Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum. EDIT; Har lavet emnet om til DAC's istedet for interne lydkort. Ændringen er skrevet på side 2.Efter mange timers søgen på google har jeg stadigt ikke fundet frem til et lydkort der ser anstændigt ud. Jeg har et lydkort i min pc som er et Auzentech X-plosion 7.1 DTS. Det spiller fint til film brug. Men når vi kommer til stereo delen lyder de analoge og digitale indgange virkelig triste. Har en United DVD afspiller der spiller mindst lige så godt i stereo. ANALOGT!!  Så nu er jeg kommet frem til jeg vil have et Audiofilt High-end stereo lydkort som kan tage kampen op med diverse cd-afspillere. Det skal helt være et PCI baseret kort. MAX pris er en 3-4000 kr. et sted omkring 2.000 kr er nok at foretrække. Jeg har kigget på M-audio Delta Audiophile 2496 og M-audio Audiophile 192, men synes bestemt at de lakridskabler skræmmer rigtigt meget. For hvad er idéen så med at sætte dyre rca kabler mellem pc'en og receiver når nu der er lakrids imellem?  Kom gerne med nogle bud. Og jer der har lyttet til forskellige lydkort, jeg vil rigtigt gerne hører jeres erfaringer.
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Jeg har haft et audiotrack prodigy 192 i over 5 år nu. Det er IMO meget godt til prisen (gav omkring 900-1000 kr). prøv at læs lidt om deres produkter.
normalt afspiller jeg fra en cdafspiller til 13.000, og det er ikke fordi lydkortet halter skrammende meget bagefter. Faktisk er det skræmmende hvor godt det følger med. Det
skal dog siges, at det lyder lidt minde roligt end cdafspilleren. Men det er jo også 13 gange billigere, så hvis du smider en 2-4 k efter et produkt, kan du nok få noget der er
rigtig godt.
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet en USB-DAC ?
Den kan du bruge til helt almindelig stereo og så det lydkort du allerede har, til film
Evt en USB til digitalt out og så en seperat DAC på
Sidste løsning vil jeg tro er bedre end noget lydkort uanset pris
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klypstefan@ Det er ikke lige sådan et kort jeg leder efter. Det lyder ellers spændende. Men det skal på ingen måde have mulighed for at afspille dts, dd etc. Jeg vil tro at når man begynder at blande de 2 ting sammen så går man lidt på kompromis med kvaliteterne fra begge verdener. Derfor er mit valg heller ikke faldet på de kort jeg har kigget på fra M-Audio. Det skal gerne være et rent audiofilt kort med rca indgange. Lidt som på en CD-afspiller og med rigtig gode opamps. Mit eget kort som kostede omkring 800 kan absolut ikke spille musik.  bantan@ USB lyd siger mig intet. Og det gør diverse DAC's heller ikke da det er også bare er endnu et led i kæden. Har læst om et kort fra Lynx som eftersigende skulle være det absolut bedste lydkort lavet til PC'er men det koster også 7.500 kr. Way over my pocket. Og det er et pci baseret kort. Det skulle sparke cd-afspillere på plads der koster i omegen af 20k.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Klypstefan@ Det er ikke lige sådan et kort jeg leder efter. Det lyder ellers spændende. Men det skal på
ingen måde have mulighed for at afspille dts, dd etc. Jeg vil tro at når man begynder at blande de 2 ting sammen så går man
lidt på kompromis med kvaliteterne fra begge verdener. Derfor er mit valg heller ikke faldet på de kort jeg har kigget på fra M-
Audio. Det skal gerne være et rent audiofilt kort med rca indgange. Lidt som på en CD-afspiller og med rigtig gode opamps. Mit
eget kort som kostede omkring 800 kan absolut ikke spille musik. bantan@USB lyd siger mig intet. Og det gør diverse
DAC's heller ikke da det er også bare er endnu et led i kæden. Har læst om et kort fra Lynx som eftersigende skulle være det
absolut bedste lydkort lavet til PC'er men det koster også 7.500 kr. Way over my pocket. Og det er et pci baseret kort. Det
skulle sparke cd-afspillere på plads der koster i omegen af 20k. |
|
|
Jo jo, men hellere et led mere i kæden og så få det følsomme lidt væk, end et lydkort i et vildt elektrisk støjfyldt miljø, men det
var nu også bare en idé ud fra egne erfaringer.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart oplever jeg ikke støj i min lyd her, så det er ikke noget jeg tænker for meget i.  Men super rart med inputs. Hvordan spiller dit i forhold til en decideret cd-afspiller?
