Sendt: 20 November 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AOpen er både godt og skidt. De har i min optik noget fed teknik til HTPCer, men kvaliteten er ikke altid helt o top.
Mine anbefalinger er at du for både AOpen og alle andre interessante bundkort undersøgrer følgende:
1) Check at de har friske og hyppige opdateringer af samtlige drivers.
2) Hvilken processor køling følger med
3) Vil forhandleren give dig byt-til-nyt, hvis kortet ikke virker ved levering (eller inden for et par uger). Hvis han ikke vil det kan du regne med at det trager omkring 3 måneder før AOpen i Holland sender et nyt, hvis det går i stykker..
4) Aopens egen software og utilities er nærmest ubrugelige. Så vær sikker på at speedstepping mv. er supportet i BIOS
5) Søg på Aopens brugerforum for at se hvilke fejl folk har beklaget sig over med det kort du har i kikkerten
Grafik kort: Jeg læste en artikelserie på tomshardware.com og de anbefaler at du bruger en 8600 hvis du vil se HD materiale og samtidig vil aflaste CPUen. Når nu du har tænkt dig at køre på en Mobil CPU så tror jeg du vil få glæde af at grfik kortet tager sig af så meget som muligt.
Fjernbetjening: jeg ville overveje en sideview fjernbetjening. Evt http://www.pixmania.com/dk/dk/578759/art/philips/universal-f jernbetjening.html
Ellers ligner mit setup dit meget (dog med komponenter som de så ud for godt 2 år siden), så jeg tror du har fat i noget af det rigtige :o)
God fornøjelse
-Michael
|