| Forfatter |
|
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge ovenstående.
Skal helst være et gigabyt bundkort, med et onboard grafikkort som min. kan performe som et radeon sapphire 2400 eller lignende. Processoren skal kunne kunne klare 1080p. Gerne intel, da jeg har gode erfaringer med dem. Hvad skal jeg købe?
/Danster
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan med lyd, skal det foregå analogt, via HDMI eller Coax/spdif?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik.
Lige nu kører jeg med SPDIF, men det skal også understøtte coax...
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dette ville være mit bud.
Gigabyte motherboard
AMD CPU
Hvis du vil have Intel CPU så gå efter nVidia 8200/8300 og en intel e7200 f.eks. __________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er et stor feordel for dem der har nvidia grafikkort! Fra changeloggen:
|
CoreAVC H.264 Video Codec - Version 1.9.0.0 (20090210) - Add: NVIDIA CUDA accelerated video decoding (Thanks NVIDIA!!!) |
Lige nu gad jeg godt have et lowend nvidia gfx frem for mit ATI :) Men der ud over såp har jeg samme motherboard (gigabyte) som bliver foreslået tidligere i tråde, god kval!
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Koldenborg Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Februar 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danster skrev:
Jeg skal bruge ovenstående.
Skal helst være et gigabyt bundkort, med et onboard grafikkort som min. kan performe som et radeon sapphire 2400 eller lignende. Processoren skal kunne kunne klare 1080p. Gerne intel, da jeg har gode erfaringer med dem. Hvad skal jeg købe?
/Danster
|
|
|
Med de krav du har, skulle du måske besøge min hjemmeside (har ikke økonomiske interesser i det) og checke min opskrift ud der af mange anbefales som det bedste bud, hvis man tager pris, ydelse og strømforbrug i betragtning. Man skal have noget der virker og som ikke giver problemer. Det skal køre 1080P uden problemer og have HDMI/HDCP ud. Og Intel er ikke bedst med alt. Men det er ikke en kritik af Intel. link nederst
|
| Til top |
|
| |
Dare_Devil Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart snuppe et board med onboard 9300; bruger ingen strøm, håndterer 1080p materiale perfekt, og det understøtter 24p output..
Hertil en billig CPU; E5200 eller whatever du lige faldet over..
|
| Til top |
|
| |
Koldenborg Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dare_Devil skrev:
Jeg ville helt klart snuppe et board med onboard 9300; bruger ingen str�m, h�ndterer 1080p materiale perfekt, og det underst�tter 24p output..
Hertil en billig CPU; E5200 eller whatever du lige faldet over.. |
|
|
ok, virkelig? sikker? link
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dig for guds skyld fra E5200!
Samt: E2200, E5300 og E5400.
Det er ikke velfungerende cpu'er.
Disse modeller er såkaldte "Pentium Dual Core" cpu'er og navnet snyder da mange tror at der er tale om Core 2 Duo cpu'er.
Ovenstående processorer bliver fabrikeret som Core 2 Duo cpu'er, men fejler Intels kvalitetstest, derefter bliver hastigheden droslet ned og der lukkes af for beskadigede sektorer, L2 cachen halveres og det ryger på markedet under et andet navn og til halv pris.
De yder nogenlunde lige så sølle som Celeron cpu'er (læs: MEGET sølle) og man ser dem sjovt nok tit i utroligt billige bærbare og stationære. Hvis du ofrer bare 2-300,- mere kan du få en rigtig Core 2 Duo, du vil fortryde evt. køb af en "pentium Dual Core".
Når du kigger på bundkort, så tjek evt. XFX' kort ud. De har bl.a. et micro-atx kort med indbygget Geforce 9300 gfx og onboard HDMI output samt et ok HD-lydkort, passivt kølet Chipset og mosfets, til en helt fair pris. __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
Dare_Devil Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til bundkort - 100% sikker ;)..
Den artikel, du henviser til, viser mere om HWTs inkompetance, end det gør om selve boardet (dermed ikke sagt, at jeg specifikt vil anbefale et Gigabyte).. Bare for at smidde nogle få links til sider, der - i modsætning til HWT - ved lidt om, hvad de har med at gøre;
http://www.tweaktown.com/reviews/1635/14/nvidia_nforce_730i_ geforce_9300_chipset_review/index.html
http://hothardware.com/Articles/NVIDIA-GeForce-9300-and-9400 -Motherboard-GPUs/?page=12
Med hensyn til CPUen, har Chris til dels ret; det er ikke en "rigtig" Core 2 Duo processor, men det burde der heller ikke være brug for, efter som 9300 chippen aflaster CPUen væsentligt. Jeg kan dog godt gå med til, at det optimalt set ville være bedre med en større processor - det kan jo aldrig bliver "stort nok" :P
|
| Til top |
|
| |