Forfatter |
|
Landberg Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu i et halvt år haft koblet mit mediacenter til fjernsynet med component-kabel. Det har fungeret fint, men nu vil jeg gerne bruge et DVI-HDMi kabel. Problemet er, at jeg ikke kan få et billedesignal ud af mediacenteret via DVI. Har nyeste driver fra Geforce, men når jeg er inde i indstillinger kan jeg vælge SVHS, Composite og Component, men ikke DVI som udgang. Hvad gør jeg?
|
Til top |
|
|
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv samme grafikkort. Tror ikke umiddelbart du behøver vælge en speciel udgang, så måske er problemet, at dit TV ikke kan vise den opløsning du har valgt over HDMI. Prøv at tilslutte med VGA kabel i stedet (hvis det er muligt) og så vælge en HD opløsning. Derefter burde du bare kunne skifte til DVI-HDMI kabel. __________________ my DRTV. Adgang til DR's online-udsendelser i mediecentre
|
Til top |
|
|
Landberg Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sandsynligt. Er det muligt at have koblet både component og det digitale kabel på samtidigt? Så man f.eks. kan klikke over med fjernsynets betjening og se forskellen i kvalitet?
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke umiddelbart bare lave et DVI signal om til HDMI... Med mindre det er et DVI-D signal/stik... Men går ud fra at dit er et DVI-I signal uden at vide hvilket grafikkort du har... Hvis det er et DVI-I signal/stik du har, skal du have en aktiv boks der kan lave signalet om, så det er modtageligt på en HDMI indgang...
Du kan finde den slags på: http://www.av-connection.dk/ Hvor du også kan læse om forskellen på DVI-I og DVI-D
|
Til top |
|
|
Landberg Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit grafikkort er integreret på bundkortet og det er et Asus M2NPV-VM, nForce430, AM2. Det er med DVI-D og burde kunne kobles til fjernsynet umiddelbart. Fjernsynet er et Panasonic TH42-PX71E. Har lige prøvet at ændre opløsning, men det hjælper intet - der kommer stadig intet signal via HDMi. Er der andre og bedre måder at koble det sammen på? Signalet skulle gerne være synligt bedre fra mediacenteret end via komponent.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Landberg skrev:
Mit grafikkort er integreret på bundkortet og det er et Asus M2NPV-VM, nForce430, AM2. Det er med DVI-D og burde kunne kobles til fjernsynet umiddelbart. Fjernsynet er et Panasonic TH42-PX71E. Har lige prøvet at ændre opløsning, men det hjælper intet - der kommer stadig intet signal via HDMi. Er der andre og bedre måder at koble det sammen på? Signalet skulle gerne være synligt bedre fra mediacenteret end via komponent.
|
|
|
Jeg bruger VGA-kabel da det giver det klart bedste billede hos mig, og mest valgfrihed med opløsninger... Jeg kunne opnå 1:1 pixelmapping på mit plasma ved at bruge VGA...
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste tv acceptere kun HD signaler via HDMI indgangen, så du skal sætte din opløsning til 1280 x 720 og så skal tv eller du selv scallere det bagefter. Min erfaring er friskere farver men du kan ikke læse dokumenter osv på det.
Virker fint hos mig med film, MCE og lign.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
De fleste tv acceptere kun HD signaler via HDMI indgangen.
|
|
|
Hvad er det for en gang ævl???... Alle fladskærme med VGA indgang accepterer HD signal/opløsninger på VGA indgangen...
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nå fald lige ned mester, men jeg snakker om HDMI indgan, sorry hvis jeg har formuleret mig forkert, men som jeg læser det vil han gerne have signal ud af DVI på hans pc og ind i en HDMI indgang? Og ikke via VGA...
Ja man kan da sætte en masse opløsninger via VGA indgangen, her kan jeg også sætte mit Pioneer til 1024 x 768 og kører 1:1 men så får jeg ikke de friske farver fra HDMI indgangen så kommer jo and på hvad man søger og vil.
Dog kan jeg ikke sende 1024 x 768 til mit pioneer via HDMI så tænder det slet ikke, men med 1280 x 720P så gør det, så helt ævl er det ikke eller også misforstår du mig.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg forstår det du har skrevet i dette indlæg rigtigt, så var det en fejlformulering i forrige indlæg...
Som jeg læser det skriver du at man kun kan modtage HD signaler/opløsninger over HDMI, og med andre porte kun mindre opløsninger...
Men kan ikke genkende det med de friske farver ved HDMI kontra VGA... Det har måske været indstillingerne på dit tv der ikke har været ens ved de 2 indgange... Hos mig er der ikke forskel...
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står ved at man kun kan modtage HD opløsninger via HDMI porten, kan du modtage andre opløsninger på dine?
Nu kan jeg jo kun tale for mit eget tv og hos 2 kammerater hvor vi har prøvet forskellen og der er væsenlig forskel fra vga til Hdmi i farverne, og tror også der vil være det hos dig, det er jo forskellen mellem analog og digital. LG har lavet nogen tv hvor man kan kører 1:1 via dvi til hdmi og her står det rigtig flot og kalrt også tekst.
Vga kan man jo sætte til alle opløsninger via grafikkort, men en fladskærm har jo kun en rigtig native opløsning. min er 1024 x 768 og den kan jeg ramme i 1:1 med vga, men film film er stadig flottere hvis jeg kører 1280 x 768 og scallere det efter min mening.
Dog er det jo ikke rigtig det indlægget går ud på, og det mener jeg at have svaret på at der skal bruges en HD opløsning for at få billed på over HDMI porten.
\René
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Landberg skrev:
|
|
|
Hvilke opløsninger har du prøvet? __________________ my DRTV. Adgang til DR's online-udsendelser i mediecentre
|
Til top |
|
|
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har også et mobo med onboard 6150, med samme chipsæt som dit, og det fungere fint med DVi-HDMI, har kørt 800x600, 1024x768 og 1366x760, så det er ikke dit mobo der er noget galt med, det må være kablet, driveren eller din skærm..
|
Til top |
|
|
Landberg Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NikolajC skrev:
Landberg skrev:
|
|
|
Hvilke opløsninger har du prøvet?
|
|
|
Mere eller mindre alle. Det er sq for mærkeligt. Får slet ikke chance for at vælge andet end komponent inde under indstillinger for grafik. Utroligt at sådan noget skal være så skod.
|
Til top |
|
|
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Landberg skrev:
Mit grafikkort er integreret på Mere eller mindre alle. Det er sq for mærkeligt. Får slet ikke chance for at vælge andet end komponent inde under indstillinger for grafik. Utroligt at sådan noget skal være så skod.
|
|
|
vælge andet end komponent?? jeg har ikke valgt noget som helst andet end opløsning, så kørte det.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primeradk skrev:
Jeg står ved at man kun kan modtage HD opløsninger via HDMI porten, kan du modtage andre opløsninger på dine?
Problemet er at det du skriver kan forståes på flere måder... Det kan også forståes på den måde, at der ikke kan modtages HD opløsninger på andet end HDMI porten, og det var netop det jeg troede du mente... Og det var det jeg sagde at der ikke passede...
Nu kan jeg jo kun tale for mit eget tv og hos 2 kammerater hvor vi har prøvet forskellen og der er væsenlig forskel fra vga til Hdmi i farverne, og tror også der vil være det hos dig, det er jo forskellen mellem analog og digital. LG har lavet nogen tv hvor man kan kører 1:1 via dvi til hdmi og her står det rigtig flot og kalrt også tekst.
Nej der er ikke nogen forskel hos mig når det kommer til farver... Billedet blev derimod bedre med VGA kontra DVI->HDMI...
Vga kan man jo sætte til alle opløsninger via grafikkort, men en fladskærm har jo kun en rigtig native opløsning. min er 1024 x 768 og den kan jeg ramme i 1:1 med vga, men film film er stadig flottere hvis jeg kører 1280 x 768 og scallere det efter min mening.
Jeg kan ikke ramme 100% 1:1... Jeg kan ramme 1360*768 hvor mit tv's native opløsning er 1365*768... Så jeg mister 5 linier, men det er så lidt at det ikke kan ses, Så jeg betragter det som værende 1:1...
Dog er det jo ikke rigtig det indlægget går ud på, og det mener jeg at have svaret på at der skal bruges en HD opløsning for at få billed på over HDMI porten.
Der er vi enige... Men som sagt kunne det du skrev forståes på flere måder...
|
|
|
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Landberg, jeg underskylder den mindre disjution, håber du har fået lidt forklaret, ellers må du spørge hvis der er andet eller noget du ikke helt forstår.
Min holdning er uændret, prøv den høje opløsning via dvi-HDMI hvis det er til film.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Man kan ikke umiddelbart bare lave et DVI signal om til HDMI... Med mindre det er et DVI-D signal/stik... Men går ud fra at dit er et DVI-I signal uden at vide hvilket grafikkort du har... Hvis det er et DVI-I signal/stik du har, skal du have en aktiv boks der kan lave signalet om, så det er modtageligt på en HDMI indgang...
Du kan finde den slags på: http://www.av-connection.dk/ Hvor du også kan læse om forskellen på DVI-I og DVI-D |
|
|
Nu når vi snarker vrøvl
Et DIV-I udgang kan sagtens forbindes til HDMI uden en aktiv boks. Et DVI->HDMI kabel eller stik bruger jo bare ikke de ekstra ben der er i DVI-I.
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kører selv med et DVI -> HDMI kabel uden nogen box
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtig nok mig der vrøvlede... Jeg tænkte lige på VGA, skrev lige om næsten det samme i en anden tråd hvor udgangen er VGA istedet...
|
Til top |
|
|