Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Tuner til mediecenter problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
scarey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har en TViX M-4100SH mediecenter som jeg er rigtig glad for. (http://www.tvix.co.kr/Eng/products/4100sh.aspx)
Jeg har nu fået et tuner modul til den et T-430 (http://www.tvix.co.kr/Eng/products/tunert430.aspx)
Men problemet er bare at den ikke vil finde nogle kanaler når jeg søger efter dem.
Jeg har kabel tv ved YOUSEE, og en sagem 60 boks.
Når man skal søge på Tvixen er der 2 muligheder, man kan søge på cable eller på air.
Jeg har prøvet lidt forskelligt, jeg har haft sat antennen direkte i Tvixen der fandt den ikke noget.
Jeg har sløjfet antennen igennem sagem boksen der fandt den heller ikke noget.
Jeg har prøvet bare og sætte et kabel i Tvixen og så holde en nøgle på (ligesom en lille antenne) der kan den finde DR1, DR2 og TV2 når jeg søger på air.
Men vil jo gerne have alle de andre kanaler også...

Håber der er nogle af jeg kloge
hoveder der kan hjælpe mig
Til top Vis scarey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af scarey

scarey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

ingen der ved noget?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ehm hvor sætter man decoder kortet i den tuner ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

AHA ! Det er en DVB-T Tuner den kan kun bruges til at modtage kanaler fra det luftbaserede digitale sendenet (DR DR2 TV2 og DRUPDATE)

Hvis du skal se kabel skal du bruge en DVB-C Tuner og hvis du skal se satelit skal du bruge en DVB-S Tuner.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

scarey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

hmm okay så man kan slet ikke på nogen måde komme til og se satelit tv på den?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Mjnaj .. ikke nogen fede måder ihvertfald ... ikke nogen måder hvor du ville få en fordel af det ihvertfald .. beklager .. det kan være de kommer med et DVB-S og et DVB-C tuner modul på et tidspunkt.

scarey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

kan man så ikke få en boks eller noget ligesom den sagem 60, der kan sende det ud som dvb-t?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Nej det tror jeg ihvertfald ikke .. og hvis så ville det kun være på en tv-kanal og så skulle du stadig skifte kanal på sagem boksen

køre den windows mce ?

scarey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Nej det gør den ikke, det vil ikke gøre mig noget at skulle skifte kanal på den anden boks eller sagem hvis det kan lade sig gøre, det er jo bare for at kunne optage.

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Du har jo en Sagem 60 og jeg antager at du ikke har noget imod standard TV når du optager. Det kan du jo gøre gennem s-video ind fra sagem 60.  Du skaffer en scartconverter med s-video og lyd ud af de gode i metal, forbinder via scartudgang 2 (til højre set forfra) med gode kabler og har så et signal du kan optage. Sagem 60 skal  skal sættes til s-video. Der er 2 muligheder. Tror den ene kaldes vga som er RGB.

Hvordan er kvaliteten? Sansynligvis meget god. Bruger selv metoden via et TV kort med s-video indgang. Stort set som DVB-T når man sammenligner, det kunne være tilfældet også hos dig.

Men skulle du ikke få dit DVB-T kort til at køre med en antenne? Dvb-T mangler kanaler, men det ser ud som det skal for standard Tv på dem der er.

Du kan jo have begge dele.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Ken_T: Jeg tror ikke den der Tvix box har s-video ind .. men hvis den har og kan optage på den er det selvfølgelig en mulighed...

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 06:10 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Ken_T: Jeg tror ikke den der Tvix box har s-video ind .. men hvis den har og kan optage på den er det selvfølgelig en mulighed...

Jeg syntes der var tale om TViX M-4100SH som skulle have s-video ind/out? Jeg var ind og checke ud først. Det var derfor.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Oki har bare ikke kunnet finde det ... link?

Edit: Der står intet i manualen om video input af nogen som helst art ... det eneste sted man kunne ane at det skulle kunne lade sig gøre er i specifikationen hvor et af punkterne er Av in/out men der kan lige så godt refereres til antenne indgang. Så tror desværre ikke den kan ..

scarey
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Kan man så ikke få en boks hvor der dvb-c ind og man så kan få dvb-t ud af den? 

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

nej det tror jeg ikke ...

så skulle du købe en modulator som omformer dit almindelige composite signal ud af selectoren til et almindeligt antenne signal...

http://www.paraboleksperten.dk/modulatore_65_da/

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes