| Sendt: 31 Januar 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udmiddelbart vil jeg da bare sige Microsofts mediecenter fra Vista eller Win 7 - det er utroligt nemt at have med at gøre, både i daglig brug og med opsætning. Placer alt din musik i en mappe og sørg for at de forskellige ID'tags er udfyldt, så har du et fornuftigt bibliotek og søgemuligheder til rådighed.
Win 7 har også noget til film, som jeg dog ikke rigtig har nogen praktisk erfaring med. Men her vil jeg anbefale Mymovies, som er et gratis program til mediecenter. Her tilføjer du dine film og får så lækre oversigter med covers af alle din film og du får ALLLE informationer om dine film, med produktions år, skuespillere, kort beskrivelse af filmen etc. og til langt de fleste film endda på dansk.
Samtidig er det nemt at betjene med en fjernbetjening
Opæstning er der egenlig ikke meget af. En computer med et fornuftigt ydelse, måske et blu-ray drev og et grafikkort med HDCP understøttelse så er du også klar til at se film i den fedeste kvalitet. et lydkort med optisk udgang til din forstærker, hvis den har det og et DVI/HDMI kabel op til dit TV. Så er du kørende.
Enten kan du have nogle store harddiske i dit mediecenter, eller placere dem på en anden computer som mediecentret har adgang til, eller en netværksharddisk, det giver det samme i sidste ende, men kan selvfølgelig give nogle forskel med hensyn til støj/varme etc
|