| Sendt: 31 Januar 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter ca. 1 måned skal jeg anskaffe mig en projektor (panny 200?) og i den forbindelse er jeg begyndt at blive meget mere fokuseret på HTPC. Dog støder jeg på et problem når jeg skal lave alm. tv-out til mit tv.
Som det er nu så kører jeg tv-out via composite og det virker faktisk helt fint, dog fylder computerbilledet ikke hele tv'et. Der er ca. 2 cm sorte bjælker omkring hele tv-out billedet. Når jeg ser divx/xvid film, er der således også disse bjælker, hvilket får billedet til at blive mindre.
I går var jeg så hjemme hos en af mine venner som har fået anskaffet sig en projektor. Når computeren bliver kørt over projektoren er der ingen problemer med sorte bjælker, billedet fylder det hele. Dog opstår problemet igen når han kører divx/xvid film og for den sags skyld også dvd film via computeren.
Har læst en masse om PowerStrip, men er meget i tvivl om hvordan jeg får løst problemet med det. Som grafikkort har vi begge et geforce2 mx grafikkort som faktisk er udemærket, dog har jeg i den nære fremtid tænkt mig at investere i et radeon el. martrox, men inden vil jeg da lige vide om det er grafikkortets skyld at der kommer disse sorte rammer?
(Skrev indlægget lidt hurtigt, så sig lige til hvis der er noget i ikke forstår..!)
|