Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
På vegne af Echovolution har jeg taget initiativ til at få en tråd igang omkring fællesbestilling af HD-DVD fra amazon.com. Logistikken diktere at det er nemmest hvis dette initiativ kun omfatter Københavnerne da det er nemmest at distribuere skiverne rundt med en kort geografisk afstand. Hvis en gæv jyde er villig til at betale porto for forsendelse, så kan det nok også lade sig gøre.
Motivationen for dette initiativ skal findes i at det kan blive dyrt i toldafgift hvis vi hver især skal betale for dette ved modtagelse. Først og fremmest skal vi beslutte os for om vi vil bestille de titler som er tilgængelige nu eller vente til flere titler kommer frem?
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
cyclops skrev:
f**k en kvalitet!!!! (Undskuld sproget!!!) Men DAMM det ser jo helt vildt godt ud. Normal DVD kommer jo bare til at ligne VidoeCD...
Nemlig og det er derfor vi er så vilde med at få de skiver bragt til DK. Hvis du ser klippet på din monitor skal du stille din monitor til 1440x1080 ellers går du glip af en masse pixels.
Jeg ved godt denne tråd var om Told og afgift... Sorry...
Det gør ikke vist ikke noget. Den handler ikke decideret om Told og Afgift, men eftersom at der er nogle uafklarede forhold omkring dette er det på tapetet pt.
Hvad kommer sådan en DVD til at koste med det hele F.eks. T2???
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
Thue K skrev:
cyclops skrev:
f**k en kvalitet!!!! (Undskuld sproget!!!) Men DAMM det ser jo helt vildt godt ud. Normal DVD kommer jo bare til at ligne VidoeCD...
Nemlig og det er derfor vi er så vilde med at få de skiver bragt til DK. Hvis du ser klippet på din monitor skal du stille din monitor til 1440x1080 ellers går du glip af en masse pixels.
Jeg har en 24" flad skærm med DVI indgang, som køre 1920 * 1200. så det med opløgningen skulle ikke blive noget problem. Men ellers tak for oplysningen.
Jeg ved godt denne tråd var om Told og afgift... Sorry...
Det gør ikke vist ikke noget. Den handler ikke decideret om Told og Afgift, men eftersom at der er nogle uafklarede forhold omkring dette er det på tapetet pt.
Hvad kommer sådan en DVD til at koste med det hele F.eks. T2???
Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
Ayla skrev:
The Fifth Element 16x9 720p WM9 HD-DVD og andre HD-DVD's kan findes på nettet som fulde DVD images. Ikke rips.
Spørg mig ikke hvor, da jeg altid betaler for mine DVD'er.
De film du omtaler der er optaget fra amerikansk TV of derefter encoded i WM9 af en eller anden tilfældig og lagt på nettet. Så der er altså tale om TV RIP's.
For at kunne ligger på en 4.3gig (som Fifth Element) er den komprimeret ret meget og derfor dårligere kvalitet end købe HD DVD'erne.
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
Her forudsætter du at kun er rippet i 4.3 gigs udgaver. Det er jo ikke sikkert - desuden mener jeg ikke at at 2 timers video i WM9 fylder mere end 4 gigabyte. Det gør WMV-HD DVD'er tilsyneladende ikke.
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
Hvordan vil du sammenligne kvaliteten af The fifth element 4.3gb rip i WMV-HD i forhold til en almindelig DVD?
- og du har ret i at det fylder mere end jeg troede. Troede at coral reef adventure varede 1½ time, men varer kun 45 minutter, derfor beregnede jeg bitstreamen forkert med en faktor 2.
Så det bliver kun 388 kr for alle tre så det er vist ikke meget man kan spare ved at købe dem hos amazon.com. De koster ca 300 kr for alle tre hos amazon.com og det er med told men uden forsendelse. Jeg håber i kan bruge mine link til noget .
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
Biojensen-> Mange tak for din research. Jeg synes du har ret i at det ikke er besværet værd med en fælles bestilling. Husk lige at tjekke Fifth Element ud i WM9 (den ser FED ud på projektor).
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum