Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til NVIDIA Grafikkort. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har et GeForce 7600 GT:

http://www.gigabyte.com.tw/Support/VGA/Driver_Model.aspx?Cla ssValue=VGA&ProductID=2485&ProductName=GV-NX76T256HI -RH

Til den ene udgang har jeg mit HDMI til min PV60E og DVI har jeg konverter på til min projektor. Det virker også næsten 100% til det, jeg ønsker at bruge det til.

1. Jeg ønsker at kunne sætte separate opløsninger (1280 x 676 på plasma og 1280 x 720 på projektor), samt separate kalibreringer, men problemer er, når jeg vælger klone, kan jeg kun justere dem samtidig, og såfremt jeg vælger dual-view, bliver skrivebordet delt i to, hvilket jeg ikke synes er optimalt. Hvordan får jeg gjort, så jeg kan køre to forskellige indstillinger og hvis det er muligt med samme billede på begge skærme i stedet for delt skrivebord med ikoner på plasmaen og tomt skrivebord på projektoren?

Jeg har tidligere benyttet Omegas drivere til ATI grafikkort, men så vidt jeg kan se er driverne fra juni 2005 til Nvidia. Findes der bedre drivere end NVIDIAs egne, eller skal jeg holde mig til NVIDIA's?

Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke køre "klon" med to forskellige opløsninger. Hvordan skulle grafikkortet håndtere det?

Det bedste vil nok være at lave to forskellige profiler i Nvidia-driveren og så tildele dem hotkeys, således at du nemt kan skifte mellem de to udgange med hver sine indstillinger. Jeg går ikke ud fra at du ønsker at køre med TV og PJ samtidig.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for svaret. Altså hvor jeg i realiteten har to primære skærme som jeg skifter imellem? Hvordan får jeg tildelt hotkeys?

Har du nogen erfaring med Omega, eller er NVIDIA's egne de bedste?

Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at søge på "Nvidia hotkey" her i HTPC-forummet, og tag et kik på tråden her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37618&K W=nvidia+hotkey
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Som Zulu skriver kan du ikke køre klon med to forskellige opløsninger. Så skal du bruge Ultra monitor, jeg har selv gjort det, men min pc blev "underlig" efter så har fjernet det igen, ved ikke om andre har held med det.

Ellers er det som Zulu skriver profiler, læs evt patriarkens guide, er dog ikke helt opdateret pt med nvidia driver kun ati.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes