Jeg godt se det ærgeligt at du ikke kan bruge hauppauge remoten, men er det ikke netop problemet. Den kan ikke simulere en MCE-remote, altså opføre sig som en MCE-remote set fra IR-MCE-delen?
Derimod virkede din løsning med MCE-remoten, som det skulle....
At selve MCE-remoten ikke er det mest smarte, det kan jeg kun give dig ret i. Spørgsmålet findes der ikke en remote, som var bedre og som kunne simulere MCE-remoten. Netop fordi MCE-IR-enheden og MCE-remoten grundlæggende virker ok...
Jeg skal lige forstå det rigtigt, når du bruger MCE-replacement driveren, så virker MCE-remoten stadig ok (tænd/sluk)?
Altså vis man kunne holde sig til en simulering af selve MCE-remoten, så burde det virke?
Spørgsmåler er, når man anvender en haupauge remote med HIP, bruges der så noget andet kode i HIP, som ikke har samme funktionalitet, som når man anvender MCE-remoten?
Er der ikke andre muligheder for at tweake opsætningen end via HIP?
Har MediaPortal ikke direkte support af MCE-remoten?
Er det uden tilpasningsmuligheder?
Er det nødvendigt at bruge HIP?
Når jeg bruger MCE-remoten til dvbviewer, kan man konfigurere de enkelte knapper, som en funktion i DVBviewer. Bruger derfor kun MCE-standard driveren, fordi konfigureringen ligger i DVBviewer.
Hvordan din iMOn remote, den kan simulere MCE-remoten ikke?, virker den også OK?