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nad-and dude.. jeg aner faktisk ikke hvad dts, dd er for noget. Kan mit lydkort noget sejt som jeg ikke kender til? :) Jeg købte det i sin tid fordi jeg læste tests og kom
frem til at det var det kort indenfor min prisramme der kunne leverer den bedste lyd, og det eneste det har været brugt til, er 2 kanals lyd :)
Jeg kan godt følge dig i at du vil have et dedikeret lydkort. Havde heller ikke regnet med du ville have et magen til mit, men hvis du var interesseret i mærket generelt, så ved
du da nu at jeg hat været rigtig rigtig glad for det. Tror også deres andre produkter er nice,, Jeg leder selv lidt i øjeblikket så jeg kan afspille ordentligt fra min bærbar.
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor vil du egentlig ikke have eksternt? Et eksternt er da ikke mere et led i kæden end et alm. lydkort.
Lydkortet får signalet fra pciporten, mens dacen eller det eksterne lydkort, får det fra usb-porten.
tror du har mange flere valgmuligheder hvis du kigger dac og eksternt.
RET:
Ved godt den kan lidt mere end du er interesseret i, men den ser da meget interessant ud;
DR.DAC2 DX
Det helt nye DR.DAC2 DX fra AUDIOTRAK kan både fungere som selvstændig high-end digital-til-analog-converter (DAC), hovedtelefonsforstærker samt eksternt USB
lydkort. Med DR.DAC2 DX får du dermed et fleksibelt universalprodukt som altid med produkter fra
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTS - Digital Theater system. D.D - Dolby Digital. (Surroundformater). Og det kan dit kort afspille Audiotrak Prodigy 192 Så det er muligt at få fin filmlyd ud af dit kort der. - Jeg kender godt mærket, og de skulle efter signende også være nogle fine lydkort. - Men jeg tror desværre ikke de laver nogle kort som kommer op på et HIFI niveau. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil udtale mig for meget om, det er bare noget jeg tror  Noget jeg efterspørger er kort lignende dette her Claro Halo Desværre er dette kort også kompatibelt med 7.1 lyd. Men det har trodsalt RCA udgange som er det jeg eftersøger. desværre er det bare ikke rent stereo. og jeg er sikker på at man befaler for den head-phone amp der er bygget i den.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
hvorfor vil du egentlig ikke have eksternt? Et eksternt er da ikke mere et led i kæden end et alm. lydkort.
Lydkortet får signalet fra pciporten, mens dacen eller det eksterne lydkort, får det fra usb-porten.
tror du har mange flere valgmuligheder hvis du kigger dac og eksternt.
RET:
Ved godt den kan lidt mere end du er interesseret i, men den ser da meget interessant ud;
DR.DAC2 DX
Det helt nye DR.DAC2 DX fra AUDIOTRAK kan både fungere som selvstændig high-end digital-til-analog-converter (DAC), hovedtelefonsforstærker samt eksternt USB
lydkort. Med DR.DAC2 DX får du dermed et fleksibelt universalprodukt som altid med produkter fra |
|
|
Ser spændende ud  Jeg tog forbi deres hjemmeside lige for at tjekke deres info om det og så faldt jeg over dette kort Audiotrak HD2 advande DE .. PRODIGY HD2 ADVANCE, as the latest model of AUDIOTRAK PRODIGY series
featuring the best sound quality, having utmost dynamic range of 102dB
is unveiled after long planning and developing for those who pursue
ultimate HiFi acoustic sound. High performance audio controller chipset
of VIA Company supporting up to 24bit/192kHz and AK4396, 2 channel
dedicated premium DAC chipset of AKM Company are adopted and stable
circuit design is applied for the highest quality of sound. FDO(Full
Differential Output) is generally adopted in HiFi Audio.Det er også et kort der kan levere surround men som der står overnover så er der en chip som specielt tager sig af to-kanals lyd. Se det begynder at ligne noget.
