Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lyd og billede fra PC til TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hej, håber i kan hjælpe mig :-)

Jeg er ny inden for HTPC og har et spørgsmål til hvordan jeg overfører, billede og lyd til mit TV (Panasonic 50'' PZ700E) , det ideelle ville være at køre gennem, min Surround Reciever (Pioneer LX81)

Har læst:

Et andet problem, som kan forekomme i DVI enheder er mangel på HDCP, ikke at det nogensinde har gavnet nogen, men det er i hvertfald et "problem".

Ved ikke om min pc er HDCP kompatibel?

I min PC er det et (Asus P5Q Pro) bundkort, mener det er et (Nvidea 8800GTS) grafikkort, har dog ikke mulighed for at undersøge, det, da den computeren, er til, reperation hos en af min fars venner.

Link til Asus - P5Q PRO:
http://www.shg.dk/p/2113429

Link til GeForce 8800 GTS:
http://www.nvidia.com/page/geforce_8800.html

Spørgsmål 1

a) Er det muligt at bruge en DVI-HDMI adapter og et HDMI kabel, og føre billedet ind i min Surround Reciever (Pioneer LX81) og derfra videre ind i mit (Panasonic PZ700E)?

b)Eller er det kun muligt, at køre billede ind i Tv'et (Panasonic PZS700E) med et DVI kabel?

Er nemlig ikke sikker på at a), kan lade sig gøre med koder, og automatisk valg af billede opløsning (vertikale og lodrette linier)

Der står i min manual til Pioneer LX81:

[Resolution] Species the output resolution of the video signal (When Analog video input signals are output at the HDMI Out Connectot, select this according to the resolution of your monitor and the images you wish to watch).

Options Auto, Pure, 480p/576p, 720p, 1080i, 1080p.
When set to a resolution with which the TV (monitor) is not compatible, no picture is output. Also, in some cases no picture will be output due to copyright protections signals. In the case, change the setting.

When auto is selected, the resolution is selected automatically according to the capacity of the tv (monitor) connected by HDMI.
When pure is selected, the signals are output with the same resolution as when the input (As this time, wideo signals are only outout from the same type terminals to with the were input)
This setting is valid for HDMI and component output.

[Aspect] If your monitor type cropping or black bands appear
Specifies the aspect ratio when analog video input signals are output at the HDMI Output. Make your desired settings while checking each setting on your display (If the image doesn't match your monitor type cropping or black bands appear)

Options) Through, Normal, Zoom

If the image doesn,t match your monitor type, adjust the aspect ratio on the source or on the monitor.

Spørgsmål 2

Hvordan får jeg surround lyd på min reciever?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Håber der er nogle der kan hjælpe :-)

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

detsortehul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Spørgsmål 2

Hvordan får jeg surround lyd på min reciever?

Det er noget tid siden jeg har rodet med det, så jeg kan kun give et par mulige ledetråde:
Jeg går ud fra du har digital out fra pc?
Lyden skal konfigureres til at bruge AC3 eller DTS via SPDIF udgangen.
Jeg brugte "K-Lite codec pack" til til video og lyd codecs. Brug menuen "AC3Filter".

Receiver skal sikkert sættes til autodetect input eller lign.

Sig til hvis det har hjulpet :-)

Til top Vis detsortehul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detsortehul

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål 1: Ved DVI -> HDMI skal du blot sætte computerens opløsning til skærmens opløsning. HDCP kan ikke opnås vha. af DVI, men kan omgås...

Spørgsmål 2:

1: Hvis receiveren kan knytte en digital spdif lydudgang til hdmi, så er det det letteste (samt det er gratis). Løsningen giver ikke HDCP.

2: Du kan købe et lydkort med HDMI udgang, det jeg har linket til understøtter alle de nye lydformater, samt HDCP.

3: Du kan købe en ekstern boks, der samler DVI+spdif til HDMI (her er et eksempel, find selv den billigste). Løsningen giver ikke HDCP.

HDCP kræver understøttelse i både signalkilde og skærm/projektor, hvis en af delene ikke understøtter det kan det omgås med Slysoft AnyDVD HD.
Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes