Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Asrock 300HT - Revo 3610 og Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
B0nde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg er blevet ret hooked på idéen om at eje en HTPC igen. ION platformen ser ud til at kunne spille max med Ubuntu+XMBC, og mit behov er bare at kunne afspille film (Både SD og HD,streamet over LAN). Derfor vil jeg høre om I havde nogle inputs til følgende setups;

EDIT: Nu skrev jeg streame over LAN, og det kan selvfølgelig misforståes. Jeg burde have skrevet at jeg vil tilgå filmene over LAN via en NAS / fil-server. Beklager.

Asrock 330HT

Pros:

DVD-drev
S/PDIF
Medfølgende remote / indbygget IR

Cons:

Mulig blæsterstøj
Intet keyboard

Acer Revo

Pros:

Fysiske størrelse
Medfølgende trådløs keyboard+mus (ser ret lækkert ud)
S/PDIF (Er der optisk udgang eller ej???)

Cons:

S/PDIF (Er der optisk udgang eller ej???)
Intet DVD-drev

Eneste grund til jeg vakler lidt er den mulige blæsterstøj i Asrock'en. Har læst en del reviews, og også forum tråde omkring mulige løsninger, men vil gerne høre fra jer derude, hvis I selv ejer en og har "løst problemet" eller slet ikke mener det er et problem.

Jeg har lige en sidste ting. Overvejer at købe en Logitech Squeezebox "Radio" modellen, og så køre squeeze serveren på min debian server. Er dette her "squeeze" system godt, hvad er jeres erfaringer ?

På forhånd tak!

- Jakob.
Til top Vis B0nde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B0nde

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal streame via LAN er der absolut ingen grund til at bruge ION, men du lægger samtidig vægt på spdif, så jeg er ikke helt med på hvad det er du vil?

Mhs til keyboard har asrocken jo masser af usb indgange så du kan bare supplere med dit favorit trådløse løsning.

Jeg har selv en squeezebox og er ganske glad for den, men jeg har ikke prøvet radioen og ved defor ikke hvor betjeningsvenlig den er (selvom det ikke burde gøre en forskel)

B0nde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Hvis du skal streame via LAN er der absolut ingen grund til at bruge ION, men du lægger samtidig vægt på spdif, så jeg er ikke helt med på hvad det er du vil?

Mhs til keyboard har asrocken jo masser af usb indgange så du kan bare supplere med dit favorit trådløse løsning.

Jeg har selv en squeezebox og er ganske glad for den, men jeg har ikke prøvet radioen og ved defor ikke hvor betjeningsvenlig den er (selvom det ikke burde gøre en forskel)

Selvom jeg streamer over LAN skal jeg jo stadig decode det på HTPCen. Undskyld, havde glemt at skrive hvorfor jeg vil have spdif. Jeg vil gerne benytte mit anlæg til lyden (ikke noget surround, bare stereo).

Ang. squeezebox , har jeg så ret I at jeg kan "bare" kan installere server-software på en maskine, smide mit musik derpå, og så få Squeezebox Radio til at forbinde til den maskine over WiFi ? Jeg skal ikke bruge sådan en Squeezebox duet for at systemet virker vel ?
Til top Vis B0nde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B0nde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes