Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mediacenter til afspilning af musik og fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har brug for nogle forslag til en medieafspiller som skal kunne afspille musik og film. Jeg vil gerne have at alle mine film og cd'ere/mp3 filer placeres på medieafspilleren (evt. en ekstern server/harddisk). Lyden skal kører over surroundanlægget.

Da jeg "kun" har brugt dvd-afspiller og cd-afspiller har jeg brug for en god beskrivelse af en evt. opsætning til anlæg og fladskærms tv (Samsung 40" LED 200Hz ). Tv'et har adgang til wifi.

Det hele må gerne kunne styres via af tv/fjernbetjening eller hvordan det nu kan lade sig gøre.

Glæder mig til at høre hvad I kære Hifi4all-eksperter kan komme frem med . OBS. det skal være så enkelt at min kæreste kan bruge det UDEN at gå i panik mode.

Mvh.

Fadøl

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Udmiddelbart vil jeg da bare sige Microsofts mediecenter fra Vista eller Win 7 - det er utroligt nemt at have med at gøre, både i daglig brug og med opsætning. Placer alt din musik i en mappe og sørg for at de forskellige ID'tags er udfyldt, så har du et fornuftigt bibliotek og søgemuligheder til rådighed.

Win 7 har også noget til film, som jeg dog ikke rigtig har nogen praktisk erfaring med. Men her vil jeg anbefale Mymovies, som er et gratis program til mediecenter. Her tilføjer du dine film og får så lækre oversigter med covers af alle din film og du får ALLLE informationer om dine film, med produktions år, skuespillere, kort beskrivelse af filmen etc. og til langt de fleste film endda på dansk.

Samtidig er det nemt at betjene med en fjernbetjening

Opæstning er der egenlig ikke meget af. En computer med et fornuftigt ydelse, måske et blu-ray drev og et grafikkort med HDCP understøttelse så er du også klar til at se film i den fedeste kvalitet. et lydkort med optisk udgang til din forstærker, hvis den har det og et DVI/HDMI kabel op til dit TV. Så er du kørende.

Enten kan du have nogle store harddiske i dit mediecenter, eller placere dem på en anden computer som mediecentret har adgang til, eller en netværksharddisk, det giver det samme i sidste ende, men kan selvfølgelig give nogle forskel med hensyn til støj/varme etc

Til top Vis sorent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes