Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC. er det virkelig så godt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle overveje en htpc, men en gut på et andet forum har sagt at det godt kan betale sig.

Jeg ved asolut  ingenting om en htpc, så har lige et par spørgsmål:

Får jeg lige så god lyd ved brug af en htpc koblet til en surround reciever, som hvis jeg bare bruger en stand alone hd og blu-ray afspiller?

Samme spørgsmål som ovenstående bare mt billedkvalitet på mit Sharp xd1e.

Håber I kan hjælpe inden jeg går ud og køber katten i sækken

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:

Hej alle.

Jeg havde aldrig troet at jeg skulle overveje en htpc, men en gut på et andet forum har sagt at det godt kan betale sig.

Jeg ved asolut  ingenting om en htpc, så har lige et par spørgsmål:

Får jeg lige så god lyd ved brug af en htpc koblet til en surround reciever, som hvis jeg bare bruger en stand alone hd og blu-ray afspiller?

Samme spørgsmål som ovenstående bare mt billedkvalitet på mit Sharp xd1e.

Håber I kan hjælpe inden jeg går ud og køber katten i sækken

Det med lyder kommer selvfølgelig an på om du bruger din recivers surround dekoder eller lader HTPC'en gøre det.

Jeg bruger en HTPC, men lader min Cayin klare dekodningen af lyden. Billedesiden klarer jeg med DVD/Medie fil afspiller programmet TheaterTek 2.5 - jeg benytter et andet program kaldet FFDShow til at opskalere mine film til 1280x720. Jeg er meget godt tilfreds og tror at man skal bruge rigtig mange penge før end man får en stationær DVD afspiller lige så godt billede.

johannesen_f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Et godt råd er, byg din egen HTPC. De færdige og køreklare HTPC´er jeg har set rundt omkring er langt henad vejen strikket sammen af middelmådige komponenter tilsat et Windows Media Center som front end. Investerer du i sådan et, så kan du efter min mening meget let komme til at købe katten i sækken. At bygge en selv kræver selvfølgelig at man har en lille smule lyst til at sætte sig ind i det og har lidt forstand på computere. Det er bestemt ikke en uoverstigelig opgave, men en lang proces da der altid er plads til forbedringer.

Der kommer nogle rigtigt spændende produkter nu på hvad angår billed, bl.a. ATI´s HD2600XT som skulle leverer en billedkvalitet ud over det sædvanlige.

Pioneer lntroducerer et Blue-Ray drev til PC´en til små 2000 kr.

Lyden kan blive latterlig god. Det vil kræve en del fiflen, men når det funker så er det noget der vil fremad.

Summa summarum, byg en selv det er det eneste rigtige ellers er jeg bange for at du bliver skuffet.
Til top Vis johannesen_f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johannesen_f

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Jeg har en del forstand på computere, så dette er intet problem.

Hvad er det FOR NOGET FIFLEN der kræver for at lyden bliver god?

For at få den bedste lyd skal man vel lade ens surround reciever klare lyden fremfor htpc'en eller havd?

Jeg har bare svært ved at forestille mig at der kan komme lige så god l ud af et lydkort til 1000kr som f.eks denon 3808 (den nye)

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

johannesen_f
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Lige præcis med X-Meridian under Vista syntes jeg at det var lidt bøvlet at få ASIO til at funke uden at lyden blev "klippet" over. Måtte installerer Vista om 3 gange før jeg fandt den rette kombination med ASIO under Winamp. Årsagen til ominstallationen var, at fik jeg først gjort sådan at lyden "blev" klippet over så kunne jeg ikke få det til at stoppe igen, uanset hvad jeg gjorde. Sikkert noget registreringsdatabase gøgl. Så det pænt irriterende. 
Til top Vis johannesen_f's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johannesen_f

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes