Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvordan ’vækkes’ XP med Hauppauge-remote (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har en hauppauge-remote som jeg er utroligt glad for, og gerne vil anvende som den eneste remote til min HTPC (der er lige de knapper jeg gerne vil have!) 

Problemet er bare at jeg ikke kan få den til at 'vække' XP fra standby!!!

Det skyldes i at IR modtageren er forbundet direkte til hauppauge-kortet, men dette undersøtter ikke 'opvækning'!

Jeg har imidlertid også en MCE remote, med tilhørende IR modtager+emitters (købt pga disse og ikke for selve remoten). Vha. disse og det lille program HIP, kan jeg brugen remoten uden hauppauge-kortet!

Jeg kan desværre stadig ikke få XP til at 'vågne', selvom man nu prøver starte med USB-modtageren!!! - BIOS står rigtigt nok, og jeg kan da også 'vække' både med MCE-remote og mus/keboard!
Jeg har i den forbindelse bemærket at den lille lampe i MCE-modtageren der indikere modtagelse af IR-signal ikke blinker når HTPC'en er i standby og der sendes signaer til den - bortset fra 'MCE Power'

Er der nogen der kender et program, plug-in, instililling ect. der evt. vil kunne hjælpe mig?

Det skal måske nævnes at jeg bruges 'MCE replacement driver¨ når jeg bruger MCE-remoten, samt at jeg har 'Media Portal' som front end.

- og NEJ jeg vil ikke bare tænde med MCE-remoten og så bruge den anden resten af tiden (så kunne jeg lige så godt gå tilbage til at have 4 forskellige fjernbetjeninger) Målet er netop kun at have EN remote!

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 09 September 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Er du ikke ude i noget ustandardiseret ragelse med patch m.v.

Er det ikke ligesom MCE-remoten, der sætter standarden..

Kan du ikke i stedet finde en anden remote, der simulerer MCE-remoten og som du synes bedre om?

Hvad med at satse på Windows vista sidebar enheder, når de er tilgængelige?

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Sendt: 09 September 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg nødig lyde uhøflig, da du jo tit er flink til at hjælpe (når man skriver sådan er man det vist altid!!!), men det er da ikke et særligt konstruktivt svar, da det jo er denne specifikke remote jeg vil have til at virke, da dens layout passer mig perfekt!

Mht om MCE remoten sætter standarden, så kan det vist diskuteres, det er da sandt at den er kolosalt udbredt og derfor er mange der 'arbejder med den'! men mht layout er den i mine øjne middelmådig ift HTPC-brug, for slet ikke at sige direkte mangelfuld!

'MCE replacement driver' er desuden en rimelig anderkendt driver hos os der ikke bryder os om MS Media Center og derfor gerne vil 'tweake' remotes muligheder, på samme måde som at HIP også nyder stor tilslutning til 'det den nu kan'!

Jeg er ikke bange for at give min registrerings database nogle tæv - jeg skal bare lige vide 'hvor jeg skal slå den og med hvad', for at det kommet til at virke med hauppauge!

Hvis dette ikke lader sig gøre vil jeg istedet bruge min iMON remote!

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 10 September 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Jeg godt se det ærgeligt at du ikke kan bruge hauppauge remoten, men er det ikke netop problemet. Den kan ikke simulere en MCE-remote, altså opføre sig som en MCE-remote set fra IR-MCE-delen?

Derimod virkede  din løsning med MCE-remoten, som det skulle....  

At selve MCE-remoten ikke er det mest smarte, det kan jeg kun give dig ret i. Spørgsmålet findes der ikke en  remote, som var bedre og som kunne simulere MCE-remoten. Netop fordi MCE-IR-enheden og MCE-remoten grundlæggende virker ok...

Jeg skal lige forstå det rigtigt, når du bruger MCE-replacement driveren, så virker MCE-remoten stadig ok (tænd/sluk)?

Altså vis man kunne holde sig til en simulering af selve MCE-remoten, så burde det virke?

Spørgsmåler er, når man anvender en haupauge remote med HIP, bruges der så noget andet kode i HIP, som ikke har samme funktionalitet, som når man anvender MCE-remoten? 

Er der ikke andre muligheder for at tweake opsætningen end via HIP?

Har MediaPortal ikke direkte support af MCE-remoten?
Er det uden tilpasningsmuligheder?
Er det nødvendigt at bruge HIP?

Når jeg bruger MCE-remoten til dvbviewer, kan man konfigurere de enkelte knapper, som en funktion i DVBviewer. Bruger derfor kun MCE-standard driveren, fordi konfigureringen ligger i DVBviewer.

Hvordan din iMOn remote, den kan simulere MCE-remoten ikke?, virker den også OK?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes