Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 05:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvordan kobles HTPC til flere skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt nyt hus, med krybekælder som er perfekt at trække kabler i.

Hvordan kobler jeg min HTPC til to LCD-skærme.

Jeg vil gerne lave et krydsfelt hvor jeg samler alt mit udstyr, og i alle værelser vil jeg fræse dåser ind i væggende med kabler der løber i krybekælderen som bliver samlet i krydsfeltet i et skab, hvor min htpc evt. også skal stå.

kan man sende lyd og billede ud i krydsfeltet fra HTPC-en og derfra splitte lyden og billedet ud til de to skærme? Kan man få noget specielt hardware som man tilslutter til at splitte med eller hvordan skal man gøre?

Jeg er helt grøn på dette område, men meget ivrig og lærenem

Jeg vil også gerne have anbefalinger til hvilken remote der er god, når man det ene øjeblik er i soveværelset og det andet i stuen. Lige nu køre jeg med vista og bruger imond og en mce remote, men disse gå jo ikke gennem vægge

mvh

Mikkel

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Det kræver kun du har et grafikkort med to udgange, og så nogen lange kabler. Du skal dog være opmærksom på der kan blive problemer med lange DVI kabler, så dvi --> HDMI og HDMI--> DVI kan evt være en løsning, har dog ikke testet det. Ang lyd, hvis du kun skal ha stereo op til dine skærme kan du få et stik der kan dele et mini jack stik til to. Så skal du bare ha to lange kabler som har mini jack i den ene ende og phono stiki den anden.
Ang din remote kan du også godt få nogen IR modtagere som kan tilsluttes din computer og så skal de også forlænges op til dine skærme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes