Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: BOXERTV på computeren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svansenandreas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej jeg står i den situration at jeg gerne vil kunne se BOXERTV på min computer, hvad for noget hardware skal jeg have fat i
for at kunne se det og optage det på min bærbar eller stasionære?, ville TerraTec H7 virker?
Til top Vis svansenandreas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svansenandreas

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, Terratec H7 burde virke. Det eneste der er tvivlsomt er om du kan få fat i et kortlæsermodul. Uden kortlæsermodul, H7'eren har et slot til det, kan du kun modtage de frie kanaler. Dem er der dog også en 8-10 stykker af.

Du må dog ikke regne med at windows mediacenter kan styre tuneren, det virker ikke. Det er ikke tuneren der er noget i vejen med, men derimod windows der ikke understytter digital tunere særligt godt. Men den medfølgende software fungere fint, ihvertfald her hos mig.

mvh.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

svansenandreas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 November 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Er det ikke sådan et modul jeg skal have?

http://www.midtdata.dk/hardware_1000136051_OEM-Boxer-CA-modu l---Viaccess---MPEG4.html
Til top Vis svansenandreas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svansenandreas

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

svansenandreas skrev:
Er det ikke sådan et modul jeg skal have?

http://www.midtdata.dk/hardware_1000136051_OEM-Boxer-CA-modu l---Viaccess---MPEG4.html

Hehe, jo det ser ud til at være rigtigt. Jeg vidste ikke at de var så lette at få fat på.

Jeg bruger min H7'er til kabel tv. Så derfor har jeg ikke beskæftiget mig så meget med boxer.

Det er det fede ved H7'eren. Den kan begge dele  DVB-t/DVB-c  MPEG2/MPEG4.

Du skal bare være klar over at den bruger en del resourcer (computerkraft). Så din pc må ikke være for lille. Atom baserede maskiner (hverken single eller dual core) kan trække tuneren. Billedet begynder simpelthen og hakke. Det er særligt slemt på HD kanaler, men det er jo også dem der er mest data i. Jeg prøvede min første gang, på en Atom 330 dual core med 2 GB ram og windows 7. Det gik ikke særligt godt. Da jeg så flyttede den over på en lidt kraftigere pc, gik det fint. Helt nøjagtig hvor grænsen går, ved jeg ikke. Men det skal være en lille smule mere, som en Atom 330. 

mvh.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes