| Forfatter |
|
netland Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har sat powerstrip til at levere et billede på 960x540x60hz til min Z1'er.
Z1'eren står også fint - når jeg indstiller den. Men når jeg har haft pc'en slukket, så opfatter Z1'eren det som en MAC, og så bliver det en helt forkert opløsning.
Eneste måde at komme tilbage til den rigtige opløsning, er at skifte skærmopløsning til 1024x768 og dernæst tilbage igen.
Total dots står til 1128, og kan ikke justeres ned :o/
I går aftes havde jeg den dog fået ned på 1120 som mit output er på.
Men alt i alt - et dejlig skarptbillede.
I manuallen står der godt nok at native er 964x544, men det bliver nok ikke bedre.
Hilsen Tom
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
netland Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skriver Widetrue når det står korrekt - men skifter til MAC når pc'en har været bootet.
Jeg troede også at min 1:1 var korrekt - indtil jeg fik sat pixelbredden i Z1'erens menu - så stod den pludseligt helt ren :o)
Jeg tester lige dine settings, og vender tilbage.
|
| Til top |
|
| |
netland Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
(powerstip settings)
Hmm, jeg kan ikke komme ned på Back porch 96 pixels - så forsvinder billedet helt. Den var heller ikke så langt nede igår.
Er din på 96 ? mener at jeg havde min sat til de 120 den også står til idag.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når din computer genstarter, starter den så i den opløsning du har gemt i powerstrip? - i så fald burde den kunne huske at den skal køre mode 1 hvis opløsningen er gemt der. Jeg har dog pt. problem med at powerstrip post-syncer en ekstra gang efter ankomst til skrivebordet i XP. Dette får Z1 til at hoppe ud af mode 1 og køre i 1184 total dots igen. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
PowerStrip timing parameters: 960x540=960,16,32,96,540,2,5,16,37293,2050
Copy disse to linier og tryk på indsæt ikonen i powerstrip. Så fylder den resten ud. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
netland Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er hvad der sker når jeg booter (tester lige din copy/paste bagefter).
1. Windows starter i 960x540 - Z1 i en lac MAC opløsning. (powerstrip var ikke startet - har nu sat den til at starte automatisk)
2. skifter til 1024x768 og ind i powerstrip og skifte til 960x540.
3. Z1 opfanger ændringen og skifter til widetrue (sker allerede når jeg skifter til 1024x768)
4. retter Z1 til Mode1 og ikke widetrue. Så står det som da jeg forlod den.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det er også sådan jeg oplever det, desto mindre at jeg sætter powerstrip til at starte windows op i 960x540 ELLER jeg unplugger RGBHV kablet til projektoren når den står i Mode 1. Genstarter, sætter opløsningen til 960x540 og sætter RGBHV kablet til Projektoren igen. Således at det sidste signal den modtog i mode 1, stemmer overens med det nye signal. Dette gælder også hvis man slukker projektoren og tænder op og den syncer med et signal der er magen til det den sidst syncede med, så husker den. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
netland Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - denne gang prøvede jeg kun at rette på Z1 siden.
dvs. valgte Computer RGB (scart) og dernæst Computer RGB - så fandt den selv min mode1 istedet for det MAC.
MAC signalet må komme tidligere - altså når PC'en booter. Enten fra bio-loaderen eller fra WindowsXP logo opstarten...
Der må da findes en "plug&play" løsning - ellers bliver det lidt surt at lege HTPC box - for billedet er sgu noget bedre end det min DVD aflevere.
Næste problem er lydsiden: forstærkeren skal jo have et signal den kan lege med :o)
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt kan jeg godt få min Z1 til at spise Mode 1 uden at jeg skal ind og bede den om det, selvom projektoren er med hele vejen fra bios.
Hvad angår lydsiden er der en del tråde omkring dette. Der er tilbud på et m-audio sonica eksternt USB SPDIF DTS passthrough hos www.aage.dk __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
netland Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det virker fint hvis jeg venter med at tænde projektoren til windows har bootet færdig.
|
| Til top |
|
| |