Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Valg af lydkort til Vista?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LencoTB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 September 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har opgivet at få X-fi xtreme music til at virke på Vista. Den kan bare ikke installeres så sysmet kan genkende kortet. Men mit spg. går ikke på hvordan jeg får det her kort til at virke. Regner med at returnere det imorgen.

Nu er der ikke kun Creative der laver lydkort. Er der nogen der kan anbefale mig et godt lydkort? Jeg har kigget lidt på AudioTrak Prodigy 7.1LT og HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD.

Er der nogen der har erfaringer med Vista kompatible kort og deres lydkvalitet? Bruger mest min pc til at høre musik på. Højtallerne er Logitech x530, og som I kan se er jeg average bruger og ikke så meget lydentutiast, så kortet må gerne levere pæn lyd og helst mulighed for at afspille mp3'er i surround 5.1 (lidt ala CMSS hos Creative).
Til top Vis LencoTB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LencoTB

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 September 2007 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

køre du med 64-bit system for hvis du går er jeg meget sikker på det er det der er problemmet da det er meget svært at få creative driver til at virke på vista 64-bit. Men ellers vil jeg anbefalle dig at købe HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD som er et super lydkort.

Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 September 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

HDA X-PLOSION 7.1  er også et lækkert lydkort, det har en feature "DTS connet" som laver dine stereo-spor til 7.1 sourround lyd ;o)

læs mere her: http://www.xs-sound.dk/data/products/xplosion/info.asp

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

LencoTB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg kører ikke med 64-bit og kender selv problematikken med Vista 64-bit og den med hvor man har 4gb ram i maskinen. Min Vista er 32bit og Premium edition.
Jeg var bare irriteret over at jeg ikke kune få det kort til at virke. Måske er det på tide at jeg går over til en anden producent, selvom jeg har brugt Creative i mange år. Jeg vil i hvert fald tage et kig på de to HDA kort I foreslår. Især den X-plosion med den feature zubzer0 nævner. Det er nok det jeg går mest efter, for jeg lytter mest til mp3 på pc'en og så vil jeg gerne have det i surround sound.

Lige et spg. Kører I selv med disse 2 kort på jeres Vista maskiner? Det er fint hvis producenten har Vista drivere til download, men noget andet er hvordan og om det overhovedet kører i virkeligheden.

Men tak for tippet

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kører desværre ikke selv med det endnu, men har en kollega som bruger det og er meget glad for det. Når jeg skal samle min nye HTPC (forhåbentlig snart) kommer der helt sikkert en x-plosion i kabinettet

Auzentech har en 32 & 64 bit driver til vista er: http://www.auzentech.com/site/download/updates.php#xpm_multi driver

Til top Vis zubzer0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zubzer0 Besøg zubzer0's Websted

LencoTB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig forstået Auzentech. Producerer de selv deres kort eller tager de bare andre producenters kort og modificerer dem hardware- og softwaremæssigt?

zubzer0
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål, men det er vel ligesom nvidia og atv som laver et reference board og andre producenter laver så deres egen bundles med lidt ekstra hardware/software features eller hvad de nu har lyst til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes