Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 01:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Computer og DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LM1337
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået et logitech Z-5500, som jeg har sat til min dvd, men jeg vil også gerne have sat det til min computer samtidigt, hvordan gør jeg det og hvilket kabel skal jeg ud og have købt?

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

LM1337 skrev:
Jeg har lige fået et logitech Z-5500, som jeg har sat til min dvd, men jeg vil også gerne have sat det til min computer samtidigt, hvordan gør jeg det og hvilket kabel skal jeg ud og have købt?

Så vidt jeg lige kan se på http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spe akers/devices/224&cl=dk,da

har højttalersystemet 3indgange.

1 Optisk, 1coaxial og med analog 6kanal

Hvis du kører optisk kabel fra DVD´en, skal du ud og have et coaxialkabel fra computeren, så videt den har indgangen, ellers brug analog udgangene.

EDIT: Prøv evt. kabelguiden hos avconnection.dk http://avconnection.dk/?CPage=CWizard

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

LM1337
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke!

Lige nu bruger jeg den udgang der sidder i siden til min DVD! På fjernbetjeningen hedder den dicrect? Det er sådan en der sidder i siden af en bærbar os!

Hvor kan jeg finde sådan et coaxialkabel henne?

Men kan jeg ikke køre dvden på en anden måde også bare købe et mini jack forlænger kabel og køre min computer over den indgang som jeg lige nu bruger til min dvd?

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

LM1337 skrev:
Hej Bjarke!

Lige nu bruger jeg den udgang der sidder i siden til min DVD! På fjernbetjeningen hedder den dicrect? Det er sådan en der sidder i siden af en bærbar os!

Hvor kan jeg finde sådan et coaxialkabel henne?

Men kan jeg ikke køre dvden på en anden måde også bare købe et mini jack forlænger kabel og køre min computer over den indgang som jeg lige nu bruger til min dvd?

Hej Morten

Det er ikke helt til at gætte hvad du bruger nu... Men du kan i hvertfald være sikker på det er optiskt hvis der kommer rød lys ud af udgangen, eller ved at se på enden af kablet.

På min bærbar, er der er minijack-optiskt udgang. Det kan være at på din bærbar, der ikke kommer rødt lys ud, og det dermed er en Coaxialudgang.

Hvis du har en alm. DVD afspiller, er der som ofte både Optiskt, Coxial og måske analog udgang. Så du har store muligheder for at få noget der passer sammen.

Som sagt kan du højt sansynligt finde kablerne på www.avconnection.dk

Til top Vis Bjarke_Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke_Hansen

LM1337
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Der er rødt lys udfra det stik på min bærbar!

men er det ikke sådan et stik her jeg leder efter?
http://avconnection.dk/?CPage=PView&amp;ML1=1&Transp ortGroupID=10&DirID=3&SPicID=516&DPicID=516

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

LM1337 skrev:
Der er rødt lys udfra det stik på min bærbar!

men er det ikke sådan et stik her jeg leder efter?
http://avconnection.dk/?CPage=PView&amp;ML1=1&Transp ortGroupID=10&DirID=3&SPicID=516&DPicID=516

OKay og den bærbar, var det den du omtalte som din computer hvor du ville have lyd fra, og til højttalerne?

På dit link, er der flere kabler vist.. Bla. stereominijack, og det er det ikke hvis du vil have optisk lyd over..

Så er det et sådan:

http://avconnection.dk/?PGr=22&SPage=Digital-Audio_Optis k-Toslink_Kabler

Hvor der er minijack optisk, til den bærbare, og i den anden ende alm. toslink optisk. Er det sådan en indgang der er på højttalerne?

LM1337
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Ja det ligner hvertfald en indgang der passer på højtallerne, den sidder ved siden af en coax indgang og der er sådan en plastik ting jeg skal tage ud af stikket for at se det, over stikket står der optical! Så tror du ikke det er det rigtige stik du har vidst mig?

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

LM1337 skrev:
Ja det ligner hvertfald en indgang der passer på højtallerne, den sidder ved siden af en coax indgang og der er sådan en plastik ting jeg skal tage ud af stikket for at se det, over stikket står der optical! Så tror du ikke det er det rigtige stik du har vidst mig?

Jo det er jeg overbevist om

LM1337
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

mange tak så :)

Men bag på det control center hvor jeg kan sætte de forskellige ting til, der er 3 indgange som har en overskrift der hedder 6 ch direct og ved den første indgang som er grøn står der front, den næste som er sort står der rear ved og ved den sidste som er gul/orange står der center/sub ved, hvad er meningen med dem?

Bjarke_Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

LM1337 skrev:
mange tak så :)

Men bag på det control center hvor jeg kan sætte de forskellige ting til, der er 3 indgange som har en overskrift der hedder 6 ch direct og ved den første indgang som er grøn står der front, den næste som er sort står der rear ved og ved den sidste som er gul/orange står der center/sub ved, hvad er meningen med dem?

Analog indgang.

Fra fx PC-lydkort hvis den fx har en god D-A konverter

http://avconnection.dk/?PGr=457&SPage=Jack_MiniJack_Kabl er eller fx. 3sæt af disse hvis der skal forbindelses fra alm. phono-stik fra fx DVD, surround forforstærker osv

http://avconnection.dk/?PGr=34&SPage=Jack-Phono-RCA_Kabl er

LM1337
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har det stik der er i nr 2 link!

Men har os det der med 3 på i det første link, det fulgte med højtalerne!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes