Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC m. Mobile CPU (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Korsbæk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at bygge en htpc, men er i trivl om bundkortet er godt nok eller om der findes et andet der er bedre. Og så er der lydkortet er det godt nok. Jeg regner nemlig med at skille mig af med min nad surroundreciever og kun køre med en effekt forstærker. Den skal kunne trække HD materiale for der skal et HD/blueray drev i når de kommer lidt ned i pris. Hvad siger i det ser det ellers godt nok ud?

Bunkkort: AOpen I945GTm-VHL

CPU: Core 2 Duo T7200 2 GHz

Ram: Kingston 2 x 1 GB PC2-5300

Gpu: ASUS EN8500GT SILENT/HTD

Kabinet: Origen AE H6

Hdd: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500gb

Tv-kort: Hauppauge WinTV PVR-500MCE

Fjernbetjening: Microsofts remote control

Lydkort: HDA Digital X-PLOSION 7.1

Dvd-drev: Samsung

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis Korsbæk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Korsbæk

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

AOpen er både godt og skidt. De har i min optik noget fed teknik til HTPCer, men kvaliteten er ikke altid helt o top.

Mine anbefalinger er at du for både AOpen og alle andre interessante bundkort undersøgrer følgende:

1) Check at de har friske og hyppige opdateringer af samtlige drivers.

2) Hvilken processor køling følger med

3) Vil forhandleren give dig byt-til-nyt, hvis kortet ikke virker ved levering (eller inden for et par uger). Hvis han ikke vil det kan du regne med at det trager omkring 3 måneder før AOpen i Holland sender et nyt, hvis det går i stykker..

4) Aopens egen software og utilities er nærmest ubrugelige. Så vær sikker på at speedstepping mv. er supportet i BIOS

5) Søg på Aopens brugerforum for at se hvilke fejl folk har beklaget sig over med det kort du har i kikkerten

Grafik kort: Jeg læste en artikelserie på tomshardware.com og de anbefaler at du bruger en 8600 hvis du vil se HD materiale og samtidig vil aflaste CPUen. Når nu du har tænkt dig at køre på en Mobil CPU så tror jeg du vil få glæde af at grfik kortet tager sig af så meget som muligt.

Fjernbetjening: jeg ville overveje en sideview fjernbetjening. Evt http://www.pixmania.com/dk/dk/578759/art/philips/universal-f jernbetjening.html

Ellers ligner mit setup dit meget (dog med komponenter som de så ud for godt 2 år siden), så jeg tror du har fat i noget af det rigtige :o)

God fornøjelse

-Michael

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes