Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: USB lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hi-Fi.newbie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 04:09 | IP-adresse registreret  

Hvis i skal købe et USB lydkort hvad ville i så vælge?

Jeg står og balancerer lidt mellem creatives XMOD og Audiotrak's OPTOplay. De skulle begge være gode men jeg har svært ved at drage sammenligninger.
Til top Vis Hi-Fi.newbie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hi-Fi.newbie

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Du skal købe trends lille UD 10. Den spiller rigtig godt, er lille og billig. Se ikke så meget på prisen og det ydre. Den er virkelig god! for de ca 700 kroner, kan det ikke gøres bedre. Sikkert heller ikke for 2-3000 kroner. Den er både dac (lydkort) og usb til digital udgang, så du kan tilslutte en hvilken som helst dac direkte til din pc. Men lyden fra selve Trends ud 10, er faktisk glimrende! Husk at bruge batteristrømforsyningen, der følger med. 
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

partyalarm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jeg står sådan set også også og mangler et lydkort. Bojsenbord du taler godt nok om den der trends UD 10 (Ser ud af noget i forhold til de andre xD), men jeg læste lidt om Creatives Xmod at den skulle kunne genskabe (næsten) mp3'er til orignal kvalitet - og må indrømme at størreste delen af min samling består af mp3'er - burde det ikke gøre Xmod til I bedre valg? Eller er trends' stadig bedre?
:)

//
party out.
Til top Vis partyalarm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af partyalarm

partyalarm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Den UD 10 hvor kan man købe den? Kan ikke finde andre forhandlere end StudioSound.dk, men der kan man ikke bestille over nettet :s.

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Genskabe en mp3 er vist en floskel, uden at jeg dog skal gøre mig alt for klog:-) Jeg ville prøve trends ud 10. Prøv at søge på studiosound, og skriv ham en besked! Den er virkelig ikke så ringe. Husk (igen) at bruge batteristrømforsyningen!

partyalarm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Har sendt dem en besked nu :).
Der er en ting som er jeg er i tvivl om. Den der batteristrømforsyning, hvad er det? Får man ikke bare en adapter til lydkortet?
Hvis ikke, så kan man da ikke høre musik i længere tid med ordenlig lydkvalitet?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Silverstone EB01 er mit bud. Den har også phonobøsninger, i stedet for de dersens 3,5mm jack.

Og den lyder rigtigt godt.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Ak ja, Creatives Crystallizer der skulle gøre lyden bedre at lytte til har været genstand for en del diskussion her på siden...

Nu ved jeg ikke hvad kvalitet dine mp3'er er i, men jeg selv kører i 192 bit/s (eller er det kbit/s det er...) og jeg synes egentlig meget godt om effekten, den giver bassen noget mere punch og diskanten lige den smule ekstra... Jeg har haft mest glæde af effekten på 128 bit/s mp3'er dog, men dem har jeg efterhånden ikke mange tilbage af...

Nu er jeg imidlertid ved at overgå til FLAC-formatet og her har jeg som hovedregel slået Crystallizer fra. Hvis du har mulighed for at prøvelytte kan du bedst selv afgøre om det lige er lyden for dig...

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

det med batteri: apparatet kan kører på strøm fra usb kablet, men lyder bedre med batteriforsyningen. Den lades hurtigt op, og holder strømmen mindst en dag (det gør min) Har overvejet at lave en batteriforsyningen med lidt flere amperetimer.. men det er blevet tanken indtil nu.

adamtulinius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Offtopic:
Hvorfor er det lige at folk ikke ripper cd'er i flac, så man ikke mister kvalitet..?
Til top Vis adamtulinius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamtulinius

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Ak ja, Creatives Crystallizer der skulle gøre lyden bedre at lytte til har været genstand for en del diskussion her på siden...

Hvis du er nysgerrig, så er en af diskussionerne her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54684&K W=lpm76

adamtulinius skrev:
Offtopic:
Hvorfor er det lige at folk ikke ripper cd'er i flac, så man ikke mister kvalitet..?

Det er der da også mange der gør, eller et andet lossless format for den sags skyld. Der kan dog være mange grunde til ikke at bruge flac alligevel, såsom pladsproblemer, software- og hardware-kompatibilitet. I øvrigt er det vel et helt andet emne end det trådstarter havde tænkt tror jeg.

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

adamtulinius skrev:
Offtopic:

Nok fordi en hel del ikke bruger ripning som kilde til deres musik, vil jeg gætte på.

Jeg har købt mig sådan en lille spøjs ting her: http://img02.taobao.com/bao/uploaded/i2/20060820/ed1/T1HV8XX gFeXXb1upjX.jpg_sum.jpg

Strengt taget er det en hovedtelefonforstærker, men den fungerer glimrende som stereoforstærker også, 2x6watt. Har ikke eksperimenteret med at skifte rør, men det kunne sikkert gøre den endnu bedre.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Et lidt större billed, hr. Thomsen, tak!

Hvilke rör er der tale om? NOS-rör er ordet, hvis du spörger mig.

(Og pas lige på med impedansen; den er jo lavet til 32ohm´s, og mere, hovedtelefoner)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

partyalarm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Thomsen undskyld mig, men hvad faen har dit forstræker køb at gøre med valg af et lydkort?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes