TV3, og en del af mine kanaler har lidt problemer med stabiliteten. Det er jo digitalt, så enten virker det eller også gør det ikke. Jeg tilskriver det et dårligt sigal (har et 10 meter langt antennekabel, som først går til mit TV og derfra de sidste 2 meter til mit Media Center).
|
|
|
Prøv at fjern kablet til dit tv når du scanner, så kan det være at TV3 dukker op og samtidig kan du teste om de andre kanaler bliver mere stabile. Hvs det virker, så må der kunne findes en anden løsning med dit kabel til tv'et.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen.
hvilken transponder liste bruger i? DK_TDC eller 6875_full eller?
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
tjementum Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torpedo Nemmere sagt end gjort, når man har et 42" Plasma TV, som vejer en krig, og man ikke kan komme ind til kablerne. Det kræver 3 personer at skifte et kabel!  Dertil kommer at jeg meget nødig vil til at scanne igen, det kræver 1 times konfigurering af kanaler mod TV Guide og ombytning af rækkefølgen. Tror I nogensinde MS har prøve at bruge den funktion med mere end 10 kanaler? : Thomas
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, blot til info.
Nu virker det. Det viser sig at det sker noget meget spooky når media center søger for kanalerne.
De kommer god nok alle på (skal dog lige aktiveres) men de kodede kanaler vises ikke frem.
Der kommer en meget typisk MS besked frem som ikke giver mening, nemlig at det ikke er noget signal. Der viser sig så at det der sker er at CA modulet eller interfacet gå koldt så det eneste der skal til efter kanal søgningen er faktisk lige at slukke for PCen. Det samme sker når man sorterer kanalerne og skifter alt for hurtigt.
hvem ved, måske kommer der en hotfix på et tidspunkt. __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Hej Torpedo
Tror I nogensinde MS har prøve at bruge den funktion med mere end 10 kanaler?
: Thomas
|
|
|
Nej man tager sig sgu til hovedet. Oplever i øvrigt lidt instabilitet med floppyDTV, MCE2005 og mange kanaler i form af mærkelige optagelser, som jeg ikke har bedt om, samt at den engang imellem tilføjer nye kanaler til min guide! __________________ my DRTV. Adgang til DR's online-udsendelser i mediecentre
|
| Til top |
|
| |