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
yepper.. :).. det koster ikke engang særlig meget.. http://www.xssound.eu/index.php?
page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=23& category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=da
der er mange gode ting der inde.. også en prodigy cube (eksternt).. synes der er mange der har snakket om den her inde..
Jeg er nu ret vild med den dr.dac2 dx. Så kunne fjerneren nemlig også komme på gennem lysleder porten. Der står bare under kompatibilitet:
"OS Support Support Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS-X
Note: The Pass-through Digital output is available to Windows Vista(SP1) and Mac OS-X only."
Jeg er kun linux-mand, så det var bare ærgeligt.. øv.
|
Til top |
|
|
fynne Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kikke lidt på de her produkter http://www.xssound.eu/index.php?option=com_virtuemart&It emid=90&lang=da
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 04:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha fynne har du læst tråden?
|
Til top |
|
|
fynne Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
haha fynne har du læst tråden? |
|
|
He He næææ skimmede den hurtigt igennem, der var for mange bogstaver at gå gennem lol, men en lokal edb forretning anbefalede de produkter XSsound har, men har dog ikke selv fået købt et kort endnu da jeg kører optisk digitalt ud fra mit nuværende lydkort, og det lyder egentlig ok.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fynne@ Det er klogt at læse nogenlunde hvad folk har skrevet inden man poster et indlæg
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
yepper.. :).. det koster ikke engang særlig meget.. http://www.xssound.eu/index.php?
page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&produc t_id=23& category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&l ang=da
der er mange gode ting der inde.. også en prodigy cube (eksternt).. synes der er mange der har snakket om den her inde..
Jeg er nu ret vild med den dr.dac2 dx. Så kunne fjerneren nemlig også komme på gennem lysleder porten. Der står bare under kompatibilitet:
"OS Support Support Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS-X
Note: The Pass-through Digital output is available to Windows Vista(SP1) and Mac OS-X only."
Jeg er kun linux-mand, så det var bare ærgeligt.. øv. |
|
|
Jeg er ikke den store tilhænger af usb-lyd.. Det skal gerne være pci baseret det jeg skal bruge. Og med RCA stik som de 2 kort jeg har linket til. Og et Audiofilt kort med lyd i toppen af skalaen er at foretrække
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCI er døende - kun de færreste nye bundkort har dem. Fremtiden hedder PCIe.
Audiotrak Prodigy HD2 er et audiofilt lydkort som sikkert har en ok analog del. Den originale driver er elendig, men ESI har lavet en
nyere driver i 2009, som gør kortet brugbart.
Audiotrak har også Prodigy 7.1 og det er sikkert samme historie som HD2 med drivers.
Et lydkort kan være nok så audiofilt; hvis det har dårlige drivers er det lige til skraldespanden. Jeg køber aldrig Audiotrak igen.
Jeg anbefaler et professionelt lydkort, da drivers er i orden, ellers kan de ikke bruges professionelt. Du kan kigge nærmere på ESI
Juli@, ESI HIFI 7.1 og ESI ESP1010e - de er til at betale.
Jeg vil dog lige sige, at analog tilslutning af lydkort til anlæg kan give en masse analog støj, så du lige så godt kan bruge on-board
kortet. Computer og hifi bør være galvanisk adskildt. Det kan du gøre med TOSLINK/SPDIF, USB isolator eller lydkort/dac med
isoleret USB.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd - Efter sigende skulle Toslink være den absolut værste løsning mht lyden, men den bedste mht steladskillelse
mellem anlæg og PC
@NAD-mand
Prøv evt at læse lidt her -->>
Link
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg finde enten et RME lydkort eller et Lynx... Efter hvad jeg har læst, skulle det være blandt de bedste.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro@ Som skrevet længere oppe har jeg haft kigget på lynx, men det koster 7500 kr og min grænse ligger knap det halve af prisen Jeg vil prøve at kigge efter RME og se hvad deres udvalg er. bantan@ Spændende tråd, den vil jeg læse noget nærmere i!
|
Til top |
|
|